Abbie ska ställas

MissFideli

Trådstartare
Nu är Abbie anmäld till utställningen i Örebro 5-6/6. Vi kommer att vara där på lördagen.
Några fler som kommer just den dan?

Funderar på ljusblått burskynke med detaljer i mörkare blå, vad tror ni om det?
 
Inte ta blått till en blå kisse. :mad: :p
Då försvinner hon ju.
Ta linnebeigt till gardin och tak samt koboltblå eller mkt marinblå till botten och detaljer.
Det tror jag skulle passa iaf. :)

jag har mitt nya "skärgårdsskynke",det är linnetyg till allt utom till botten,där är det ett mönstrat tyg som ser ut som stenar.....skitfint.
Och med tygklädda kartonger som sovlådor samt lite kvistar här och där så ser de ut som fågelbon. :D

"rör mig ej-skyltarna" gjorde jag i drivved,med lite måsar på.........eller nä,jag hade två flytkorkar som suttit på ett gammalt nät....det tog jag.
jag älskar att göra burskynken speciellt med olika teman.
O så gör jag nya varje år,oftast då till sollentunas första utställning,det är liksom premiärvisningen för mig att ställa där.

Har fått mkt beröm för mina skynken :D :D

Sen gör jag alltid två enkel som är likadana,om jag tex ska ha Marre och Lilla Blå .....går ju inte att ha dem i samma bur då Marre försöker *host,host;* ta henne
då. :o :crazy:

Mina skärgårdsskynken var gjorda så att de var spegelvända mot varandra men annars näst intill identiska. :D
 
Hon är inte blå hon är lila !! :mad:

Men det lät fint, att jag inte tänkt på olika teman, jag som brukar vara så påhittig. :p
 
Du....ALLT som inte är svart är faktiskt blått!!! :mad: :angel: :angel:
 
Wheee jag ska också ställa då :)

Behöver ett till skynke, vad passar till blå colourpoint då?
 
Kul kul! :)
Åh, jag älskar att sy burskynken, som att sy nya gardiner, fast ännu roligare!

Jag vill också ha en katt som går att ställa ut (fast jag fick ju mitt "Årets BIV"-diplom idag :D). Får trösta mig med att jag ska hjälpa nya koratägare på utställning i maj.

/*gamla, rutinerade Sassy :D*
 
Menar du att Yoga är svartblå då? Du har aldrig funderat på att ta enm titt på det där som kallas genetik? :p :devil:
 
Kul ! Samma dag? Eventuellt kommer brorsan till Abbie också att ställas då, men det är inte bestämt än.
 
Han blev tappad i panelen på en utställning i en ekande, stressande lokal. Sedan blev han sparkad, eftersom han siktade på utgången, och inte gick att fånga. Med en katt som redan har lite utställningstemperament blev det förmycket.

Han går jättebra att ställa ut, om assistenten som ska bära vet hur han är, dvs han är inte farliga eller spänd fast han skriker i högan sky (de som har burit honom "bra" tycker han är himla mysig, eftersom han faktiskt är väldigt sällskaplig och pratig). Jag har ställt ut honom efter detta, men han var nervös och jag släppte inte ens upp honom för nominering, eftersom många katter omkring honom antagligen hade blivit förmycket. Jag tycker inte jag gör varken katten eller rasen en tjänst genom att visa en stressad katt :crazy:

Men han älskar fortfarande att resa och träffa nya människor (så länge han slipper katter).
 
Min är ju rädd för katter så till den milda grad att hon tappar greppet och blockerar sig.

Många tycker jag väntat för länge med Abbie, hon är ju precis fyllda 6 mån när hon ska ställas ut, men vad 17. Funkar det inte så funkar det inte. Men med Abbies humör och sätt här hemma så är jag faktiskt inte det minsta orolig, hon blir trasdocka efter ett tag :love: :love: :love:
 
nä....Hon är mörkblå med mörkare blå inslag........svart är bara en mörkare variant av blått!

Så är det !!! :p
 
Jag kommer att ställa Ellen den 5/6.
Hon tog förövrigt sitt första CAC förra helgen, i konkurrens dessutom! :banana: :D
 
Vad roligt !! Grattis !! Är hon omreggad till vitfläck eller hur blev det?
Eventuellt kommer min lillkille också, men det är inte säkert än. Hans matte är nyfiken på utställning, men hon vet också att han inte får någon bra bedömning pga för lite vitt OM inte domaren är väldigt givmild och snäll. Han har en usel haka också, så vi får se hur det blir.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 942
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: miumiu
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 811
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp