Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Man kan få rabatt om man har andra försäkringar i Länsförsäkringar som ju "samma" bolag som Agria. Så har man hus, bil eller livförsäkring där får man rabatt. Ev kan det vara så att man får viss rabatt även om t ex har Länsförsäkringar bank också.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Ja, Länsbonus. Men det är ju ingen rabatt för skadefria år som TS tyckte. Utan en samlingsrabatt. Man måste dock ha mer än djur för att få länsbonus (som heter som det gör beroende på Länsförsäkringar, som äger Agria). Alt men där har ju TS redan sagt att det inte är så, är samlingsrabatt i Agria om man har många hästar försäkrade.

Så jag är fortfarande nyfiken vad hon eg fått rabatt för, men kanske kan få klarhet i det om hon hittar försäkringsbrevet där det står =)
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Va! kan man få rabatt på djurförsäkringen ifall man har allt samlat hos länsförsäkringar???
Detta frågade jag deras säljare när vi i somras flyttade över hus/bilar/hästtransport m.m till länsförsäkringar.Och jag har häst och sju katter i agria det hade nog blivit en del pengar till att spara.

:(
Skall ringa dem på måndag och fråga varför inte jag fick en länsbonus med djuren.

/B
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Står iaf så på mammas försäkringsbrev för katten, 'Länsbonus XXX kr'. Hon har gården, bilen och katten i Länsförsäkringar resp Agria. Jag bor ju på samma adress som henne, och mina försäkringar gav Länsbonus med, men var tvungen att säga till att de skulle kopplas ihop sas, men då bidrog mina djur med.

Dock är senaste försäkringsbrevet jag har från 2008 (är ju jag som får åka med mammas katt till vet osv, därför jag har hennes försäkringsbrev)

Jag har haft bil, transport och djur, men då inte fått ett öre (iom ingen hemförs)
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Och jag har hemförsäkring samt min egen liv och olycksfallsförsäkring i Länsförsäkringar och när jag frågade om försäkring på min häst hos agria så skulle inte det hjälpa till någon bonus. Det var iofs drygt två år sen så kan ju ha ändrats.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

De KAN ju ha gjort fel med mammas, ska kolla gamla försäkringsbrev om hon haft det hela tiden.

Men isf blir det ju ÄNNU mer spännande vad ann80 får rabatt för eg?
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Jag får ju Länsbonus på de två försäkringar jag har och Länsbonus i den bemärkelsen som det är nu är väl rätt ny? Men fick till svar att hästförsäkringen inte räknades in. Om det var just hästförsäkring eller om det gällde alla djurförsäkringar vet jag dock inte.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

I vilken bemärkelse? *serg i huvudet* Länsbonus har ju funnits länge, men de kanske gjort om den?

Nåja, det är en annan tråd eg =)
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Agria har visst bonus, dvs billigare premie för skadefria år. Jag har x antal hundra kronor i rabatt varje månad..

Har du "Godkänd säker hästverksamhet"?
Det har vi och då är hästförsäkringen 5% billigare.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Godkänt säker hästverksamhet är ett samarbete mellan Lantbrukarnas RF, Länsförsäkringar och Agria.

Man måste vara medlem i LRF (vilket är ganska dyrt men medför en hel del förmåner). Länsförsäkringar kollar att all el i stallet är godkänd och säker och man måste ha hästen/hästarna försäkrade/e i Agria.
Dessutom ska man man genomgå en endagsutbildning.

Förutom rabatt på hästförsäkringen får man 30% rabatt på hemförsäkringen.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

*KL*

För att återgå till ämnet nu efter helgen, så står rara röda kvar på Ultuna, men är fortsatt stabil. Var en annan veterinär som ringde idag, och hon var tyvärr inte lika detaljerad och bra på att förklara som den förra.

Men blodvärdet har gått upp ännu mer, och de prover de kört idag ser normala ut. Han äter fortfarande osv, och de har både hävt isoleringen och tagit bort intensivvården. (vilket gör att kostnaden sjunker som en sten, som bonus).

Dock, de är i dagsläget inte helt säker på att det bara var penicillinet, de tycker han blev såpass snabbt såpass dålig, och han har återhämtat blodvärdet 'lite väl fort' för att de ska känna sig helt säkra på att det 'bara' var en penicillinreaktion, och funderar på om han hade en blödning också. De fick ju blod i bukpunktatet, men hittade ingen fri vätska i buken på ultraljudet som gjordes på torsdagsförmiddagen. Samtidigt så hade han ju på morgonen och fm samma dag han kom in koliksymptom och var öm när man tryckte på buken och veterinären som skrev in honom tyckte han hade lite 'utspänd/uppsvälld' buk. Vet idag pratade om att något prov ju visat att han blött från mjälten, blev dock tyvärr inte riktigt klok på exakt vad för prov hon talade om. (De trodde ju blodet i bukpunktatet kom från att de råkat sticka i den förstorade mjälten när de inte hittade något på UL sen, men om jag begrep rätt så har de börjat fundera på om han ändå kan ha haft en blödning även om den inte syntes på UL)

Och eftersom herrn bevisat att han är fasligt dålig på att 'säga till' när han mår dåligt (han var ju under omständigheterna fascinerande pigg för att vara döende när han skrevs in liksom..) så vill de vara helt säkra på att han verkligen är helt bra igen innan de skickar hem honom, och vara säker på vad som 'hände' så att säga. Så de ska prova sätta ut kortisonet och se hur han reagerar på det/vad som händer, och han blir kvar under observation under den tiden, som vet idag bedömde till 'i alla fall ett par dagar till'.

Imorgon är det ny veterinär som ringer, då ska jag försöka få exakta värdet på hematokriten, och komma ihåg att fråga om de fått svar på träckprovet.

Facinerande också hur mycket kostnaden minskade med per dygn när de inte behövde intensivvårda lika hårt, i fredags morse drygt 25 K, i morse knappt 33 K. Känns SKÖNT att tusenlapparna inte flaxar iväg i samma tempo längre, så jag inte behöver ora mig för att vi ska gå i taket på försäkringen.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Agria har visst bonus, dvs billigare premie för skadefria år. Jag har x antal hundra kronor i rabatt varje månad..

Det låter konstigt. Den rabatt jag har hos Agria (som jag haft som försäkringsbolag sen det hette JFB) är bonus på självrisken - inte på premien. Dessutom så har jag mängdrabatt och föreningsrabatt men det hör väl inte hit i sammanhanget.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Vad skönt att det verkar gå åt rätt håll:)
Håller tummarna för att försäkringen räcker och att han snart får komma hem.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Godkänt säker hästverksamhet är ett samarbete mellan Lantbrukarnas RF, Länsförsäkringar och Agria.

Man måste vara medlem i LRF (vilket är ganska dyrt men medför en hel del förmåner). Länsförsäkringar kollar att all el i stallet är godkänd och säker och man måste ha hästen/hästarna försäkrade/e i Agria.
Dessutom ska man man genomgå en endagsutbildning.

Förutom rabatt på hästförsäkringen får man 30% rabatt på hemförsäkringen.

Tack då vet jag:)
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

*KL*

Elaka veterinären ringde bara på mobilen idag, som inte har täckning hemma, så de hade bara pratat in ett telefonsvararmeddelande. Suck.. Nåja, jag får vidarekoppla mobilen imorgon, och ställa mina frågor då. Men den vet som ringde idag sa bara att läget är fortsatt bra och stabilt, inga förändringar och planen är som tidigare, att han stannar tills slutet av veckan för att då ta nya blodprov.

Slutet av veckan, det är längre än de sa igår, men jag vet inte om det beror på något speciellt eller bara är en definitionsskillnad i uttryckssätt.

Men ska försöka få prata med den vet som ringer imorgon, om de frågor jag har, skulle vilja veta om han joxat när han äter eller tuggat normalt osv med, annars kan de ju lika gärna kika på tanden med (om de inte gjort det) när han är därinne.
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

usch.usch! jag hde nog inte fixat det. *håller tummarna för att han repar sig!*
 
Sv: Akut, kraftig blodbrist - någon med erfarenhet?

Visst är det väl härligt när det går åt rätt håll !
Hej från Hambo
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 423
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Amaranthe
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
3 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp