Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Nu vet jag ju inte vad den hyllan kostar, men är den typ IKEA så misstänker jag att kostnaden för trä etc blir ungefär densamma (eller mer?) om du ska bygga den själv. Men du har kanske redan material hemma? Fin hylla, oavsett! Men varför ska den ha hjul?
Har massa virke så inga problem.
Måste inte ha hjul men behöver vara lätt att flytta på så jag kommer upp med stegen till vinden.

Kan tillägga att i veckan ska vi titta specifikt just på detta med säkerhet. Då har jag 4 ögon till som kommer ge tips och råd. Mina barnexperter! Eller ja Familjepedagoger för att vara mer korrekt svenska.
Plus att jag gjort lite redan även fast det är mycket kvar.
Köpt några grejer för säkerhet. Som att inte kunna öppna vissa skåp.
Det största problemet är kattlådan och min katt som börjar bli till åren. Hon äter medicin för lederna och inte jättebra hon hoppar upp högt. Så där måste jag klura vidare hur göra. Nån form av kattluckor.

Edit: nej nästa vecka är det. Denna vecka ska vi dit.

Kan tillägga att i veckan ska vi titta specifikt just på detta med säkerhet. Då har jag 4 ögon till som kommer ge tips och råd. Mina barnexperter! Eller ja Familjepedagoger för att vara mer korrekt svenska.
Det största problemet är kattlådan och min katt som börjar bli till åren. Hon äter medicin för lederna och inte jättebra hon hoppar upp högt. Så där måste jag klura vidare hur göra. Nån form av kattluckor.

Tycker du att de är ett bra stöd? :)

Tänkte starta kontot idag men det går ju inte. Har inga vettiga bilder som är tagna efter bebis föddes. Innan henne finns det ju en del men inget efteråt som inte inkluderar henne. Knappt nån bild hittar jag. Jo en men på den ser jag halvt dryg ut. Behöver ha någon mer positiv också.

Vill du ha tips om hur du löser kattlådan?

Det finns ju lekhagar för barn och grindar och sånt, det går ju att bygga in kattlådan med det.

Skulle behöva någon hobby så här på kvällskvisten. Något inomhus som inte låter och som kan avbrytas med kort varsel.

Kommer inte på nånting direkt.

Ute finns det ju massor att göra. Inne egentligen också. Men inget känns så lockande. Samtidigt som jag nu har en massa överflödig tid. Men är samtidigt lite trött men inte för trött för att sova.
Just nu gosar jag bara med katten och lyssnar på ljuden från henne och bebis som sover intill.

Om du vill gärna!
För trappan tänkte jag sån där grind med kombinerad kattlucka.
Men kattlådan vet jag inte hur blir bäst?
Bygg in den. Jag har den i en HOL från IKEA. Kan ta bilder. Andra bygger in i ett skåp. En liten lucka för katten att gå igenom. En dörr eller lock som öppnas när man ska rensa den. Och utom nåhåll för både barnahänder och (i mitt fall) hundnäsor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund