Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Änterliiiigen har jag bestämt mig på riktigt. Och nu när beslutet är helt avgjort så gör det mig så ledsen. Men egentligen kanske inte för avslutet. Utan för det som aldrig kommer igen.
För det vackra och fina som långsamt vissnat.
Nu finns det inte mer.
Sakta, sakta ska jag resa mig.
Hej då P ❤️

Så det här med att du haft andra partners medan du var tillsammans med P, vilket han inte gillade, var inte för att du inte vill leva mono? Utan bara helt vanlig otrohet, eller vadå...:confused:
Du tycker jag skapar drama när du själv skriver sådana här korkade inlägg.
Kanske ut i solen med dig också då istället.
I ALL VÄLMENING.

Om jag hittar någon intressant så ska vi träffas på allmän plats först. Och ses minst tre gånger innan vederbörande får komma hem till oss.
Klarar inte personen av att jag är nykter och har bebis då är det inget att ha.

Du tycker jag skapar drama när du själv skriver sådana här korkade inlägg.
Kanske ut i solen med dig också då istället.
I ALL VÄLMENING.

Det är precis vad jag är på väg med, så jag avrundar med en sammanfattning:

1. Det är okej att ha sex med flera parallellt även om man är i en relation med en person, om alla parter är införstådda och ger sitt ok till det.

2. Den vanligaste preferensen är att man inte är okej med att ens partner har sex med andra parallellt. De flesta blir sura, arga och kommer att ställa mycket frågor för att ta reda på om det hänt igen.

3. Om du sedan tidigare är van vid att ha flera partners parallellt, så kan det bli svårare än du tror att plötsligt hålla dig till en. Det blir lite samma sak som med alkoholen, att på förhand är det lätt att tänka "det är bara att bestämma mig, jag kommer att klara det när jag vill". "Det kommer att gå lättare när det och det inträffat." Men att faktiskt stå pall när impulserna, längtan efter kickarna sätter in, då kan det bli kämpigt.

4. Det kan t o m bli svårare att ge upp dejtandet/träffarna med andra män, eftersom du då har gett upp kickarna från både alkoholen och dejterna.

5. Det är därför det så ofta i tråden kommer in på din relation till män, och rådet att du bör prata om det med dina vårdkontakter snarare än att lägga upp fler annonser på Tinder. Men det börjar hos dig, att du inser att detta kan bli svårare än du tror nu. Det finns många som gjort samma resa som då, lyssna på dem.

Lycka till! (Skrivet med uppriktig välmening)

Om jag hittar någon intressant så ska vi träffas på allmän plats först. Och ses minst tre gånger innan vederbörande får komma hem till oss.
Klarar inte personen av att jag är nykter och har bebis då är det inget att ha.

Klokt!

Håll fast vid det när suget sätter in, och sluta gärna med dina så kallade "skämt" så blir det lättare att förstå hur du tänker.

Jag tror att chansen att hitta nån seriös innan du fått livet på rätt köl är ganska minimal, tyvärr. I all välmening. Vill du ha flera män på g samtidigt så är det din ensak men jag tror inte att det i dagsläget har några positiva effekter. Du söker fortfarande kickar för att ersätta dom du fått från alkoholen och det är det beteendet du behöver få hjälp med.

Man kan ju välja att skippa att läsa i tråden också. Om man bara tycker att allt jag gör är fel hela tiden.
Jag tror att detta kan bli bra.

Tycker faktiskt endel borde tagga ner lite i kritiken mot dig och som sagt, kanske skippa att läsa här om det provocerar.
Vi alla gör nog lite halvgenomtänkta saker i livet. Ibland är det bättre att peppa någon än att fler går in o klankar ner.

(såklart ska inte @karamelldrottningen utsätta sig eller sitt barn för fara)

Den här tiden är ändå ganska skön. Först full rulle sen tvärslockna.
Ändå lugn kväll. Eller hela dagen snarare. Förutom att jag städat massor hemma och i stallet. Imorgon tänkte jag försöka att inte städa. Dumt om det går till överdrift :cautious:

Ätit middag i sängen. Det är inget jag normalt sätt gjort innan. Men med bebis känns det bra att hon kan greja med sitt och jag samtidigt äta. Sen sjungit lite efter det.
Har flera batteriljus igång här också. Vågar inte riktigt ha levande ljus. Skulle säkert funka det också men blivit nojig för det.
Sen har jag mängder med doftljus men de vågar jag inte riktigt heller ha tända.
Det är väl inte så bra för små lungor andas in sånt?
Så nej då återstår batterivarianter. Det funkar det med. Inte riktigt samma sak men ändå mysigt.

Den här tiden är ändå ganska skön. Först full rulle sen tvärslockna.
Ändå lugn kväll. Eller hela dagen snarare. Förutom att jag städat massor hemma och i stallet. Imorgon tänkte jag försöka att inte städa. Dumt om det går till överdrift :cautious:

Ätit middag i sängen. Det är inget jag normalt sätt gjort innan. Men med bebis känns det bra att hon kan greja med sitt och jag samtidigt äta. Sen sjungit lite efter det.
Har flera batteriljus igång här också. Vågar inte riktigt ha levande ljus. Skulle säkert funka det också men blivit nojig för det.
Sen har jag mängder med doftljus men de vågar jag inte riktigt heller ha tända.
Det är väl inte så bra för små lungor andas in sånt?
Så nej då återstår batterivarianter. Det funkar det med. Inte riktigt samma sak men ändå mysigt.
Var bara försiktig med de där små platta batterierna - de är dödliga om hon sväljer ett!

Det finns rätt gott om doftljus och oljor som är direkt skadliga att ha tända om man har akvariefisk eller insekter, så visst kan de påverka även om de flesta säkert inte gör det för de flesta människor.
Helt ovanligt är det trots allt inte att folk får huvudvärk av dem eller har allergier mot dem.
Jag väljer noga för jag tillhör dom som får migrän av en del.

Jag älskar doftljus och vaxbrännare och sörjer att jag inte känner mig helt säker på att jag vågar elda dem hemma längre. Ibland tänder jag ändå men bara om jag flyttat djuren till ett annat rum och har lock på akvariet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Ensam och ledsen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund