Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Hmm jag har tydligen appen men sen aldrig varit inloggad utan det är han som har alla uppgifter.
Men om jag startar ett helt nytt konto? Med samma lås? Men det kanske inte går?
Och då måste jag fråga honom om inloggen. Åhhh

Jag håller med tidigare talande, kontakta låssmed och få det utbytt istället. Jag hade aldrig litat på att en man som mer eller mindre måste tvingas ut inte hittar nåt sätt att knäcka en ny kod.
Jo får nog bli så. Kanske kan använda detta lås till något annat istället? Något mindre känsligt tex något uthus?
Jag ska börja med att fråga någon tillverkare om hur man ska tänka.
Dumt att han alltid ska ha alla uppgifter till sånt här medan jag bara inte intresserat mig alls.

Jo får nog bli så. Kanske kan använda detta lås till något annat istället? Något mindre känsligt tex något uthus?
Jag ska börja med att fråga någon tillverkare om hur man ska tänka.
Dumt att han alltid ska ha alla uppgifter till sånt här medan jag bara inte intresserat mig alls.
Han har ju faktiskt sett till att du inte varit intresserad. Han har ju kört med jag fixar hela tiden.

Han har ju faktiskt sett till att du inte varit intresserad. Han har ju kört med jag fixar hela tiden.

Alltså jag håller med om att den här mannen verkar ha betett sig allt annat än najs. Men TS är också en vuxen människa med ansvar. Jag hade aldrig låtit en partner byta lås på min dörr eller sätta upp övervakningskameror på min gård utan tillgång till koder eller uppgifter. Även om det är mannen som gjort fel så har man ett ansvar att värna om sig och sitt som myndig person.

No offence @karamelldrottningen, nu är du ju på gång ur det här!

Ja den där mannen är en vandrande parad av röda flaggor, låter det som. Här hade en partner aldrig fått ta över viktiga administrativa saker och verkligen inte fått ändra nåt på huset eller tomten utan att jag hade full insyn.

Men det är lätt att vara efterklok och TS är knappast den första som gått på en sån här nitlott. Det är ju som taget ur nån handbok för röviga män, att utmåla sig som en som har koll och inte ska älsklingen oroa sig, det fixar han. Vips har kvinnan noll koll på vad som försiggår i sitt eget hem, för det sköter ju mannen.

Jag är bara glad att @karamelldrottningen till slut har satt ner foten och är i process att kasta ut honom.

Jag är så stressad och en mus eller vad fan det är låter som bomben! Kan inte sova! Behöver sömn. Blir tokig här och nu har jag skrivit massa skit till p. Måste nog radera men vill han ska ha skit OCKSÅ jag står inte ut en sekund till men är fast :arghh:

Behöver försvinna. Går sönder. Men jag försvinner inte utan är här och tar in hela den förbannade misären!
Vet inte vem jag är mest arg på. Kan inte musen hålla tyst nån gång det ekar här. Fattar inte hur liten kan sova med detta oljudet plus jag som går upp och ner och försöker kontrollera ångesten.
Fy fan vad less jag är. Varför lever man ens?
Så känner jag men det lär väl som alltid gå över så varsågod gör det då
GÅ ÖVER!

Raderade nu. Jag får och ska inte skriva massa skit!
Då får han ju dessutom rätt? Jag är den det är fel på.
Ska hålla huvudet kallt!!
Han hann inte se. Lika bra. Han fattar ändå inte. Nu har den värsta toppen av ångesten lagt sig. Tack och lov.
Jag får inte skriva sånt till honom. Nånting. Men hur ska jag låta bli när jag mår som sämst? Det eller säger något dumt.
Jag måste se honom som vem som helst. Han är inte P. Han är ingen speciell.

Raderade nu. Jag får och ska inte skriva massa skit!
Då får han ju dessutom rätt? Jag är den det är fel på.
Ska hålla huvudet kallt!!
Han hann inte se. Lika bra. Han fattar ändå inte. Nu har den värsta toppen av ångesten lagt sig. Tack och lov.
Jag får inte skriva sånt till honom. Nånting. Men hur ska jag låta bli när jag mår som sämst? Det eller säger något dumt.
Jag måste se honom som vem som helst. Han är inte P. Han är ingen speciell.
Kan du lägga dig i ett annat rum där du inte hör odjuret?

Alltså jag håller med om att den här mannen verkar ha betett sig allt annat än najs. Men TS är också en vuxen människa med ansvar. Jag hade aldrig låtit en partner byta lås på min dörr eller sätta upp övervakningskameror på min gård utan tillgång till koder eller uppgifter. Även om det är mannen som gjort fel så har man ett ansvar att värna om sig och sitt som myndig person.

Ja, så tänker jag med. Inte sjutton låter man någon annan byta lås och fixa på ett hus som man äger utan att man själv har någon som helst inblandning :confused: ?

Får säga upp honom vid månadsskiftet sen får han en månad på sig att hitta nytt boende till 🐴. Jag tänker INTE lösa den biten!!!
Så början av mars då är det helt slut 😭
Känns som en evighet dit O_o
Hur lång uppsägningstid har du i ditt kontrakt? Vad är det som gör att uppsägningen måste ske vid månadsskiftet? Du kan inte säga upp idag och sedan ge x (t.ex. 30) dagar innan hästen måste vara ute?

Hur lång uppsägningstid har du i ditt kontrakt? Vad är det som gör att uppsägningen måste ske vid månadsskiftet? Du kan inte säga upp idag och sedan ge x (t.ex. 30) dagar innan hästen måste vara ute?
Jag har bara står i ett stall där jag hade 30 dagars uppsägningstid från datumet jag sa upp stallplatsen. Annars har det varit 1-3 kalender månader, räknat från nästa månads skifte.

Men det är ju bara att rent fysiskt plocka bort prylarna igen.
Så länge som allt är frid och fröjd så kan det vara riktigt praktiskt.

Fattar inte varför han installerat allt möjligt här från första början. Han bor ju inte ens här!
Är bara så förbannad, irriterad och frustrerad. Men mest trött.
Mina hyresgäster gör så ibland och om det skulle bli problem så skulle jag bara plocka ner allt i en påse och be dem hämta innehållet.

Om du vill använda låset så borde en låssmed kunna hjälpa dig med det. Om det inte går eftersom att det står på honom, så bör du byta låset mot ett eget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund