Absurd situation - anmäla?

Sv: Absurd situation - anmäla?

Skulle du ha velat växa upp i en bur för att din mamma (mot alla statistiska odds) trodde att du skulle bli bortrövad?

Hur kan man sätta ett så lågt pris på frihet?

Jag trodde vi pratade om mammor som sätter av sina barn på vägrenen och åker iväg.
 
Sv: Absurd situation - anmäla?

*kl*

Jag har aldrig sett eller hört talas om nån förälder som lämnat sina barn vid vägkanten förrän denna tråd.
Personligen om jag sett detta hända så hade jag nog kört fram till barnen för att skydda de från övrig trafik. Hade inte mamman kommit tillbaka så snabbt (som hon tydligen ändå gjorde) så hade jag ringt polisen. Nu kom ju mamman tillbaka och då hade jag nog ställt henne mot väggen och ifrågasatt hennes handlande. Det finns INGA som helst förmildrande omständigheter för att ställa barn på vägkanten och sen åka därifrån!!!!
Min egen dotter, då 5 år, satt och skrek i 2,5 mil i baksätet att hon var hungrig (hon blev hysterisk om hon hann bli alldeles för hungrig) men inte fasiken ställde jag ut henne för det. Jag stannade en gång och försökte förklara att jag får svårt att koncentrera mig om hon ska skrika hela tiden och det hjälpte...en stund i alla fall :cool:. Men fortfarande så står jag för att oavsett VAD som hänt i bilen innan så ställer man inte ut sina barn vid en 70-väg.
 
Senast ändrad:
Sv: Absurd situation - anmäla?

Problemet är att samtidigt som alla här slår sig för bröstet och säger "sådant skulle jag ALDRIG göra", är det uppenbarligen väldigt många människor som gör oövertänkta och rent vansinniga saker varje dag. Som nybliven bilist har jag tex varit nära att köra över mammor med barnvagnar som plötsligt gått ut mot röd gubbe på 70-väg. Eller mödrar och fäder som riskerar sina och alla andras liv i dåraktiga omkörningar, där bara gud styrt utgången. Borde inte alla dessa idioter i så fall anmälas till social och polis? eller är det så att vi alla lite till mans tar omdömeslösa risker med våra egna och andras liv då och då? Jag vet inte, men jag tror kvinnan som i frustration slängde ut sina barn är långt ifrån ensam, kanske finns det till och med fler sådana ibland oss - fast det då gäller andra situationer?
 
Sv: Absurd situation - anmäla?

Det var inte frågan om huruvida man bör anmäla eller ej jag syftade på (ser nu att det var otydligt). Jag undrade bara hur man kan skriva att vi minsann inte vet vad som skett innan händelsen för jag kan verkligen inte se vad som ens skulle kunna vara det minsta förmildrande.

Det var alltså främst det här jag undrade:
"Vad i hela friden ska ha kunnat hända i bilen för att det skulle kunna räknas som ens lite förmildrande omständigheter? "
 
Sv: Absurd situation - anmäla?

Det jag tänker är att om man är beredd att slänga ut sina småbarn på vägrenen på en trafikerad väg och köra iväg (och ja, jag tycker det är nästan lika illa att slänga ut småbarn även på otrafikerade vägar och köra iväg) så vad är man då beredd att göra när ingen annan ser och kan ingripa?

Sedan finns det inte en förälder utan brister men de kan vara större eller mindre.
 
Sv: Absurd situation - anmäla?

*knapp lån*

Jag har träffat en massa föräldrar i kväll.... 4 av dom jag träffade hade själv/kände någon/ eller berättade om busschauffören som gjort något liknande....

Detta är inte ovanligt!
Att köra en bil med råjävligt bråkiga barn är OCKSÅ en fara:crazy:
Jag känner en busschaufför som frågade föräldrarna till ovanligt bråkiga barn om han fick ställa av dom lagomt långt hemifrån...

Han fick tillåtelse, och en dag när dom bråkade och stökade ovanligt mycket ställde han av dom 9 km hemifrån.
INGEN av dom ringde hem... dom gick vackert, och stökade inte mer i bussen.

Jag försvarar inte på något sätt "mammans" handlande, men... INGEN av oss vet vad som hänt före handlingen.....
ANMÄL ANMÄL skriker vi på buke allt för ofta, men ingen av oss är synsk och VET vad som hänt.
Vet du vem mamman är, har hennes namn. Ring upp henne. Berätta vad du sett... Låt henne veta att allmänheten bryr sig! Jag tror inte att hon gör om de

* Jenny *

Var dom barnen i ålder 2-3 samt 6-7 som i TS fall??
Kan knappast tänka mig att det var små barn det handlade om.
Om nu föräldrarna gav sitt godkännande så måste det handlat om barn
i övre tonåren, hoppas jag. 9 km är ju en bit att gå så att säga.

/J.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 452
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 240
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Finns det något namn på att bli passiv/paralyserad av stressutlöst ångest? Jag har väldigt svårt att förklara varför jag får sådan...
Svar
11
· Visningar
1 872
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 238
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • När fan slutar jag ramla av?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp