Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Räknat nu och jag har inte råd.
Vad är det du inte har råd med, alltså vad är det som inte går ihop utan honom?

Edit. Alltså handlar det om traktorn eller går de löpande kostnaderna för hushållet inte runt utan honom?

Jag skulle inte ha råd att ha häst utan min N. Han vet det och jag vet det. Vi har därför en överenskommelse och en plan för hur det ska lösas om någon av oss gör slut. Just för aldrig behöva hamna i att jag stannar för pengar eller han undrar om jag stannar för pengar.

Vågar inte skriva just nu. Är för nedstämd. Orkar inte med hetsiga kommentarer.
Är slut.
Jag la till i mitt inlägg medan du svarade. Och jag är inte ute efter att kritisera dig utan mer om det kan finnas någon lösning. Men är ju väldig skillnad på tex inte ha råd att lösa ut en traktor för 100 k eller att gå back 5000 kr i månaden på löpande utgifter så det är svårt att klura på lösning utan att veta.

Men du behöver inte skriva alls om du inte vill eller orkar. Pussa lite på bebis istället! 💙

Jag la till i mitt inlägg medan du svarade. Och jag är inte ute efter att kritisera dig utan mer om det kan finnas någon lösning. Men är ju väldig skillnad på tex inte ha råd att lösa ut en traktor för 100 k eller att gå back 5000 kr i månaden på löpande utgifter så det är svårt att klura på lösning utan att veta.

Men du behöver inte skriva alls om du inte vill eller orkar. Pussa lite på bebis istället! 💙
Inte de löpande utgifterna utan ja precis traktorn. Vilket jag helst hade velat undvika att nämna för orkar inte med kommentarer gällande den. Mer än 100 k är det

Är lån helt uteslutet? Är det möjligt att ordna en annan billigare traktor som klarar av jobbet? Tror du P går med på avbetalning även fast det är slut och kontakten i övrigt är klippt?
Jag är så dålig på traktorer. Kan inte ha någon som går sönder så fort man sneglar på den.
Lån har jag redan försökt med men får inget.

Ja, men jag tror dom samäger viktiga saker till gården, som en traktor?

Och det kan ju bli svårskött utan en traktor om man har många inhyrda.

Men man kan ju hyra in en granngubbe som alternativ.
Det kan vara anledning till att försöka lösa problemet och fortsätta ha honom där, men inte att fortsätta vara tillsammans och inte göra slut alls. Så menar jag. Förstår att man inte vill hasta igenom, men inte göra slut alls?

Jag är så dålig på traktorer. Kan inte ha någon som går sönder så fort man sneglar på den.
Lån har jag redan försökt med men får inget.

Fyrhjuling med tippsläp och en ballyft?

Jag kör inte traktor, men gärna fyrhjulingen. Det räcker gott till de flesta stallsysslor, och så hyr man in en gubbe till när gödsel behöver flyttas, lera skrapas, snöskottning osv.

Fyrhjuling med tippsläp och en ballyft?

Jag kör inte traktor, men gärna fyrhjulingen. Det räcker gott till de flesta stallsysslor, och så hyr man in en gubbe till när gödsel behöver flyttas, lera skrapas, snöskottning osv.
Har fyrhjuling. Går inte alls att jämföra med en traktor. Visst den funkar och är bra till vissa moment. Men till andra alldeles för klen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund