2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förr när jag reste hade jag alltid godis med mig. Speciellt när jag åkte tåg eller roadtrip med bil.
Är ganska nöjd med mig själv när jag tog med mig egenodlade tomater som godis denna resa! Man mår fanken så mycket bättre av det..! (även om godis är gott)
42194942_1386223078177069_4595077259634671616_n.jpg
 
I veckan så kom en expedit i en butik fram till mig och sa att jag måste ju gått ner jättemycket och att jag är jättefin.
Dagen efter kom en annan från ett av barnens skolor och gjorde samma sak. Det stör mig lite!
Jag ska vara med i en viktstudie. Så nu blir det viktväktarna i tre månader. Får se om det gör nån skillnad :)
Är så sjukt ridsugen men höften gör för ont.. Promenader är vad jag klarar av för tillfället. Är ute och går 2*30 minuter varje dag. Det gör ont men jag inbillar mig att det är bra.

När börjar studien och om den startat, hur går det? :)
 
Ser @sthu att du fick med inlägget jag trodde jag skickade innan jag svarade dig :laugh:
Men ja, det stör mig ändå :meh:

Mina grannar har frågat om jag tränar mycket och att det är bra gjort av mig men det känns okej, för det gör jag ju och jag är bra på det :p
 
Den skulle börja den 15 september men jag har inte fått någon information.. Har mailat han som håller i det men inte fått nåt svar. Lika bra, är på semester och äter gott en vecka :angel:

Äh, på semester får man äta gott :d
Men hoppas han hör av sig snart så du får komma igång :)
Tycker själv det verkar intressant att se om det ändrar sig för dig. Kanske har dom något magiskt knep som kan funka!
 
Just nu går det inget vidare :crazy: Min mamma håller på att flytta och det stressar mig otroligt, när jag är stressad så äter jag och dessutom är det helt omöjligt att ha några rutiner när man håller på och flänger fram och tillbaka. Känns asdeppigt faktiskt
 
Just nu går det inget vidare :crazy: Min mamma håller på att flytta och det stressar mig otroligt, när jag är stressad så äter jag och dessutom är det helt omöjligt att ha några rutiner när man håller på och flänger fram och tillbaka. Känns asdeppigt faktiskt

Förstår känslan :heart
Du kan inte tex tugga tuggummi när du känner dig stressad? Tänker om det hjälper lite om du får tugga på något istället för att äta mer än du vill. Efter ett tag så blir det lite till en vana att ta ett tuggummi när du blir stressad istället för att stressäta en påse chips :)
 
Förstår känslan :heart
Du kan inte tex tugga tuggummi när du känner dig stressad? Tänker om det hjälper lite om du får tugga på något istället för att äta mer än du vill. Efter ett tag så blir det lite till en vana att ta ett tuggummi när du blir stressad istället för att stressäta en påse chips :)

Tack :heart
Jag försöker göra det men det går sådär. Har inte så mycket problem med chips (eller snacks numer) utan det är mer att jag är hungrig hela tiden och bara vill äta skräp. När jag är mindre stressad kan jag tänka till lite och välja bättre mat men när jag mår såhär så är det typ bara mcdonalds (och annat som jag kan äta NU) som känns lockande. Är iaf glad att jag gått över till endast light läsk (drack coca cola bara innan) och att godissuget är ganska lågt numer
 
  • Gilla
Reactions: MM
För mig har (viss typ av) stress totalt motsatt effekt. Tappar helt aptiten när jag är negativt stressad = har gått ner 4 kg sen sist jag ställde mig på vågen :cautious: Kontrollvägde mig 4 gånger och vågen visade samma siffra alla gånger :nailbiting: Har ju som tur är lite att ta av och ser det inte i spegeln, så var de kilona har försvunnit från vette tusan, men borta är de och än finns det några kilo till godo, så ingen fara på taket än :up:
 
Då har jag börjat med viktväktarna. Hittills inte imponerad. Jag är glad att det är gratis om man säger så. Men kanske ger det resultat.
 
Då har jag börjat med viktväktarna. Hittills inte imponerad. Jag är glad att det är gratis om man säger så. Men kanske ger det resultat.
Funkade fint för mig! Jag hade iof inte räknat kalorier innan och tyckte det kändes enklare att räkna points. Och att inse att vissa saker jag trodde var nyttiga och ”snåla” inte alls var det, och tvärtom. :)
 
Funkade fint för mig! Jag hade iof inte räknat kalorier innan och tyckte det kändes enklare att räkna points. Och att inse att vissa saker jag trodde var nyttiga och ”snåla” inte alls var det, och tvärtom. :)

Jag har ju räknat kalorier i nåt år så jag har redan rätt bra koll. Jag gillar inte appen och hela systemet känns konstigt.. Men jag kanske vänjer mig. Och kanske funkar det.
 
Alltså det här points systemet.. Vad bygger det på egentligen? Vad innebär en point?
Typ allt jag äter är 0 points. Det blir nån enstaka poäng hit och dit men inte mycket. Köpt en burk tahin som jag mumsar på och den ger rätt mycket poäng. Hade det inte varit för det hade jag legat på typ halva min dagliga "dos". Känns konstigt. Jag äter precis som tidigare..
 
Alltså det här points systemet.. Vad bygger det på egentligen? Vad innebär en point?
Typ allt jag äter är 0 points. Det blir nån enstaka poäng hit och dit men inte mycket. Köpt en burk tahin som jag mumsar på och den ger rätt mycket poäng. Hade det inte varit för det hade jag legat på typ halva min dagliga "dos". Känns konstigt. Jag äter precis som tidigare..

Har aldrig kört VV så kan inte systemet supernoga men det blir ju lite skevt för dig när dina 0 points faktiskt innehåller kalorier. Säg att du skulle proppa i dig massa av 0 points mat utöver pointsen du äter. Då skulle du ju likaväl få ett kaloriintag som gör att du inte går ner i vikt. Vad för mat räknas som 0 points? Förutom salladsblad då som finns med där antar jag..
 
Vågen visade -0,8 kg idag och totala viktnedgången ligger på -42,5 kg. Börjar närma mig mållinjen nu även fast det redan känns som jag är i mål. Siffran på vågen är mer symbolisk sen när jag nått dit jag vill.
Har planer på att höja kalorierna ytterligare men inte varje dag utan lägga på typ 100-200 kcal extra fredag-lördag. Jag äter hellre lite godare mat på helgen även resten av livet och håller nya livsstilen och håller lägre en annan dag istället. Kan säga att jag håller mig inte strikt till mitt satta kaloriintag nu heller utan sista veckorna så har det svävat ut ibland och jag kunde inte bry mig mindre.
Det är tid att börja fasa ut viktnedgångsprojektet men det måste få bli en längre process det med. Jag tror inte jag skulle må bra psykiskt att ändra från viktnedgång till stå stilla på en gång.
Får se om jag höjer denna eller nästa vecka. Försöker hålla intaget någorlunda till hur jag rör mig och jag är fastlimmad på en stol hemma och pluggar denna veckan, så mest rimligt är att öka till nästa helg.
 
Nu har det äntligen rört lite på sig här också. Jag var nere på ny första siffra i juni men sen legat strax ovanför sedan dess.
Jag börjar nu närma mig att komma tillbaka dit igen.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har aldrig kört VV så kan inte systemet supernoga men det blir ju lite skevt för dig när dina 0 points faktiskt innehåller kalorier. Säg att du skulle proppa i dig massa av 0 points mat utöver pointsen du äter. Då skulle du ju likaväl få ett kaloriintag som gör att du inte går ner i vikt. Vad för mat räknas som 0 points? Förutom salladsblad då som finns med där antar jag..

Typ alla grönsaker, bönor, linser och viss frukt har 0 points. Ägg också. Och det är ju mest det jag äter (vegetarian). Tycker det blir väldigt missvisande. Men det funkar säkert på nåt sätt annars hade ju inte så många använt det.
Jag har gått ner 0,8 kg så nåt rätt är det.
 
Jag tycker det där med att viss mat har 0 points verkar väldigt konstigt men jag vet å andra sidan inte vad som är på den listan. Jag tycker det vore rimligare med låga poäng snarare än 0 poäng speciellt om det nu innehåller sådant som frukt och bönor.
 
Jag tycker det där med att viss mat har 0 points verkar väldigt konstigt men jag vet å andra sidan inte vad som är på den listan. Jag tycker det vore rimligare med låga poäng snarare än 0 poäng speciellt om det nu innehåller sådant som frukt och bönor.

Ja visst är det konstigt! Jag fattar inte hur de tänker.. Jag har käkat två points idag (av 23) och då har jag ändå ätit ordenligt, massa brysselkål och grejer. Hade jag räknat kalorier hade jag varit uppe i säkert 1000-1200 nu.
 
Ja visst är det konstigt! Jag fattar inte hur de tänker.. Jag har käkat två points idag (av 23) och då har jag ändå ätit ordenligt, massa brysselkål och grejer. Hade jag räknat kalorier hade jag varit uppe i säkert 1000-1200 nu.
Jag kan även känna att det till viss del eventuellt kan uppmuntra till frossande och dåliga ätvanor eftersom det är "gratis".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
571
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 924
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
748
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
5 981
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp