Bukefalos 28 år!

A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den lilla andelen svärjevänner bland mina fb-vänner rasar idag över åtalet, i princip enbart utifrån att det gäller afghanska brottsoffer. Det verkar vara en rätt allmän uppfattning i de kretsarna (svärjevänner alltså) att ett brottsoffers CV bör vara avgörande för om misstänkta brott överhuvudtaget skall utredas. Samma klientel som annars brukar gasta sig hesa om ett förslappat svenskt rättsväsende menar att hela soppan är trams, och att Rocky aldrig ens borde anhållits eftersom afghanerna ju är dumhuvuden och tidigare straffade. Sverige har gjort sig till åtlöje i världen som vanligt, Löfven har gjort sig till ännu större åtlöje än vanligt, Trump är en rättskaffens och duglig man, och så mynnar trådarna ut i femtioelva exempel på hur Sverige havererat totalt på alla plan, komplett med anekdotiska berättelser om folk som minsann inte fått hjälp av polisen när invandrargängen löpt amok. Eller när barnens cykel blivit stulen. Någon flyttar faktiskt till USA, någon annan har flyttat till Danmark, och någon säger sig till och med ha övergivit Danmark pga det landets slappa attityd mot invandrare(!).

Allt för att rättsväsendet faktiskt gör sin grej. Ibland tappar jag litet grann tron på folk.
 
Alltså detta.

Visa bifogad fil 33761

Innebär detta att det är så det går till i USA? En person är misstänkt för ett brott men presidenten kan få ett ryck, skita i förundersökningen, titta på den misstänktes egen video, ringa ett samtal och vips är den misstänkte fri?
Väntade bara att han skulle komma med något sådant.
Han verkar mycket nöjd över att ha kunnat dra rasistkortet mot Sverige. Suck.
Låt oss hoppas att det stannar där.
 
Många har ju klagat på Stefan Löven innan denna händelse.

Men jag känner faktiskt att han nog är HELT rätt person att hantera Trump. Vem mer har vanan att hantera mindre vetande personer som tror att de kan o vet allt än någon som har förhandlat massor med facket?

Vem är bättre på att bara släta över saker?

Nä, för det här så var han definitivt helt rätt person för jobbet!
 
Den lilla andelen svärjevänner bland mina fb-vänner rasar idag över åtalet, i princip enbart utifrån att det gäller afghanska brottsoffer. Det verkar vara en rätt allmän uppfattning i de kretsarna (svärjevänner alltså) att ett brottsoffers CV bör vara avgörande för om misstänkta brott överhuvudtaget skall utredas. Samma klientel som annars brukar gasta sig hesa om ett förslappat svenskt rättsväsende menar att hela soppan är trams, och att Rocky aldrig ens borde anhållits eftersom afghanerna ju är dumhuvuden och tidigare straffade. Sverige har gjort sig till åtlöje i världen som vanligt, Löfven har gjort sig till ännu större åtlöje än vanligt, Trump är en rättskaffens och duglig man, och så mynnar trådarna ut i femtioelva exempel på hur Sverige havererat totalt på alla plan, komplett med anekdotiska berättelser om folk som minsann inte fått hjälp av polisen när invandrargängen löpt amok. Eller när barnens cykel blivit stulen. Någon flyttar faktiskt till USA, någon annan har flyttat till Danmark, och någon säger sig till och med ha övergivit Danmark pga det landets slappa attityd mot invandrare(!).

Allt för att rättsväsendet faktiskt gör sin grej. Ibland tappar jag litet grann tron på folk.
Är det inte litelite självmotsägande från svärjevännernas sida att de vill lägga svensk rättskipning i främmande makts händer? (Dvs USAs/Trumps.)
 
Är det inte litelite självmotsägande från svärjevännernas sida att de vill lägga svensk rättskipning i främmande makts händer? (Dvs USAs/Trumps.)
Nejdå, inte alls.
Detta eftersom Löfven är pinsam och en skam för Sverige, medan Trump är handlingskraftig och en förebild.
Och svenskt rättsväsende fungerar ju inte ändå, vi är alldeles för slappa.
Strängt taget har hela landet kört i diket ändå, om man bara Öppnar Ögonen.
Och afghanerna var ju ändå värda ett kok stryk.
 
Nejdå, inte alls.
Detta eftersom Löfven är pinsam och en skam för Sverige, medan Trump är handlingskraftig och en förebild.
Och svenskt rättsväsende fungerar ju inte ändå, vi är alldeles för slappa.
Strängt taget har hela landet kört i diket ändå, om man bara Öppnar Ögonen.
Och afghanerna var ju ändå värda ett kok stryk.
Då förstår jag!


(herregud)
 
Nejdå, inte alls.
Detta eftersom Löfven är pinsam och en skam för Sverige, medan Trump är handlingskraftig och en förebild.
Och svenskt rättsväsende fungerar ju inte ändå, vi är alldeles för slappa.
Strängt taget har hela landet kört i diket ändå, om man bara Öppnar Ögonen.
Och afghanerna var ju ändå värda ett kok stryk.
Jag tycker mest att det är sorgligt att det fortfarande finns människor som tänker på det sättet och inte kan inse att vi är alla människor. Och i 99% av fallen så finns det en anledning till att folk beter sig som de gör.
 
@Snubbelfot Det förvånar mig inte alls att det finns såna, har tack och lov rensat ur de flesta ur mitt flöde men jag ser ju kommentarer i medierna och det är ju bara att se okunnigheten och svårigheten att ta till sig fakta i den här tråden trots många som är kunniga inom det juridiska området och som försöker förklara gång på gång.
 
Väntade bara att han skulle komma med något sådant.
Han verkar mycket nöjd över att ha kunnat dra rasistkortet mot Sverige. Suck.
Låt oss hoppas att det stannar där.

Sitter man med Svarte Petter så är det skönt att försöka ge kortet till någon annan. Hur informationsresistent kan man vara? Det är nog ändå säkert inte särskilt svårt att få lite hjälp med internationell juridik som USA:s president - om man var intresserad på riktigt - och åtminstone avstå i sina tweets att kommunicera som om man var helt bakom flötet.
 
Sitter man med Svarte Petter så är det skönt att försöka ge kortet till någon annan. Hur informationsresistent kan man vara? Det är nog ändå säkert inte särskilt svårt att få lite hjälp med internationell juridik som USA:s president - om man var intresserad på riktigt - och åtminstone avstå i sina tweets att kommunicera som om man var helt bakom flötet.

Saken är ju att Trump inte talar till den som väljer att informera sig själv. Det är bara att se en del inlägg i den här tråden, flera personer som vill lägga juridik, fakta och rättsprocesser åt sidan för att något "känns" på ett visst sätt. Hela hans kandidatur byggde ju på den här retoriken och uppenbarligen går den hem hos den stora massan som inte vill tänka kritiskt utan bara vill ha något att bli upprörd över
 
Saken är ju att Trump inte talar till den som väljer att informera sig själv. Det är bara att se en del inlägg i den här tråden, flera personer som vill lägga juridik, fakta och rättsprocesser åt sidan för att något "känns" på ett visst sätt. Hela hans kandidatur byggde ju på den här retoriken och uppenbarligen går den hem hos den stora massan som inte vill tänka kritiskt utan bara vill ha något att bli upprörd över
Precis så. Det handlar inte heller om Sverige eller ens det här fallet egentligen. Ämnet i sig är oväsentligt; huvudsaken det är något som tar skruv och får uppmärksamhet. Få alla att titta åt ett håll, istf att tex lyssna på Mueller i utfrågningen i kongressen.
 
Väntade bara att han skulle komma med något sådant.
Han verkar mycket nöjd över att ha kunnat dra rasistkortet mot Sverige. Suck.
Låt oss hoppas att det stannar där.
Rasistkortet tycker jag inte att det är. Det hade det varit om han sagt att Sverige gett sig på Rocky för att han svart. Det han skriver om den afroamerikanska befolkningen tror jag är ett försök att flirta med de svarta väljarna, inte minst med tanke på the squad ligger han lite illa till där för tillfället.
 
Sitter man med Svarte Petter så är det skönt att försöka ge kortet till någon annan. Hur informationsresistent kan man vara? Det är nog ändå säkert inte särskilt svårt att få lite hjälp med internationell juridik som USA:s president - om man var intresserad på riktigt - och åtminstone avstå i sina tweets att kommunicera som om man var helt bakom flötet.
För Donald är detta en jättebra situation. Han får stödja en svart man (och motparten är också rasifierad nota bene), visa att han bryr sig, underblåsa känslor...med jätteliten risk att verkligen få rätt och ännu mindre risk att faktiskt behöva göra något.

Nästa gång Black lives matter kommer upp kan han peka på sin heroiska kamp för Rocky.
 
Många har ju klagat på Stefan Löven innan denna händelse.

Men jag känner faktiskt att han nog är HELT rätt person att hantera Trump. Vem mer har vanan att hantera mindre vetande personer som tror att de kan o vet allt än någon som har förhandlat massor med facket?

Vem är bättre på att bara släta över saker?

Nä, för det här så var han definitivt helt rätt person för jobbet!
SL har snarare förhandlat _för_ facket än med. Han var ju fackbas innan han blev statsminister.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp