2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter kurs med jobbet och efterföljande tio dagars sjukdom är jag nu på banan och siffrorna börjar ticka neråt igen. Är fortfarande hostig och snorig på morgnarna och flåset är fortsatt dåligt, men formkurvan pekar starkt uppåt! Är igång med styrketräningen som vanligt, så nu ska bara de sista resterna av förkylningen bort så jag kan komma igång med konditionsträningen igen också.

Tappade motivationen helt där ett litet tag och är väl inte riktigt ur det än.
Ska försöka ta mig till gymmet 3 gånger den här veckan (helst 4), om så bara en kvart per gång. Lite är ju bättre än inget alls tänker jag (ska ju få nån nytta av pengarna jag lägger på kortet menar jag :angel:)

Pollenallergi och uppsatsträsk, mår som en jag vet inte vad idag :wtf:
Har luncher och middagar planerade iallafall, eller ja, bulgursallad och i övrigt protein med en hög grönsaker. Inte så mycket till recept.

Fastedag med 27 plus är lite jobbigt O_o
Hade känts super med en svalkande simtur men vill inte träna på fastedagarna så får hålla mig tills imorgon. Funderar på vad jag ska käka till middag, varm soppa känns inte så lockande just nu :p
Får hitta på något annat kul inom min budget.

Fastedag med 27 plus är lite jobbigt O_o
Hade känts super med en svalkande simtur men vill inte träna på fastedagarna så får hålla mig tills imorgon. Funderar på vad jag ska käka till middag, varm soppa känns inte så lockande just nu :p
Får hitta på något annat kul inom min budget.
Faux potatissallad gjord på blomkål och kokt ägg!
Om du googlar elle Pinterestar finns det massor med recept och jag lyckades få in en ganska normal skål inom min fastedagds-budget :) Det är galet gott!

• Gilla
Reactions: MM
Varför är det så att när man blir ledsen över att man gått upp så mycket att ingenting passar längre så går man och äter ännu mer? :down:

Faux potatissallad gjord på blomkål och kokt ägg!
Om du googlar elle Pinterestar finns det massor med recept och jag lyckades få in en ganska normal skål inom min fastedagds-budget :) Det är galet gott!

Ska kika på det, tack för tips :)
Fick bli soppa idag ändå men hinner förhoppningsvis handla lite innan nästa fastedag.

Varför är det så att när man blir ledsen över att man gått upp så mycket att ingenting passar längre så går man och äter ännu mer? :down:

Samma här :(

Idag är en ren avskrivning... Bleh. Ätit allt inom synhåll och inte fått något gjort. Vill bara kolla serier och sova.
Men en till tupplur hinns väl med innan det är dags för middag. Lax- och spenatpasta, inte så nyttigt men gott och måste använda upp saker innan de blir dåliga. I kombination med bra frukost- och lunchmat blir det ändå inom kalorierna resten av veckan. Idag däremot landar på något hutlöst.

I dag blir det till att ata som vanligt igen. Min Chrons' opponerar sig alltid nar jag ater "fel" mat sa nu blir det till att skarpa sig resten av veckan. Da jag ligger ungefar dar jag ska i vikt :D galler det nu att hurra om jag gar ner ett kilo till :p och lika sa om jag pa en gang hittar ratt och kan halla vikten som den ar :cool:.

• Gilla
Reactions: MM
Överlevde fastedagen :up:

Tagit en tidig morgonpromenad med vovven på 50 min och ska iväg och ta ett simpass nu.
När jag ändå är inne i stan ska jag köpa jordgubbar för det hade börjat säljas nu såg jag :d

Jag minns för några år sedan när jag ställde mig på vågen och kände mig "fet" om jag vägde mer än 50 kg. Nu är jag typ nöjd att jag håller mig under 60-strecket :rofl:
O det ljuva +35-årslivet som gourmand och vinälskare :laugh:
Skulle verkligen vilja väga under 55 men vet inte HUR mycket jag vill det. Rent krasst :cautious:
Det är väl därför jag pendlar mellan 58-59 just nu. Har även suttit en del och jobbat på NK Franska Cafét på sistone och har insett att deras cheezecake kan vara LIVET. Detta är alltså inte helt bra :angel:

Helgen var mycket dekadent då jag hade 30årsfest... Det blev mycket alkohol, pizza, lösgodis och snacks... :p
Igår var en bättre dag och idag har jag fastat. Ska klämma in en fastedag till på torsdag, och försöka hinna med två till nästa vecka. Drar till Alicante på träningsresa om 12 dagar så vill gärna droppa liiite innan dess :D

Måste dela med mig av min glädje!
I början av årsskiftet så la jag på mig vikt, 14% viktökning på väldigt kort tid. Fick panik. Var hos läkaren utan att de hittat någonting, var hos gyn, tränat utan resultat, snittade 8 km promenad eller sprang dagligen, la om kosten utan resultat, de enda som hände var att när jag åt mer eller någonting onyttigt så gick jag upp ännu mer. Ingen tog mig riktigt på allvar då jag fortfarande var normalviktig enligt BMI, men enligt min egen normala vikt som stått still senaste 7 åren och att mitt ansikte plötsligt blev otroligt pluffsigt så var jag ju absolut inte som vanligt, blev rätt knäckt.

Nu har någonting hänt, det är som att kroppen har stabiliserat sig.. På tre veckor har jag tappat fyra kg och fortsätter gå ner.. Jag vet fortfarande inte vad som gjorde viktökningen men tror själv att det berodde på hormoner och stress.

Jag minns för några år sedan när jag ställde mig på vågen och kände mig "fet" om jag vägde mer än 50 kg. Nu är jag typ nöjd att jag håller mig under 60-strecket :rofl:
O det ljuva +35-årslivet som gourmand och vinälskare :laugh:
Skulle verkligen vilja väga under 55 men vet inte HUR mycket jag vill det. Rent krasst :cautious:
Det är väl därför jag pendlar mellan 58-59 just nu. Har även suttit en del och jobbat på NK Franska Cafét på sistone och har insett att deras cheezecake kan vara LIVET. Detta är alltså inte helt bra :angel:

Samma här. 53 var väl någon form av idealvikt en gång i tiden och nu är jag nöjd om jag håller mig under 60 :D Med all rätt med tanke på att jag fortfarande är smal kring 60 kg.

Veckans andra fastedag är snart över. Borde gå och lägga mig nu så jag får äta frukost någon gång :p
Helt klart värre att fast när jag är ledig tycker jag!

Skrapat ihop 6,5 km hundpromenad med så fått rört på mig en del. Vågen stod på 64,5 imorse. 69,9 vid årsskiftet så det har hänt en del, även om det gått sakta (pga älskar öl & onyttigheter för mycket...).
Hoppas va under 64 när jag drar till Spanien!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 652
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka