2019 års vikttråd

Fyller år på tisdag och fick tidig present av maken, sportklocka ifrån Tomtom:love: Den beräknar kaloriförbrukning, puls, sömn. Gps mm. Känns som det är en kanongrej när man försöker gå ner i vikt plus att jag har velat ha en i flera år men varit för snål:p
 
aY2ugUw.jpg


:angel:
 
Hungrig idag på morgonen :up:
Gör alltid stallet först, så här på helgen blir det långfrukost hemma sen. Planerar nästa veckas mat utifrån dagens spontaninköp av kött med kort datum, ska laga tre rätter i helgen så finns det mat och matlådor för hela nästa vecka. Bra mat :)

Blir en rejälare frukost idag, sen stalljobb och ridning. Tycker mig märka att om jag äter mer mat när jag är så.här hungrig så vågar kroppen hålla förbränningen uppe. Har mer energi än annars, hoppas det beror på maten. Vägning i morgon, men jag har tjuvvägt mig ;) och det går sakta men åt rätt håll.
Inget sötsug direkt, i gårkväll hade jag fritt fram och åt det jag ville, det blev popcorn, fryst mango och 4 praliner. Helt ok :)
 
Min dotter går all in i min low carb diet. Hon letar upp recept som hon sen lagar till mig. Hon är 16 år och igår handlade hon det som behövdes och lagade sen maten åt oss. Dottern gör nu praktik hos min husläkare och hela mottagningen står bakom mig och frågar henne hur det går för mig.
 
Jahapp, första riktiga dagen sedan "nystarten".

Jag loggar maten för att få ett hum om hur mycket jag egentligen stoppar i mig. Till frukost blev det en gröt på fiberhavregryn, boveteflingor och linfrö. En klick av min mors hemgjorda äppelmos till samt en skvätt mjölk. Väldigt gott och snabblagat, jag tror att det kommer att bli en återkommande favorit med lite olika tillbehör :) Lunchen bestod av en lins- och morotssoppa och två knäckemackor med ost. Efter frukosten tog jag mig iväg till gymmet, det blev löpning på band samt lite träning av rygg och axlar. Promenad till och från gymmet. :up:
 
Varit på gymmet en sväng. Fattar inte varför det är så dödligt tråkigt att vara där! Det finns verkligen inget kul och bra med det.. Men jag följer med. Alltid bränner man nån kalori.

Står still på 68-70 kilo, trots strikt diet och motion. Jättekul, verkligen..
 
Jag gör sällskap med er andra här i tråden då jag hoppas att det ska vara lättare med motivationen med lite pepp och inspiration från er andra! Hejja er! :)

Jag vägde igår in på 72,5 kg, mitt mål är att gå ner 5 kg till att börja med. Förhoppningen är att till slut landa på 65 kg. Jag tänker inte följa någon speciell diet utan satsar på att äta regelbundna måltider utan att småäta där emellan, utesluta sötsaker och andra onyttigheter och äta mer grönt och mindre halvfabrikat.

Sedan behöver jag förstås röra på mig mer. Jag är periodare när det kommer till träningen (tränar på gym, går på lite pass och springer) men måste få till en mer regelbunden träningsrutin. Hur ni andra gör för att hitta tid och ork till att träna? Med heltidsjobb, hästar och familj känns det ibland som en omöjlig ekvation. :cool:

Ursäkta om jag är opepp nu men det låter nästan omöjligt att med jobb, barn och heltidsjobb även få till regelbunden träning om man öht ska hinna träffa sin familj och kunna prestera på jobbet. Alltså... Hur skulle en sån dag eller vecka se ut?
 
Vad är det som inte ska vara enkelt och vart har jag sagt att det är enkelt?

I varje inlägg? Har lite svårt att förstå om du är med i denna tråd för att gå ner i vikt eller för att tala om för alla hur deras kroppar fungerar ?

Min kropp fungerar överhuvudtaget inte som när jag var 20 -30. Inte fucking alls, trots att jag talat om för den att det bara handlar om kalorier in och ut och jag är fan skitförbannad för att min kropp inte lyssnar på den sanningen.
 
I varje inlägg? Har lite svårt att förstå om du är med i denna tråd för att gå ner i vikt eller för att tala om för alla hur deras kroppar fungerar ?

Min kropp fungerar överhuvudtaget inte som när jag var 20 -30. Inte fucking alls, trots att jag talat om för den att det bara handlar om kalorier in och ut och jag är fan skitförbannad för att min kropp inte lyssnar på den sanningen.
Och vart i den här tråden har jag skrivt att det gör det?
 
Jag ska också prova att dricka lite mer vatten och se om jag märker skillnad på vikten. Jag har dessutom ofta väldig huvudvärk i slutet av dagen och det beror nog delvis på spänning men nog också på bristande vätskeintag under dagen.

Vägde mig idag och vågen stod på -0,5 kg den här veckan. Riktig vägdag imorgon, så vi får se då, men skönt med liten viktnedgång trots att det totalt sett varit ganska dålig vecka kostmässigt.
 
Mät och vägdag .
Inte hänt så mycket på vågen, några hekto nedåt, men minus 2 cm på höfterna känns bra!

Ska göra en kålpudding och en chili inför veckan. Så ska jag göra någon soppa igen i veckan, det går fort att göra en vardagskväll. Och rida mer, hästarna går på halvfart så här års, men jag hoppas orka lite mer nu.
 
Ursäkta om jag är opepp nu men det låter nästan omöjligt att med jobb, barn och heltidsjobb även få till regelbunden träning om man öht ska hinna träffa sin familj och kunna prestera på jobbet. Alltså... Hur skulle en sån dag eller vecka se ut?

Ja, det är som sagt inte lätt att få ihop. Realistiskt tänker jag att riktig träning borde hinnas med två gånger i veckan, en vardagkväll samt ett tillfälle under helgen. Utöver det promenader, kanske på lunchen.
 
Har gått upp under julen och ätit sjuka mängder av allt.
Även om jag gärna går ner i vikt så känner jag efter en vecka utan sötsaker att det viktigast att vara snäll mot sig själv. Är helt darr och illamående av att utesluta sötsaker trots att jag äter frukt och det söta som finns i tex bröd.
 
Dragit ner på kolhydraterna och ökat fettet. Jag är mätt och nöjd psykiskt. Fysiskt är det sämre... Fick ligga halva dagen efter tre mils MTB. Antar att det är omställningen. Pasta har varit en stor del av min kost.
 
Har gått upp under julen och ätit sjuka mängder av allt.
Även om jag gärna går ner i vikt så känner jag efter en vecka utan sötsaker att det viktigast att vara snäll mot sig själv. Är helt darr och illamående av att utesluta sötsaker trots att jag äter frukt och det söta som finns i tex bröd.

Vad jobbigt. Begränsar du hur mycket frukt du äter och vilka sorter? Ibland när jag haft extra svårt att bryta godissuget har det hjälpt att jag har tillåtit mig att äta hur mycket jag vill, även söta frukter som druvor. I början har jag lätt käkat en ask druvor om dagen, sen har det gått bra att trappa ner. Äter du tillräckligt med mat också? Om du tar bort alla godiskalorier kanske kroppen vill ha dem i form av något annat för att du ska orka, särskilt om du tränar också.

Jag vet förstås att det är mycket socker i frukt, men det är en mental skillnad plus att man även får i sig fibrer och vitaminer.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 544
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 186
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 936

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp