Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Jo men inte tillräckligt bestämt. Inser det.
Haha ja han kan inte gå tyst. Rena elefanten.
Nu har jag sagt att jag vill veta vilka dagar han ska komma. Vill inte att det ska bli en överraskning.
Tanken är att han sen inte ska komma alls. Där är vi inte än.
Jag är för mesig.
Hur har du gjort slut? Jag tänker att det är inte något som egentligen är svårt att förstå för motparten. Inte egentligen, även om du kanske "inte är tillräckligt bestämd". Behöver man vara det för att den andra ska förstå?

Vad ska jag göra då? Ta lån?
Nu får du väl ändå ta fram huvudet du verkar bära under armen! Man är inte tillsammans med någon för att den andre har pengar. Skärp dig! Ja, ta lån om det är vad som krävs. Flytta, om det är vad som krävs, gör vad F som helst om det är vad som krävs. Stå på egna ben och sluta vara beroende av någon annan! Man är inte tillsammans med någon för pengar! Man är tillsammans med någon för att man älskar den personen!

Du slösar bort ditt och ditt barns liv så som du håller på!

Har du någon annan inkomst än stallet?

Om du har en fast anställning att luta dig mot och vill köpa loss traktorn så kan du säkert få ett lån till det.

Om stallet är din enda inkomst och det är svart, kan du inte ta lån. Men om du driver det vitt så kan du göra det, då är det en investering i ditt företag.

Jag väntade för övrigt med att göra slut med mitt ex tills jag hade ett heltidsjobb. Det är en faktor, hur mycket man än kan tycka att det är galet. Det viktigaste för mig var att jag skulle kunna ha dottern minst på halvtid, kunna försörja henne och behålla boendet så hon fick en stabil tid efter uppbrottet. Jag kommer dock lära min dotter att spara till ett "fuck-off konto" och även hjälpa henne hålla i ett sådant, så slipper hon stanna längre än hon vill i en relation.

Och vi väntade med att sälja huset tills det var möjligt att köpa nytt för oss båda, vi samägde i 5 år efter att jag gjorde slut.

Det finns ideal, och så finns det verklighet.

Även om det kommer ta tid att avsluta med P, så fortsätt göra det. Fortsätt klipp trådar. Fortsätt säkra din och din dotters framtid. Tänk praktiskt, och långsiktigt.

Eftersom du äger ditt boende själv (eller?) så har du betydligt mer frihet än vad jag hade. Låt inte en sketen traktor komma ivägen.

Om du har en fast anställning att luta dig mot och vill köpa loss traktorn så kan du säkert få ett lån till det.

Om stallet är din enda inkomst och det är svart, kan du inte ta lån. Men om du driver det vitt så kan du göra det, då är det en investering i ditt företag.

Jag väntade för övrigt med att göra slut med mitt ex tills jag hade ett heltidsjobb. Det är en faktor, hur mycket man än kan tycka att det är galet. Det viktigaste för mig var att jag skulle kunna ha dottern minst på halvtid, kunna försörja henne och behålla boendet så hon fick en stabil tid efter uppbrottet. Jag kommer dock lära min dotter att spara till ett "fuck-off konto" och även hjälpa henne hålla i ett sådant, så slipper hon stanna längre än hon vill i en relation.

Och vi väntade med att sälja huset tills det var möjligt att köpa nytt för oss båda, vi samägde i 5 år efter att jag gjorde slut.

Även om det kommer ta tid att avsluta med P, så fortsätt göra det. Fortsätt klipp trådar. Fortsätt säkra din och din dotters framtid. Tänk praktiskt, och långsiktigt.

Eftersom du äger ditt boende själv (eller?) så har du betydligt mer frihet än vad jag hade. Låt inte en sketen traktor komma ivägen.
Självklart är det vitt. Jösses.
Jag har ett annat jobb också men jobbar ju knappt just nu.

Ja, varför inte? Ärligt talat så låter nästan vad som helst bättre än hur det är nu. Vill du verkligen att din dotter ska växa upp i ett hem med en styvpappa som inte ens gillar henne (nu som bebis, hur ska det då gå när hon blir större och får åsikter), och två föräldrar som är tillsammans för ekonomins skull? Hör du inte själv hur hemskt det låter?

Ja, varför inte? Ärligt talat så låter nästan vad som helst bättre än hur det är nu. Vill du verkligen att din dotter ska växa upp i ett hem med en styvpappa som inte ens gillar henne (nu som bebis, hur ska det då gå när hon blir större och får åsikter), och två föräldrar som är tillsammans för ekonomins skull? Hör du inte själv hur hemskt det låter?
Fast det gör han. Han tycker om henne.

Det är en sak att vänta lite med att göra slut (som jag tolkar att TS gör), att som di beskriver att samäga ett hus och liknande och något helt annat att välja att vara tillsammans pga ekonomin. Att fortsätta ett förhållande i oviss framtid pga ekonomin.

Han har fina sidor också. Vi kan få detta att funka.
Jag tänker långsiktigt. Det är just det jag gör.
Tips på att flytta låter mer som ett skämt. Vart ska jag flytta??
Men det är ju för bedrövligt, för både dig och honom. Det är bara hans pengar du vill ha, honom själv står du inte ut med. Det är faktiskt rätt ruttet. Och för ditt barn blir det en skadlig miljö att växa upp i, med en irriterad och frustrerad mamma som är fast ekonomiskt vid en man hon inte ens gillar.

Ja, kanske.. Går det att ta lite lån på gården?

Men du bodde väl själv där innan han kom in i bilden?

Kan du hyra ut mer stallplatser/lösdriftsplatser?

Någon stuga på gården?

Måste du ha just den traktorn? Går det att hitta en billigare lösning? Kanske hyra någon en kortare period?

Jag tänker att om du får ett sånt himla sug efter att dricka, du kan inte vara dig själv eller röra dig fritt/göra vad du vill/behöver, han dunsar runt och stör och ska ta på och pussa på dig mot din vilja etc så låter det ju verkligen som du måste bli fri. Det känns som att det kan trigga ditt beroende rejält att göra våld på dina känslor så som du måste om han ska bli kvar.

Ja, kanske.. Går det att ta lite lån på gården?

Men du bodde väl själv där innan han kom in i bilden?

Kan du hyra ut mer stallplatser/lösdriftsplatser?

Någon stuga på gården?

Måste du ha just den traktorn? Går det att hitta en billigare lösning? Kanske hyra någon en kortare period?

Jag tänker att om du får ett sånt himla sug efter att dricka, du kan inte vara dig själv eller röra dig fritt/göra vad du vill/behöver, han dunsar runt och stör och ska ta på och pussa på dig mot din vilja etc så låter det ju verkligen som du måste bli fri. Det känns som att det kan trigga ditt beroende rejält att göra våld på dina känslor så som du måste om han ska bli kvar.
Enda vettiga förslaget hittills och utan att skuldbelägga. Tack.

Enda vettiga förslaget hittills och utan att skuldbelägga. Tack.
Nu vet jag inte var du bor och vad du har för saker. Men en av våra grannar någon km bort hyr ut diverse saker via Hygglo. Både släp, gräsklippare, våtdammsugare, snöslunga, verktyg, trädgårdsredskap, stege etc etc.
Vi bor iofs strax utanför ett större samhälle, bara max 10 min med bil.
Men det kanske kan generera någon inkomst iaf..

Det är en sak att vänta lite med att göra slut (som jag tolkar att TS gör), att som di beskriver att samäga ett hus och liknande och något helt annat att välja att vara tillsammans pga ekonomin. Att fortsätta ett förhållande i oviss framtid pga ekonomin.

Ja, men jag tror dom samäger viktiga saker till gården, som en traktor?

Och det kan ju bli svårskött utan en traktor om man har många inhyrda.

Men man kan ju hyra in en granngubbe som alternativ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund