Sv: 93.975%

Jag kan köpa att Dujardin och Gal ska vara före Heijkoop men inte att det ska skilja 13.35% mellan första och tredjeplats i en Världscupkür.

Här håller jag med dig!

Fast jag gillar ekipaget, det ser så trevligt och harmoniskt ut! Även om jag tyckte Totlias och Gal var "flashigare" så är Valegro så avspänd och ser så tillfreds ut.

KL

Tror ni att Dujardin kommer få behålla Valegro?
 
Sv: 93.975%

Det jag gillar med Valegro är att han gör allt mer avspänt och med höjd rygg. Totilas går ju tyvärr med väldigt sänkt rygg men är "vackrare" att se på. Jag kan dock tycka att just den där Valegro-ritten inte är en "världsbäst-ritt". Jag tycker det för att det är ett flertal missar i ritten och för att piaffen inte riktigt är optimal i sammanhanget.

Jag har dock inget emot att de tog världsrekordet då Valegro ser ut att vara en sundare häst under ryttare. Man kan ju heller inte missa glädjen hos både häst och ryttare när de får visa upp sig.
 
Sv: 93.975%

KL

Föredrar Valegro då han är mer harmonisk för ögat (enligt mig) eftersom han vinklar bakbenen bättre. Men jisses vad fläskig han blivit. :nailbiting:
 
Sv: 93.975%

Jag gillar Charlotte och Valegro och precis som på OS blev jag rörd och började grina.

Jag skiter i om Totilas är mer spektakulär, Valegro rids så mycket mer sympatiskt. Men priset för det är förstås att rörelserna blir rundare, mjukare och mindre spektakulära.

Jag tycker att Charlotte och Valegro gör så fina uppvisningar och för mig är det bra exempel på vad klassisk dressyr är, och därför blir jag så himla glad när den belönas på det här viset. De är föredömen för så väl tävlingsryttare som klassiska ryttare!
 
Sv: 93.975%

Jag gillar Charlotte och Valegro och precis som på OS blev jag rörd och började grina.

Jag skiter i om Totilas är mer spektakulär, Valegro rids så mycket mer sympatiskt. Men priset för det är förstås att rörelserna blir rundare, mjukare och mindre spektakulära.

Jag tycker att Charlotte och Valegro gör så fina uppvisningar och för mig är det bra exempel på vad klassisk dressyr är, och därför blir jag så himla glad när den belönas på det här viset. De är föredömen för så väl tävlingsryttare som klassiska ryttare!

Du skrev exakt det jag tänkte, så nu är det bara att hålla med :bow::bow:

För mig visar Valegro och CD dressyr när det är som allra allra bäst. Vilken inspirationskälla!
 
Sv: 93.975%

Jag tycker att Charlotte och Valegro är helt fantastiska och ett stort föredöme för dressyrsporten men jag tycker inte att ritten skulle ha slagit Totilas och Gal.
 
Sv: 93.975%

Jag tycker att Charlotte och Valegro gör så fina uppvisningar och för mig är det bra exempel på vad klassisk dressyr är, och därför blir jag så himla glad när den belönas på det här viset. De är föredömen för så väl tävlingsryttare som klassiska ryttare!

Håller helt med.
 
Sv: 93.975%

Jag tycker att Charlotte och Valegro är helt fantastiska och ett stort föredöme för dressyrsporten men jag tycker inte att ritten skulle ha slagit Totilas och Gal.

Jag håller helt med här på alla punkter. Totilas var inte så gammal heller när han slog rekordet och hade dom fått fortsätta tillsammans hade han redan slagit sitt gamla rekord själv. Tror inte att Valegro hade haft en chans mot Totilas om Edward fortfarande suttit i sadeln.
 
Sv: 93.975%

Det var kul att kunna jämföra ritterna sida vid sida och jag vidhåller att resultatet är rättvist. Totilas har en otrolig utstrålning och Gal är löjligt skicklig men jag tycker att ekipaget saknar några viktiga beståndsdelar som CD och Valegro har. Den viktigaste är ryggen, som verkligen svingar på Valegro men ser ganska sänkt ut på Totilas. För mig är det inte en detalj utan en av de absolut viktigaste sakerna i dressyr. Även harmonin och avslappningen är överlägsen. Ökningarna är klart bättre, särskilt traven där Totis bakben är ganska mjäkiga. Som totalt paket tycker jag att CD och Valegro är mer kompletta och dessutom mer korrekta enligt klassiska principer.
 
Sv: 93.975%

Det är ett väldans tjat om Totilas kontra Valegro och visst det är de två världsrekordhållarna men det alla verkar glömma bort är att Valegro till skillnad mot Totilas har en mer korrekt exteriör sett från sidan.

Det som i Totilas fall här i tråden kritiseras som sänkt rygg har mycket att göra med hur hästen är skapt med från första början och även en av orsakerna att t.ex en ganska så ordinär sprätt som Mathias Rath inte klarar av att reda ut hästen ridmässigt.
 
Sv: 93.975%

Trodde det var tvärtom? Valegro är ju ingen superskönhet sådär på stallgången

valegro-having-his-feedcheck-saracen-launch.jpg

moorlandstotilas2.jpg
 
Sv: 93.975%

Valegro lever ett vanligt hästliv och går i hagen varje dag. När tror ni senast Totilas gick lös i en hage? Nej han står inne 24timmar/dygn i en vadderad box.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den svenska toppduon inleder OS-året med dubbla pallplatser i Amsterdam. Patrik Kittel och Touchdown följde upp tredjeplatsen i...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det var hårfina marginaler vid världscupdeltävlingen i dressyr i franska Lyon. Svenske världsfemman var drygt två tiondelar från pallen...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel
Hästnyheter Jessica Almenäs ridolycka har gett henne men för livet. På nya bilder visar hon upp nyckelben och skulderben som sticker ut vid axeln...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp