Bukefalos 28 år!

40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Tror inte någon blir dissad för särskrivning i sig; utan för de egenskaper man anser det representera. Språket i beskrivningen är som en av bilderna i profilen; det säger något om personen. Hur man uttrycker sig, ordval, stavning, hur väl man kan förmedla det man vill ha sagt i skriven text säger saker. För vissa är det viktigt, för andra inte. Vill man ttdissa eller hissa av olika anledningar när man väljer livspartner så står det en fri.

Ja precis :)
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Absolut icke! Vem vill dejta en obildad tölp som sär skriver???

Halv knapp....

För mig visar särskrivning på lathet och oengagemang. Helt ok i vissa fall, men kan man inte ens förmå sig med att korr.läsa sin pres. på en dejtingsida, eller lägga lite energi i mailen som skickas, så är det nog inte "killen för mig"
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Halv knapp....

För mig visar särskrivning på lathet och oengagemang. Helt ok i vissa fall, men kan man inte ens förmå sig med att korr.läsa sin pres. på en dejtingsida, eller lägga lite energi i mailen som skickas, så är det nog inte "killen för mig"
Språkpolistendenser (som vi som retar oss på särskrivningar kan anses ha) är faktiskt lite handikappande. Jag har oerhört svårt för att läsa och få sammanhang i en text full av särskrivningar, för jag fastnar liksom på dem.
Nu dejtar jag ju inte, men om jag hade varit i nätdejtingsvängen så är den krassa sanningen den att någon som särskriver aldrig skulle lyckas fånga min uppmärksamhet och göra mig intresserad.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

KL

Är dessutom ett bra sätt att sortera bort de mest tetiga på ett tidigt stadium. För hur det än är, hänger nån upp sig på lite språkliga missar som är hippa att jaga för tillfället så kan man undra hur pass de hänger upp sig på andra detaljer av varierande betydelse.

Ptr
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ptr: klok vinkling.
Jag känner också att det är skönare att leva med någon mer tolerant person.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

KL

Är dessutom ett bra sätt att sortera bort de mest tetiga på ett tidigt stadium. För hur det än är, hänger nån upp sig på lite språkliga missar som är hippa att jaga för tillfället så kan man undra hur pass de hänger upp sig på andra detaljer av varierande betydelse.

Ptr

Det där förstår jag inte?

Man väljer väl inte partner efter graden av irritation? Utan för att man vill ha honom
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vissa gör, vissa väljer bort av principer.

Vissa principer kan vara vettiga, en del för en del. Tvärtom kan det vara med.

Vissa letar fel att skylla på, när det ärliga svaret är att det helt enkelt inte passar. Kan vara svårt att svara för ett sånt tyckande men det begriper man ändå i andra änden många gånger. Då blir det mest att uppfatta det som sur rappakalja.

Ptr
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 535
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 890
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 624
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp