Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min dotter går all in i min low carb diet. Hon letar upp recept som hon sen lagar till mig. Hon är 16 år och igår handlade hon det som behövdes och lagade sen maten åt oss. Dottern gör nu praktik hos min husläkare och hela mottagningen står bakom mig och frågar henne hur det går för mig.
Haha, inte för att vara taskig nu @Nux @durachiny och kanske nån mer men som medelålders+ så fnissar man lite åt er mellan 20 och 30 när ni är så tvärsäkra på hur mycket/lite som krävs!
Kom igen om 20 år så kommer ni se att det inte är så enkelt!![]()
Vad är det som inte ska vara enkelt och vart har jag sagt att det är enkelt?
Jag gör sällskap med er andra här i tråden då jag hoppas att det ska vara lättare med motivationen med lite pepp och inspiration från er andra! Hejja er!
Jag vägde igår in på 72,5 kg, mitt mål är att gå ner 5 kg till att börja med. Förhoppningen är att till slut landa på 65 kg. Jag tänker inte följa någon speciell diet utan satsar på att äta regelbundna måltider utan att småäta där emellan, utesluta sötsaker och andra onyttigheter och äta mer grönt och mindre halvfabrikat.
Sedan behöver jag förstås röra på mig mer. Jag är periodare när det kommer till träningen (tränar på gym, går på lite pass och springer) men måste få till en mer regelbunden träningsrutin. Hur ni andra gör för att hitta tid och ork till att träna? Med heltidsjobb, hästar och familj känns det ibland som en omöjlig ekvation.![]()
Vad är det som inte ska vara enkelt och vart har jag sagt att det är enkelt?
Och vart i den här tråden har jag skrivt att det gör det?I varje inlägg? Har lite svårt att förstå om du är med i denna tråd för att gå ner i vikt eller för att tala om för alla hur deras kroppar fungerar ?
Min kropp fungerar överhuvudtaget inte som när jag var 20 -30. Inte fucking alls, trots att jag talat om för den att det bara handlar om kalorier in och ut och jag är fan skitförbannad för att min kropp inte lyssnar på den sanningen.
Ursäkta om jag är opepp nu men det låter nästan omöjligt att med jobb, barn och heltidsjobb även få till regelbunden träning om man öht ska hinna träffa sin familj och kunna prestera på jobbet. Alltså... Hur skulle en sån dag eller vecka se ut?
Har gått upp under julen och ätit sjuka mängder av allt.
Även om jag gärna går ner i vikt så känner jag efter en vecka utan sötsaker att det viktigast att vara snäll mot sig själv. Är helt darr och illamående av att utesluta sötsaker trots att jag äter frukt och det söta som finns i tex bröd.