Bukefalos 28 år!

2019 års vikttråd

Skriver en rad så får vi se om jag orkar hålla i och uppdatera.

Jag känner mig stor och trött, inga kläder sitter bra längre och vågen vill jag helst inte ställa mig på. Förra året fick jag barn och sen handlade större delen av 2018 om överlevnad. Det innebar också ganska mycket pizzamiddagar och godis i soffan.

Nu börjar jag jobba, mår betydligt bättre och lite rutiner kan kanske bidra till bättre vanor. Gick lite spontant med i Viktväktarna häromdagen och har börjat greppa appen, så nu testar jag med att framförallt lägga om kosten. (Har räknat kalorier innan och det funkade bra då, men points känns snabbare och mindre risk att fastna i smådetaljer.)
Motionen får till att börja med bli (el)cykelpendling till jobbet och ridning samt de promenader jag får till.

Gissar att jag startar på 90+ (ska väga mig imorgon), mitt första mål är 85 kg.
 
Skriver en rad så får vi se om jag orkar hålla i och uppdatera.

Jag känner mig stor och trött, inga kläder sitter bra längre och vågen vill jag helst inte ställa mig på. Förra året fick jag barn och sen handlade större delen av 2018 om överlevnad. Det innebar också ganska mycket pizzamiddagar och godis i soffan.

Nu börjar jag jobba, mår betydligt bättre och lite rutiner kan kanske bidra till bättre vanor. Gick lite spontant med i Viktväktarna häromdagen och har börjat greppa appen, så nu testar jag med att framförallt lägga om kosten. (Har räknat kalorier innan och det funkade bra då, men points känns snabbare och mindre risk att fastna i smådetaljer.)
Motionen får till att börja med bli (el)cykelpendling till jobbet och ridning samt de promenader jag får till.

Gissar att jag startar på 90+ (ska väga mig imorgon), mitt första mål är 85 kg.
Jag gick ner ca 15 kg med viktväktarna från nov -17 till juni -18, utan att tycka att det var nån större uppoffring jag fick göra med kosten när jag lärde mig tänka om.
Är du onlinemedlen eller all inclusive? Jag började som online men gick över till all inclusive efter tre månader och tycker nog att det var bra för min motivation. :) Och så ville jag kunna bli guldmedlem när jag var klar.
 
Jag gick ner ca 15 kg med viktväktarna från nov -17 till juni -18, utan att tycka att det var nån större uppoffring jag fick göra med kosten när jag lärde mig tänka om.
Är du onlinemedlen eller all inclusive? Jag började som online men gick över till all inclusive efter tre månader och tycker nog att det var bra för min motivation. :) Och så ville jag kunna bli guldmedlem när jag var klar.
Bara online, är all inclusive att gå på möten också? Har ganska dålig koll på vv egentligen, men tänker att det kan vara bra för motivationen :)
 
Viktmål 1= 21,1kg
1/1 Start
2/1: -0,4kg
3/1: -1,1kg
4/1: -0,3kg
5/1: +0,4kg

Totalt: -1,4kg
Kvar till mål: 18,7kg

Tillät mig lite godis i går så uppgången var väntad. Kommer bli likadant idag då jag in i det längsta vill kunna njuta på helgerna.
 
Bara online, är all inclusive att gå på möten också? Har ganska dålig koll på vv egentligen, men tänker att det kan vara bra för motivationen :)
Appen är jättebra tycker jag:up: I alla fall för mej som är så enkelspårig att har jag betalt för något så ska det användas! Gillar systemet också med vv, man utesluter inget och behöver inte krångla till det utan det handlar om att äta sund mat.
Jag har all inklusive men har lite svårt att ta mej iväg på möten pga 2 småkottar men har i alla fall chansen och har väl tänkt börja med det från nästa vecka.
 
Det blir inget gym idag - har redan bränt 525 kcal på att promenera till stallet och släppa ut 25 hästar (3,5 km promenad, 5,5 km utsläpp). Sen blir det ytterligare en vända till stallet. Ligger fortfarande på minus efter frukost och efter att ha bokfört gårdagens jätteonödiga choklad idag i stället. Jag hade inte ätit choklad om den inte gade funnits i julklappspåsen. Nu åker allt godis med maken till jobbet på måndag.
 
Ytterligare ner 0,2 kg så totalt -1,3 kg. Så typ 0,6-1 kg kvar till där jag vill ligga :)
Känns som att det borde gå att nå i januari.
 
I natt när jag inte kunde somna var jag så där galet sugen på geléhallon. Tur att det inte finns att köpa i det här landet. Min husläkare varnade mig för att jag kan må väldigt dåligt i början av kostomställningen, men att jag skulle få cravings efter geléhallon kändes lite överaskade.
Stolt över att jag inte har ätit skräp ännu. Det gäller att härda ut.
 
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg
15/12 71,5 kg
17/12 71,4 kg
19/12 70,6 kg
3/1 70,5 kg
5/1 70,2 kg
 
Dagens stalljobb brände 1050 kcal lågt räknat. Kan äta rätt mycket idag men ska upp till mitt mål i mat och inte annat. Men ett par tryfflar och 2 glas vin ryms ledigt :)
Vägning och mätning i morgon
 
Jag tränar vanligtvis bra och äter ok på vardagar. Men julen har varit (medveten) katastrof.
Träningen har jag full koll på men jag tycker att det är jättesvårt att äta lagom. Oftast äter jag för lite vilket resulterar i att jag blir galet hungrig. Jag tänker inte räkna kalorier mer än överslagsräkna. Däremot vill jag gärna ha tips på billiga kalorier och/eller mättande kalorier.
 
Jag tränar vanligtvis bra och äter ok på vardagar. Men julen har varit (medveten) katastrof.
Träningen har jag full koll på men jag tycker att det är jättesvårt att äta lagom. Oftast äter jag för lite vilket resulterar i att jag blir galet hungrig. Jag tänker inte räkna kalorier mer än överslagsräkna. Däremot vill jag gärna ha tips på billiga kalorier och/eller mättande kalorier.

Bönor och linser är mättande och billigt :up:
 
Hoppar in i tråden. Ser att det är några andra som kör (eller tidigare kört) VV. Jag började med dem i början på december. Kör bara online än så länge. Gick ner 3 kg på tre-fyra veckor. Har sedan haft uppehåll under julledigheten och har nu gått upp delar eller hela det jag gick ner.

Har hela tiden planerat att starta upp nu igen när vardagen börjar igen. Startar imorgon. Det ska nog gå bra! Enda hindret är att jag också försöker bli gravid, så jag hinner kanske inte nå mål som tänkt.

Jag behöver gå ner 17-18 kg ungefär.
 
Varför inte? Förstår såklart att det inte finns nåt som passar alla. Jag är fortfarande ny så har inte riktigt hunnit utvärdera.

Precis som @Angua gick jag upp i vikt när jag följde deras program. 5 kg på knappt två månader, och då åt jag inte i närheten av alla mina points..
Jag är glad att jag fick det gratis i samband med en studie annars hade jag varit riktigt förbannad :angel:
 
@sthu :meh: Då förstår jag verkligen missnöjet! Är det inte du som också har svårt för viktnedgång generellt? Att du behöver äta sådär galet lite kalorier för att gå ner i vikt? För att du också äter någon medicin? Kan blanda ihop dig med ngn annan.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 272
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 529
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 322
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp