Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Då behöver du verkligen få ut honom. Byt låsen nu så du får vara ifred! Han har ingen rätt att komma och lägga sig i din säng och tvinga dig till att ligga kvar. Helt befängt.
Tillägger att han inte gör något mer än just det. Tar på mig, pussar ibland.
Så ingen får för sig läsa in någonting här. För att vara tydlig. Han skulle aldrig tvinga mig att ha sex med honom.

Så ingen får för sig läsa in någonting här. För att vara tydlig. Han skulle aldrig tvinga mig att ha sex med honom.
Alltså jag kan förstå om man är i en ömsesidig relation med någon och lite skojigt eller av omsorg kramar om någon och protesterar i stilen "Nejnej, stanna nu här med mig! :love: " men ni är ju inte alls på den nivån och då blir det ett övergrepp istället! Jag förstår att du blir arg, frustrerad och avtänd. Vid det här laget har du ju dessutom avslutat ert romantiska förhållande.
Inte okej.

Det var väldigt konkret eftersom jag frågade specifikt det för ville kolla att jag uppfattade det rätt.
Var det inte det här samtalet som du återgav i inlägg #623 , eller missuppfattar jag?
"Och detta med P som jag tänkt på och bollat om. En jag pratat med tycker det är klokt vi gjort slut men behåller kontakten och att han kan ha hästen hos mig.

Edit: Hon är en vettig person men många års erfarenhet inom beroendevården men också inom kvinnovårdnånting.
Alltså som läget är just nu. För min del."

Var det inte det här samtalet som du återgav i inlägg #623 , eller missuppfattar jag?
"Och detta med P som jag tänkt på och bollat om. En jag pratat med tycker det är klokt vi gjort slut men behåller kontakten och att han kan ha hästen hos mig.

Edit: Hon är en vettig person men många års erfarenhet inom beroendevården men också inom kvinnovårdnånting.
Alltså som läget är just nu. För min del."
Ja

Men kontakten betyder inte att ni fortsätter förhållandet. Det betyder att hans häst står i ditt stall, ibland träffas ni i stallet när ni råkar vara där samtidigt och ni kanske pratar i telefon.

Det som pågår nu är ju ett fortsatt förhållande, prata med henne igen och se om det verkligen var så hon tänkte.

Behålla kontakten betyder för mig i stort sett att man inte blockat personen ur sitt liv utan att man hörs då och då. Det är inte så er relation ser ut nu, nu verkar ni ju i stort sett fortsätta förhållandet som det var innan.

Men kontakten betyder inte att ni fortsätter förhållandet. Det betyder att hans häst står i ditt stall, ibland träffas ni i stallet när ni råkar vara där samtidigt och ni kanske pratar i telefon.

Det som pågår nu är ju ett fortsatt förhållande, prata med henne igen och se om det verkligen var så hon tänkte.

Behålla kontakten betyder för mig i stort sett att man inte blockat personen ur sitt liv utan att man hörs då och då. Det är inte så er relation ser ut nu, nu verkar ni ju i stort sett fortsätta förhållandet som det var innan.
Ska dubbelkolla detta igen.

Vi har nog bägge två svårt att hålla det på en rimlig nivå. Jag känner nån form av tvång eller att jag måste. Och han vill fortsätta som vanligt. Dålig kombo

Du kommer ju inte till ändring om du fortsätter i samma hjulspår med P, det kommer ju fortsätta såhär i ett x antal år till och du ältar detta varje dag under tiden....Du måste ju göra annorlunda för att komma dit du vill. Jag har förståelse för att det är svårt och tufft men det kommer inte lösa sig annars.

Det är ett övergrepp. Vidrigt! Vilken vidrig människa han är!

Se till att låsen fungerar. Du ska inte behöva stå ut med övergrepp.
Jag tror dock inte att det är så många som, efter ett stormigt förhållande med många göraslut-försök, skulle kunna kalibrera budskapet ”det är slut mellan oss men du kan komma och gå som du vill”. Väldigt många skulle förmodligen ta det som ”vi är nog trots allt lite ihop i alla fall”. Och då kan det som beskrivits i tråden knappast vara ett övergrepp med mindre än att hon sagt att ”Du får inte röra mig.”

Det är möjligt att P är tondöv och inte förstår hintar men då får man väl prata med större bokstäver. Vara tydlig. @karamelldrottningen behöver återuppfinna sin ryggrad, ta tag i röran och börja med att vara TYDLIG mot P.

Vi behöver inte läsa in något faktiskt. Vi bara läser det som står. Det du skriver. Att han inte skulle tvinga dig till att ha sex med honom gör det han gör inte mindre illa eller fel. Du vill inte ligga kvar och då håller han fast dig. Andra har redan beskrivit att det endast kan/får förekomma i ett skämtsamt manér i ett förhållande där man kan tolka att andra personen faktiskt är med på det. Inget annat. Skulle en vän lägga sig i min säng och hålla fast mig skulle det inte vara något annat än övergrepp. Att ta på mig och pussa mig när jag inte vill- och dessutom när vi gjort slut, är ett övergrepp. Det är oacceptabelt och inget du ska tåla eller stå ut med.

Du har svårt att sätta gränser, att upprätthålla dina gränser och han är en skit som utnyttjar din svaghet där, så att du känner att du var med på något du egentligen inte var med på. Det gäller så mycket i er relation. Han går över gränserna och får dig att känna som om du är med på det när du inte är det.

Vilken skit han är. Fullt medveten om vad han gör är han, det är jag rätt säker på.

Jag tror dock inte att det är så många som, efter ett stormigt förhållande med många göraslut-försök, skulle kunna kalibrera budskapet ”det är slut mellan oss men du kan komma och gå som du vill”. Väldigt många skulle förmodligen ta det som ”vi är nog trots allt lite ihop i alla fall”. Och då kan det som beskrivits i tråden knappast vara ett övergrepp med mindre än att hon sagt att ”Du får inte röra mig.”

Det är möjligt att P är tondöv och inte förstår hintar men då får man väl prata med större bokstäver. Vara tydlig. @karamelldrottningen behöver återuppfinna sin ryggrad, ta tag i röran och börja med att vara TYDLIG mot P.
Jo jag försöker. Måste skärpa mig mer. Skulle inte kalla det för övergrepp däremot irriterande.

Ja, precis. Och vi har inte kontakt med honom. Oavsett om han är en hemsk människa, så är det ju @karamelldrottningen som vi har kontakt med, och det är hon som vill ha en förändring. Det är hon, du, karamellen, som måste göra dig tydlig och säga vad du menar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund