Bukefalos 28 år!

40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Begrep du vad hon skrev?

Nej obildade personer är precis lika fina människor som andra. Men obildade. Och det ÄR en social markör att särskriva.

Varför skäms du?

För att alla som särskriver verkligen inte är obildade

Jag är knappast högutbildad men jag särskriver inte ...
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

För att alla som särskriver verkligen inte är obildade

Jag är knappast högutbildad men jag särskriver inte ...

:D Nu vänder du på det. Igen.

Hur många högutbildade särskrivare har du träffat?


Fortfarande tror jag att det är klokt att försöka bemöda sig om att inte särskriva. Eftersom det faktiskt anses som obildat. Oavsett om man är trevlig eller inte.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

:D Nu vänder du på det. Igen.

Hur många högutbildade särskrivare har du träffat?


Fortfarande tror jag att det är klokt att försöka bemöda sig om att inte särskriva. Eftersom det faktiskt anses som obildat. Oavsett om man är trevlig eller inte.

jamen eller hur , varför dissa nån för att dom särskriver ? Dom kanske är fan så mycket trevligare människor än folk som är högutbildade och inte särskriver ;)

( det var DET jag svarade på om nån uppfattat det )
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

jamen eller hur , varför dissa nån för att dom särskriver ?

I ett tidigare jobb kollade jag på ansökningar till tjänster under mig och det dök upp förvånansvärt många som innehöll särskrivningar (och andra skriftliga fel). Och inte bara en gång, som om det vore ett misstag, utan det var i hela texten.
Jag har svårt att ta det seriöst då, och tyvärr hamnar dom inte direkt överst i högen. Verkligheten är tyvärr sådan.

Man får väl dessutom lära sig skriva i skolan?
Fast jag minns inte om vi gick över särskrivningar så ordentligt.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

jamen eller hur , varför dissa nån för att dom särskriver ? Dom kanske är fan så mycket trevligare människor än folk som är högutbildade och inte särskriver ;)

( det var DET jag svarade på om nån uppfattat det )

Fast det är inte frågan.

Hur gör jag "desperat människa" för att få knulla?

Inte kan få knulla fast man sär-skriver?

Svaret på fråga 2 är ja, men inte med all.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fortfarande tror jag att det är klokt att försöka bemöda sig om att inte särskriva. Eftersom det faktiskt anses som obildat. Oavsett om man är trevlig eller inte.

Jag anser mig vara högutbildad och jag särskriver inte speciellt mycket, men det slinker igenom en och annan ibland. Detta tror jag beror på att jag skriver mer på engelska än svenska, så särskrivning behöver inte vara ett tecken på bristande utbildning.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag anser mig vara högutbildad och jag särskriver inte speciellt mycket, men det slinker igenom en och annan ibland. Detta tror jag beror på att jag skriver mer på engelska än svenska, så särskrivning behöver inte vara ett tecken på bristande utbildning.

**Gilla** .
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

+1 på den! Dessutom: orka med nån som är så infantil att den vill hävda sig med sin snabba bil.

Håller verkligen med. Dagens mest korkade inlägg!
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

:D Nu vänder du på det. Igen.

Hur många högutbildade särskrivare har du träffat?


Fortfarande tror jag att det är klokt att försöka bemöda sig om att inte särskriva. Eftersom det faktiskt anses som obildat. Oavsett om man är trevlig eller inte.

Vem bestämmer att det är obildat? Hur bemöter du dyslektiker? Vad har du själv för bakgrund som inte förstår bättre?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Vem bestämmer att det är obildat? Hur bemöter du dyslektiker? Vad har du själv för bakgrund som inte förstår bättre?

Ingen bestämmer. Det är en generell uppfattning hos människor jag möter och läser.

Jag har skaplig insikt i dyslexi eftersom jag varit gift med en och dessutom har en mkt god vän vars båda barn är dyslektiker. Men jag begriper faktiskt inte alls hur diskussionen glider från särskrivning till dyslexi? Det är väl två himmelsvitt skilda saker?

:banghead:
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Det håller jag helt med om. Snäll är ingen bra beskrivning på någonting. Inte ens på djur, trots att det förekommer hela tiden.

Bamse är ju snäll. Rätt använt tycker jag att ordet snäll visst kan betyda något.

I en presentation på en dejtingsida tror jag det är negativt att skriva att man är snäll. I varje fall som man.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

jamen eller hur , varför dissa nån för att dom särskriver ? Dom kanske är fan så mycket trevligare människor än folk som är högutbildade och inte särskriver ;)

( det var DET jag svarade på om nån uppfattat det )

Att det anses obildat att särskiva har ju ingenting med utbildning att göra. Att vara bildad är inte samma sak som att vara utbildad.

Du kan vara professor i kvantfysik och fortfarande vara obildad. Du kan ha hoppat av skolan i femman och ändå vara ruskigt bildad.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ingen bestämmer. Det är en generell uppfattning hos människor jag möter och läser.

Jag har skaplig insikt i dyslexi eftersom jag varit gift med en och dessutom har en mkt god vän vars båda barn är dyslektiker. Men jag begriper faktiskt inte alls hur diskussionen glider från särskrivning till dyslexi? Det är väl två himmelsvitt skilda saker?

:banghead:

Ja, jag vet att det är helt olika saker då jag själv är mycket välutbildad. Jag var bara nyfiken då du dömer folk hårt. Du dömer även dig själv hårt i många trådar. Men bara för att de du möter tycker att särskrivande människor är obildade betyder det inte att det är en generell uppfattning hos gemene man.

Är det bildat eller obildat att skriva "mkt" istället för mycket?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.


Iom "Man får väl dessutom lära sig skriva i skolan?" låter det som att du har högre tankar om dagens skola än vad dagens skola förmår leverera.

Min uppmaning handlar alltså om att du ska bli varse att allt fler går ur grundskolan, högstadium som gymnasium, utan att varken ha lärt sig skriva, räkna eller annat.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Bamse är ju snäll. Rätt använt tycker jag att ordet snäll visst kan betyda något.

I en presentation på en dejtingsida tror jag det är negativt att skriva att man är snäll. I varje fall som man.

Att vara snäll är bland det viktigaste egenskaperna, tycker jag. Inte alls negativ klang hos mig i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 535
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 890
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 623
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp