2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan även känna att det till viss del eventuellt kan uppmuntra till frossande och dåliga ätvanor eftersom det är "gratis".

Ja hade jag inte haft så pass bra koll på kalorier och mitt intag hade jag förmodligen förätit mig.. Visst är det mest grönsaker på listan men ändå.
Det känns fel. Jag är glad att medlemskapet är gratis pga studien annars hade jag nästan krävt pengarna tillbaka :angel:
 
@sthu Jag googlade och hittade det här: https://www.viktvaktarna.se/se/smartpoints

"Varför har vissa livsmedel 0 SmartPoints? Det är sunda alternativ som är fyllda av näring och som inte är lika lätta att äta för mycket av (det är inte lika frestande att äta fyra kycklingfiléer som fyra smörgåsar)."

Hmm ja på sätt och vis förstår jag. Men jag håller inte med om att det är ett bra system.
Det känns som att det är riktat till de som inte vet vad som är "nyttig mat". Just jag är nog inte målgruppen.
 
Hmm ja på sätt och vis förstår jag. Men jag håller inte med om att det är ett bra system.
Det känns som att det är riktat till de som inte vet vad som är "nyttig mat". Just jag är nog inte målgruppen.
Nä, det känns helt klart lite vanskligt...
 
Ja hade jag inte haft så pass bra koll på kalorier och mitt intag hade jag förmodligen förätit mig.. Visst är det mest grönsaker på listan men ändå.
Det känns fel. Jag är glad att medlemskapet är gratis pga studien annars hade jag nästan krävt pengarna tillbaka :angel:
Fast du hade tappat i vikt sen du började? Varför då vilja ha pengarna tillbaka?
 
Fast du hade tappat i vikt sen du började? Varför då vilja ha pengarna tillbaka?

För det beror knappast på ändrade matvanor utan snarare att det var hormonvecka förra veckan och jag brukar tappa i vikt veckan efter det.
Jag har inte tyckt vv var värt 750 spänn för tre månader när jag får ut mer av lifesum för typ 200 om året (om ens det). Nu är det som sagt gratis och jag ska använda det i tre månader oavsett vad jag tycker. Kanske ändrar jag mig med tiden, har ju bara gått en vecka.
 
För det beror knappast på ändrade matvanor utan snarare att det var hormonvecka förra veckan och jag brukar tappa i vikt veckan efter det.
Jag har inte tyckt vv var värt 750 spänn för tre månader när jag får ut mer av lifesum för typ 200 om året (om ens det). Nu är det som sagt gratis och jag ska använda det i tre månader oavsett vad jag tycker. Kanske ändrar jag mig med tiden, har ju bara gått en vecka.
Ok, jag trodde det var det som hjälpt till när du skrev "Jag har gått ner 0,8 kg så nåt rätt är det"
 
Numera står vågen på minus 27kg. Har fortfarande några kilon kvar tills målvikt men känner spontant att jag är nöjd just nu! Kläder sitter bra, jag känner mig mer pigg och så, så har nu lagt viktnedgång tänket helt åt sidan. Det enda jag gör numera, är att väga mig dagligen för att hålla koll så vikten inte skenar iväg :)
 
Veckans vägning visade -0,8 kg. Totalt -43,3 kg.
Idag höjer jag med 200 kcal till och 100 för imorgon. Alltså 300 till denna veckan. Håller sig vikten stabil eller går neråt så ökar jag på typ 50 extra per dag från nästa vecka utöver det här. Tanken är att ta det sista på vägen mot stabilitet :)
Så då blir det totalt 550 ökade kcal per vecka (gjorde en ökning på 600 kcal i veckan när jag slutade med 5:2 så känns som en rimlig start).

Haft en tuff vecka med förkylning from hell och missat träningspass men hoppas komma igång i nästa vecka igen. Jag går ju bevisligen ner ändå utan tuffare träningspass så därför höjer jag trots ursel träningsvecka.
 
Jag har varit på resande fot och varken räknat eller gjort bra val hela tiden. Har gått upp 6 hekto vilket känns väldigt okej med tanke på vad jag ätit :)
 
Hoppsan vad den här hade trillat ner!

Eftersom det verkar vara omöjligt att följa någon form av minskande kroppsstorlek med hjälp av min hoppande våg - är det någon här som har erfarenhet av att använda måttband? Hur mätte ni då, och hur ofta? Blev det skillnad från vecka till vecka?
 
Hoppsan vad den här hade trillat ner!

Eftersom det verkar vara omöjligt att följa någon form av minskande kroppsstorlek med hjälp av min hoppande våg - är det någon här som har erfarenhet av att använda måttband? Hur mätte ni då, och hur ofta? Blev det skillnad från vecka till vecka?

När saker och ting förändrades som mest, mätte jag mig en gång i veckan ungefär. Brukade mäta överarmar, midjan, höfterna, låren och vaderna!

Tror det tog lite längre att se resultat dock.
 
Kan meddela att viktväktarnas system inte funkar alls för mig. Gick ner lite i början, men det är tillbaka nu. Så jag ligger kvar på samma vikt som innan trots låga dagliga poäng. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska tillbaka till min "innan medicinen vikt".
Jag är bra sugen på att ge upp. Det hänger förmodligen ihop med all osäkerhet kring jobb och boende men ändå :arghh:
 
Hoppsan vad den här hade trillat ner!

Eftersom det verkar vara omöjligt att följa någon form av minskande kroppsstorlek med hjälp av min hoppande våg - är det någon här som har erfarenhet av att använda måttband? Hur mätte ni då, och hur ofta? Blev det skillnad från vecka till vecka?

Jag mäter inget alls nu men vid tidigare viktnedgång så har jag registrerat in måtten en ggr i veckan så som jag gör med vikten.
Kanske inte skillnad varenda vecka men såg absolut skillnad tex från vecka 1 till 4. Beror väl lite på om man har mycket muskler med eller mycket fett. Jag såg tex större skillnad direkt på magen där jag hade en del fett än på låren där jag ändå hade mycket muskler iom träning och ridning. Men måtten minskade ändå proportionerligt till min kropp. Så bara för att det minskade 5 cm i midjan och 1 cm på låren så var ju inte kroppen skevt byggd för det.
 
Kan meddela att viktväktarnas system inte funkar alls för mig. Gick ner lite i början, men det är tillbaka nu. Så jag ligger kvar på samma vikt som innan trots låga dagliga poäng. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska tillbaka till min "innan medicinen vikt".
Jag är bra sugen på att ge upp. Det hänger förmodligen ihop med all osäkerhet kring jobb och boende men ändå :arghh:

Tråkigt att det inte funkar för dig :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
569
Senast: Bon
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 895
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
735
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp