Kämpar mot godissug, eller sug efter vad som, ikväll. Har migrän och dottern verkar ha lite magknip så vi är fortfarande uppe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken (och på intet sätt illa menad fråga) om hur det kommer sig att du väljer att väga dig varje dag?
(För min del skulle det trigga en massa noja och onödig tankeverksamhet på vikten, samt att det känns som att det kan gå både upp och ner från en dag till en annan även om trenden går neråt.)
Heja heja!!ooookej. Lite prövning då ! Kom till jobbet och det står aladdin o paradis på bordet....och så säger samordnaren att hon bjuder på massa julgodis.....neeeej tack! ska låta bli! Är bara onsdag!
Ägnade en stund igår åt att föra lite statistik över det här med att väga sig varje dag vs en gång i veckan. Skriver upp på ett papper dagsvikten men har aldrig lagt in det i ett diagram. Man ser tydligt hur det skiftar från dag till dag utan att man fuskar/äter mer kolhydrater/eller vad det nu kan vara. Då skulle jag gjort det konstant med tanke på hur diagrammet far upp och ner. Trenden är stadigt neråt på längre sikt. Diagrammet är tagna under samma tid med närmsta datum för den noterade veckovikten och total nedgång under denna perioden är ca 20 kg.
Så här ser det ut vid daglig vägning. Det finns 2 större höjningar, en i början på augusti - Londonresa med allt som hör till, samt i början på november efter en operation då jag svullnade upp rejält någon vecka.