Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Finns det bara svart eller vitt?
Jag önskar och vill också Karamellen och hennes dotter allt väl, verkligen, men trots det har vi inte att göra med vad hon har för sexleksaker hemma eller om hon har sex på sin date.

Jag har varit på en del dater i mitt liv. Intressanta människor innan vi träffats...men flera har inte varit intressanta mera efter att vi träffats.
~Boken har verkat intressant då man läst texten på bakpärmen, men visat sig vara tråkig då man läst en bit in.

Jag tänker att böcker inte bryr sig om hur många man läser parallellt, och de jagar en inte med förväntningar och krav när man själv inte vill fortsätta.

ingen här har väl bett henne redovisa sina sexlexaker eller -vanor? Det folk frågar nu och många gånger tidigare är om hon använder sex för att döva känslor, eller söka kickar etc. Nu har ju svaret blivit att hon öht inte har sex, och hade det svaret kommit vid alla tidigare frågor så hade det inte heller blivit något mer frågande.

Jag tänker att både du och @karamelldrottningen har missförstått avsikten bakom inläggen som handlar om sex, och det är ju förstås tråkigt men förhoppningsvis har vi rett ut något så att det blir mindre missförstånd i framtiden.

Nu ska jag gå och lägga mig och önskar er båda en trevlig kväll ❤

Jag tänker att böcker inte bryr sig om hur många man läser parallellt, och de jagar en inte med förväntningar och krav när man själv inte vill fortsätta.

ingen här har väl bett henne redovisa sina sexlexaker eller -vanor? Det folk frågar nu och många gånger tidigare är om hon använder sex för att döva känslor, eller söka kickar etc. Nu har ju svaret blivit att hon öht inte har sex, och hade det svaret kommit vid alla tidigare frågor så hade det inte heller blivit något mer frågande.

Jag tänker att både du och @karamelldrottningen har missförstått avsikten bakom inläggen som handlar om sex, och det är ju förstås tråkigt men förhoppningsvis har vi rett ut något så att det blir mindre missförstånd i framtiden.

Nu ska jag gå och lägga mig och önskar er båda en trevlig kväll ❤
Nu tänker du fel i ditt tänkande. Jag förstår mycket väl vad avsikten med inläggen som handlar om sex är, men likväl tycker jag inte att @karamelldrottningen behöver redogöra för dig, eller oss, vad syftet med hennes dater är. Du behöver inte veta! Vi behöver inte veta! Du kan ana och misstänka, men Karamellen behöver inte redogöra för dig! ..eller för någon av oss.

Funderingar kring om Karamellen använder dating och sex på motsvarande sätt som hon använde alkohol har tagits upp tidigare, och om jag inte missminner mig så har det fått Karamellen att själv fundera i de banorna.

Vi vill alla henne väl, men jag tycker att hon ställs onödigt mycket mot väggen i vissa inlägg.

Det kan man ju skriva om man vill, det finns dock ingen anledning att påstå att grejen togs upp på ett sätt som inte alls stämmer. Att påstå att ”köp en satisfyer” i själva verket var ”vilka sexleksaker har du hemma” är helt enkelt fel.
FÖRLÅT!! Ett enormt klavertramp av mig!

Det kan man ju skriva om man vill, det finns dock ingen anledning att påstå att grejen togs upp på ett sätt som inte alls stämmer. Att påstå att ”köp en satisfyer” i själva verket var ”vilka sexleksaker har du hemma” är helt enkelt fel.
Men om någon skulle tipsa någon annan om tex köp en motorsåg! Den är mer effektiv än en yxa. Då förutsätter väl den personen som skrev det att den ska få något svar på huruvida en motorsåg redan finns eller inte?

Men om någon skulle tipsa någon annan om tex köp en motorsåg! Den är mer effektiv än en yxa. Då förutsätter väl den personen som skrev det att den ska få något svar på huruvida en motorsåg redan finns eller inte?

Nä. Det är helt ointressant och en alldeles för bokstavlig tolkning, av något som är ett ganska vanligt "tips/påstående med glimten i ögat" i kvinnoforum online.

Det betyder alltså inte bokstavligen att du ska springa ut och köpa leksaker. Det betyder att en leksak innebär betydligt mindre problem och mer nöje än en strulig karl (om det nu är pga sex man tänker sig träffa karln).

Det jag menade med mitt inlägg är alltså att det verkar inte bara onödigt, utan rakt av kontraproduktivt att gå på dejt du inte är särskilt intresserad av, medans du är mitt i ett superstruligt uppbrott med en manipulativ man som har installerat massa kontrollmekanismer.

Om det är av andra skäl du funderar på att gå med på en dejt (tusen röda varningsflaggor på det dock, män som försöker övertala dig till något ska man hålla sig långt borta från), typ sällskap, få komma ut ur huset osv, varför inte göra det med en vän eller en kvinna från en vänskapsdejtapp istället?

Det är endast av välmenande och igenkännande jag skriver det här. Det är entusiastiskt samtycke som ska gälla, och män som inte bryr sig om det ska inte få tillgång till dig. Du har ett egenvärde bara i din existens. Du är inte någons leksak, objekt, fantasi. Du är en människa som förtjänar att bli behandlad med omsorg och respekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund