Bukefalos 28 år!

40.7 graders feber.

Empalie

Trådstartare
Ringde veterinären idag på morgonen när min pålla inte ville äta upp kraften eller höet och dessutom när jag tempade hade hon temp på 40,7 grader:o
Hur eller hur har vet nu varit ute och hon fick injektion med finadyne samt påsar utskrivna för vidare behandling. Han tog också ett blodprov för att i ev senare skede skicka in på lab om hon inte blir bättre. Han menar nu att febern ska gå ner om ca en timme och att hon ska bli piggare annars ska jag höra av mig imorgon. När han kollade hur hon rörde sig framåt och hur hon vände sig trodde han det är en virsuinfektion. Vi var på träning i torsdags och det stämde lite med tiden för virusspridning, vad tror ni. Jag är superorolig för min kära dam som bara är fyra år. Hon har börjat äta lite hö nu igen....kanske ngt friskhetstecken. Finns det något annat man kan göra?
Vet tyckte att om hon var piggare ikväll kunde hon få komma ut en runda i hagen.
 
Sv: 40.7 graders feber.

Ge henne lite betfor om hon inte vill äta ordentligt så hon får i sig lite vätska och lite socker..
Men annars kan du inte göra så mycket låta henne va i lugn och ro så hon får vila om hon har feber ..
Vi vet ju hur vi känner oss om vi har hög feber då vill vi bara sova..
 

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 272
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 349
Hästvård Idag när jag skulle ta in unghästen för kvällen så tyckte jag hon verkade hängig. Väl inne i stallet står hon och skakar som ett asplöv...
Svar
10
· Visningar
2 221
Senast: Pansi
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
25 804
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp