Hör du Aliche. Jag hade just pausat Netflix inne i vardagsrummet och satt mig att käka pasta, av alla snabba kolhydrater, när jag såg ditt inlägg. Klickade upp artikeln, första meningen:
Kastar du dig rakt ner i Netflix-soffan så fort middagen är uppäten?
Öh ... ja.
Sedan fortsatte det:
I en mindre studie från 2013 lät man ett antal äldre deltagare promenera på ett löpband i 15 minuter direkt efter en måltid. Personerna låg i riskzonen för diabetes typ 2 och forskarna kunde se hur promenaden bidrog till att ge deltagarna ett mer stabilt blodsocker. Kvällspromenaden visade sig vara mer effektiv än om samma personer promenerade i 45 minuter på morgonen eller på eftermiddagen.
Jag är ”äldre”. Och för några veckor sedan fick jag veta att jag har för högt blodsocker, i riskzonen för diabetes typ 2. Jag blev helt chockad och fattar fortfarande inte vad jag gjort, visst, jag är överviktig men max 10 kg. Det brukar inte räcka för diabetes.
[FONT=Noto Sans, sans-serif]
Något löpband som deltagarna i studien har jag inte. Så det var bara att snöra på sig skorna och gå ut och gå. 15 minuter. Ditt fel! 
[/FONT]
[FONT=Noto Sans, sans-serif]
(Ursäkta förvirringen med fonterna, den uppstod när jag kopierade in text)[/FONT]