Adventskalender 2021 - öppningstråden

Krita från Haupt, god! :)

Kit från Dr Dennis Gross i dagens lucka från Lykos 24K, påsar med ansiktsexfoliering och efterföljande behandling, en påse med kroppsexfoliering och en burk med collagenkräm till ansiktet. Påsen med kroppsprodukten har tyvärr skadats och läckt lite, men kan nog användas ändå :)

Parfym Sel D'Azur från Yves Rocher, luktar typ hav? Någon som testat hur den blir på huden?

Visa bifogad fil 81140
Jag testade parfymen och tycker det luktar friskt och gott :)
 
Det tycker jag absolut är en bra idé :D Vi är bara på lucka 8 men allt har hittills varit drömmigt gott. Den är dyr men helt klart värd sitt pris.
Får man fråga vad den kostade?
Äsch, lyssna inte på henne. Hon är lite negativ nu för att hon får lägga en timme varje morgon på att öppna luckor. :angel:

Men jag rekommenderar att man börjar lite lugnt första året med 1-3 kalendrar, sen kan man öka på successivt. ;)
1-3?! :eek: Detta är mitt första år och jag började med 6 st… och det var så väldigt för lite! Har ju köpt två till. Nästa år, om ekonomin tillåter, lär det väl bli typ 20 :angel: Har aldrig haft behov av kalendrar innan, men sedan jag hittade förra tråden har jag insett hur sjukt mycket det finns som jag bara villhöver! :D
 
Igår:
Yves: apelsinchoklad duschcreme
N&N: "sexiga tärningar"
Mr C: pepparkaks tryffel (hamnade ej på bild), helt okej
Mumin: rosen drömmar - svart te kronblad av ros, arom av vanilj och röda bär. Riktigt gott!

Idag:
Yves: parfym, luktar helt okej så den ska jag testa
N&N: en mini"piska" med gummisvansar
Mr C: mintpralin, God, smakar after eight 😅
Mumin: bekymmersfritt hjärta - grönt te, ingefära, citrongräs, citronskal, naturlig arom av ingefära och arom av citron (känns som det kan bli en vitamin boost, så ska bli spännande att smaka sen)
Snapchat-1086577878.jpg
 
MAC-kalendern fortsätter leverera. I dagens lucka en ansiktsolja, liten men fullsize som säljs för 295 kr på hemsidan. Man kan t ex blanda några droppar i sin vanliga ansiktskräm eller foundation om jag fattar der rätt.
Aha, det är det man kan ha den till! Jag trodde det var någon form av primer. Har du testat den?
 
Idag var M supergod! Nåt slags syrligt puder ovanpå och så vanlig vanilj som smak. Tack för det! Mjuk var den också (undrar om smaken påverkar konsistensen?). V smakade nästan diskmedel, men ändå ok. Lime med apelsinpuder. Klassisk choklad från Kinder.

Schampo från Body shop för torrt och skadat hår. Vet inte om jag kan använda det ändå? Metallicrosa nagellack från Technic och en till rengöring från Clinique.

DCFF11CB-6636-4CB7-AC44-FB58AF7F45DC.jpeg
 
Hjälpe mig… Det är nästan ”lakritsdagen” idag. Lakrits i teet, lakrits i chokladpralinen, lakrits i den varma chokladen. Karamellerna är som tur är jordgubb, men det har iofs redan varit lakrits i två omgångar där. Müslin var regnbågstema, som redan redovisats, så jag vet inte vad det är i den. 😅

3A55E3BB-2A35-47FC-9140-8A3B5E7C7A7A.jpeg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 341
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 827
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 613
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp