2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär samma resa som jag gjort. Började på ~ 83 i mars, målet är 65 och jag ligger just nu på 69 :banana:

Om jag kan så kommer det gå toppen för dig :bump:

Då är du ju nästan klar! Vad härligt!

Det kommer nog gå fint jag och sambon satsar bägge två även om han inte behöver gå ner lika många kilon. :)
 
Då är du ju nästan klar! Vad härligt!

Det kommer nog gå fint jag och sambon satsar bägge två även om han inte behöver gå ner lika många kilon. :)
Det är nog det bästa, vill man gå ner mer än 2-3 kg så är det en livsstilsförändring man ska göra, inte "banta" :) vilket är mycket lättare om man gör det tillsammans!
 
Wow!! Bra jobbat!

Tack! Det känns bra att jag inte har gått ner speciellt fort. Har inte gått på någon diet eller räknat kalorier heller, däremot har jag funderat rätt mycket på vad jag kan äta för att inte gå UPP i vikt igen så det känns som att jag nog kan hålla vikten när jag är "klar" också. Enligt BMI ska jag ner under 63 kg men för mig känns det inte rimligt riktigt. Har inget emot att ha några extrakilon heller
 
Tack! Det känns bra att jag inte har gått ner speciellt fort. Har inte gått på någon diet eller räknat kalorier heller, däremot har jag funderat rätt mycket på vad jag kan äta för att inte gå UPP i vikt igen så det känns som att jag nog kan hålla vikten när jag är "klar" också. Enligt BMI ska jag ner under 63 kg men för mig känns det inte rimligt riktigt. Har inget emot att ha några extrakilon heller

Min målvikt enligt appen jag har är 66,3. Jag räknar kalorier och försöker hinna med att motionera så mycket som möjligt. Försöker ha en kickstart för att hålla i gång motivationen när den tryter senare :)
 
Jag vill inte banta. Jag har gjort det tillräckligt i mitt liv. Men jag vill ta hand om mig själv. Så nu jag äter frukost, jag lagar "riktig" mat och försöker att hålla mig från sötsaker.

Det går sådär, jag mår piss just nu och allt jag vill är att krypa ner i soffan och tröstäta och jag vet inte riktigt hur jag kommer förbi det. Flera gånger har jag bara gett upp.
 
Jag vill inte banta. Jag har gjort det tillräckligt i mitt liv. Men jag vill ta hand om mig själv. Så nu jag äter frukost, jag lagar "riktig" mat och försöker att hålla mig från sötsaker.

Det går sådär, jag mår piss just nu och allt jag vill är att krypa ner i soffan och tröstäta och jag vet inte riktigt hur jag kommer förbi det. Flera gånger har jag bara gett upp.

Vad är det som gör att du mår dåligt? Är det omständigheter du själv kan påverka? Det kan vara jättesvårt att "ta tag" i kosten om man mår dåligt. Är man sån att man tröstäter så är just att plocka bort maten den lilla biten, medan det man får jobba med och som kommer göra den stora skillnaden är just ens känslor. (Jag har själv haft ätstörningar och vet hur sjukt svårt det är)
 
Sist jag vägde mig kunde jag konstatera att totalt har jag gått ned 26.4 kilo sedan i Juni, har ny förstasiffra och har börjat komma i gamla kläder jag nästan gett upp hoppet på :banana: Tränar numera styrka två dagar i veckan och rider 5-6 dagar, så jag tror kroppen förändrats mer än vikten har gjort s.a.s. Nu vill jag kunna ha en fin klänning som hängt flera år i garderoben till jul, vilket jag tror är fullt möjligt :D
 
Trots vad jag trodde skulle bli en dålig vecka har jag gått ner. En ny första siffra som jag hoppas att jag kan hålla den för gången. Har varit ner och studsat här i somras men gick upp lite igen. Efter det har jag legat strax ovanför och inte tagit mig ner!
 
Är det bara jag som blivit extremt frusen. Jag var alltid frusen förr och sen som överviktig har jag inte varit särskilt frusen. Så sjukt jobbigt att frysa igen.
 
Är det bara jag som blivit extremt frusen. Jag var alltid frusen förr och sen som överviktig har jag inte varit särskilt frusen. Så sjukt jobbigt att frysa igen.
Jag fryser också hela tiden. Har löst det genom att ha två grader varmare inomhus och konstant ha en tjock onesie på mig (även när jag sover :cautious:).
 
Började knappa in allt jag äter i Lifesum för tre veckor sedan och äter ungefär de rekommenderade kalorierna (ibland mer ibland mindre) och har gått ner två kg på tre veckor. Är faktiskt förvånad över att det fungerat så bra. Har inte alls mycket att tappa, så är hemskt nöjd.
 
Är det bara jag som blivit extremt frusen. Jag var alltid frusen förr och sen som överviktig har jag inte varit särskilt frusen. Så sjukt jobbigt att frysa igen.

Jag har förr varit extremvarm och märker att jag faktiskt fryser ibland. Kan tipsa om underställ och raggsockar till vardags :up: Lite jobbigare med händerna, men jag har köpt ett par 100% fårskinnshandskar (tjocka) som håller värmen superbra utan att vara helt otympliga.
 
Har sedan ett tag sen äntligen nått mitt generella mål! Minus 29 kg på lite mindre än ett år och jag mår så mycket bättre nu. Känner mig mycket mer bekväm och mer ork, mer glad, allt!

Nu ska det bara hålla i sig så det inte blir + på vågen igen! Tycker ändå att jag lärt in vanor osv såpass att jag är rätt så självgående numera :)
 
Började med 5:2 igår igen eftersom jag inte kan träna på typ 1 månad till. Vågen har stått 1-2 kg upp sen operationsdagen nu och jag vet inte vilket som är vad, om det är viktuppgång pga slapperiet med maten (orimligt, har inte överätit men dock käkat mer än vanligt men inga 7000-14.000 kcal extra på 10 dagar) sen dess eller biverkning från läkandet. Eftersom jag har en blödning så kan jag inte heller säga om mensen startade som planerat i förrgår men det är lite skitsamma men jag brukar ju gå upp lite precis innan och nån dag in i den perioden så jag tar det med ro..
Kör fastedagarna som förra gången så startade upp med det igår och vågen var snäll och droppade ner 0,7 kg sen igår. Vilket innebär att jag har 1 kg kvar till +-0 igen och därmed borde jag vara där om en vecka och vill stanna kvar där tills jag kan träna igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
544
Senast: Bon
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
649
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
3 459
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp