Bukefalos 28 år!

40årig hästbonde behöver date tips.

Prinsen73

Trådstartare
Jag är en kille som är på väg att ta över mitt föräldrahem vilket är en häst gård i Örebro län. Vill ju driva den vidare men det är lite mycket om man är själv och jobbar heltid oxå.:)
Behöver lite tips på hur jag ska hitta någon häst tjej.
Har provat via nätet men känns som hästtjejerna har annat att göra än att vara ute på olika date sidor.
Jag har själv en stor kompis krets men det kommer liksom inte in några nya där.:D
Tacksam för tips // Magnus
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag är singel ;) haha!
Du får väl börja hänga på tävlingar o fiska eller helt enkelt försöka hitta en icke hästtjej och omvandla henne!
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Smart drag där. Göra tråden till en diskussionstråd ;)

Har du läst dejtingtrådarna här på buke vet du att MÅNGA hästtjejer nätdejtar.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Anställ någon istället om det är arbetskraft du söker.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

I see. Any takers?

Funderar på detta ibland, när det dyker in män här o söker en "hästtjej"; vem är hon? Är vi en homogen massa, alla likadana?

Det KAN ju vara så att i alla fall NÅGRA män vill ha en tjej att dela sitt intresse med :) Även om det verkar vara rätt ovanligt :p
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

Du, det har jag också funderat på! Så fort det kommer ny av manlig sort så blir fruntimmerbukarna väldigt aggressiva. Minsta lilla felaktig inläggsskrivande så huggs det. Det finns flera kvinnor här som har problem med att skriva inlägg, de kanske uttrycker sig klumpigt eller har svårt för att riktigt få fram vad de menar, men de möts på ett helt annat vis. Själv kan en del skämta om sex och sånt därade utan att någon bryr sig, men kommer en man och skriver sånt då jäklar... :crazy:
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

"Hej jag är en kvinna som ärvt mina föräldrars hästgård och jag vill förstås driva den men det blir lite mycket att klara själv jämte mitt heltidsjobb. Så hur går jag tillväga för att hitta en hästkarl att dejta?"

Mitt svar hade blivit exakt samma, anställ någon om du söker arbetskraft.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Ok, lite klumpigt skrivet. Jag letar ju efter någon att skapa vår framtid med och visst innebär det arbete men mycket annat oxå. Jag är ju en sann romantiker...;)

Fortsätt du leta efter någon här, oavsett om du söker billig arbetskraft att betala in natura eller om du vill ha flickvän att älska, njuta av och med och längta efter när ni inte träffas. :D Trivs man inte med sådana trådar så står det ju en fritt att strunta i dem.

Tror dock inte du får napp här.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

"Behöver hjälp med hur jag ska hitta någon hästtjej?"
Annonsera på jobbsiter efter stallansvarig.

Sen står det att han letar på dejtsidor? Jepp... Är det stallet elr mannen som söker tjej...?
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Se där ett exempel på särbehandling.

Hur många trådar har vi inte haft med frågor om dejtingtips. Kan inte påminna mig att någon av de kvinnliga trådskaparna sågats jäms med fotknölarna?

Varför så olika tolerans?

Jag har ofta kommenterat när kvinnor i sina nuvarande eller tilltänkta män främst verkar se arbetskraft och pengar. Ändå brukar de kvinnorna linda in det hela i alla fall liiiiite mer omsorgsfullt än TS i det här fallet.

Ju mer rakt på sak man är, desto rakare svar kan man ju räkna med.

Att någon kvinna presenterar sitt färdigplanerade liv och sitt behov av en karl att sätta i den andra rollen (så att tiden och pengarna räcker) ser vi ofta här, och det möter ofta rätt kritiska kommentarer.

Precis som det gör det för TS.

Men av någon anledning tar fler kvinnor illa vid sig när en man möter kritik än när en kvinna gör det.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag letar ju efter någon att skapa vår framtid med
Kvinnan du ska dela ditt liv med (och din verksamhet) behöver väl ha fler egenskaper än att hon gillar hästar? Du har väl fler egenskaper än att du snart har en gård?

Fundera på det, så tror jag det går lättare att hitta henne.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Jag är en kille som är på väg att ta över mitt föräldrahem vilket är en häst gård i Örebro län. Vill ju driva den vidare men det är lite mycket om man är själv och jobbar heltid oxå.:)
Behöver lite tips på hur jag ska hitta någon häst tjej.
Har provat via nätet men känns som hästtjejerna har annat att göra än att vara ute på olika date sidor.
Jag har själv en stor kompis krets men det kommer liksom inte in några nya där.:D
Tacksam för tips // Magnus

Tipset är att du skriver en tråd i ämnet på Bukefalos. (och att du slutar särskriva)

Sen svarar du i lite trådar här och där och håller inte med golit så ska det säkert gå bra.
 
Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Har provat via nätet men känns som hästtjejerna har annat att göra än att vara ute på olika date sidor.
Fast det är nog så att du ska ragga på ett ställe där tjejerna faktiskt inte har annat att göra, speciellt ifall du tänkt att hon ska bli någon typ av arbetskraft på din gård.

Sen är jag lite nyfiken på det där med att skaffa en tjej som man kan driva gården tillsammans med. Vad erbjuder du för ekonomisk trygghet för den kvinnan? Ska hon slita ihjäl sig på gården, men aldrig få vara delägare? Ska hon jobba lika mycket som du gör, men aldrig kunna se sitt hem som någonting annat än sin partners gård? Så den dagen hon inte vill eller kan jobba längre så kastar du ut henne eller hur fungerar det där?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 540
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Imorgon ska vi titta på en ponny som vi eventuellt vill köpa. Eftersom säljaren behöver ponnyn för ett ridläger (hon driver en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 906
Senast: Javan
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 401
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 636
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp