Adventskalendertråden 2021

Gillade iden med chipskalender skarpt och började googla, tills jag kom på att jag är ganska enkelriktad när det kommer till chips. Helst gräddfil och lök liksom.

Typ: Pringelskalender, ja det lät roligt, kan man få 24 gröna burkar kanske? :laugh:

Hittar också löjligt mycket kul till barnet som jag egentligen inte tänkte behövde någon kalender alls pga liten :o Men avvaktar nog tills lite närmare inpå, vem vet vad hon gillar om flera månader liksom? 🤷‍♀️

Inne på någon med god choklad till mig, eller eventuellt popcorn (inte lika enkelriktad där). Te har jag kört några år eget hopplock, men slutar alltid med ett par påsar som är favoriten så jag köper nog bara några goda påsar löst julte lagom till första advent utöver kalender i år.
 
Jag skulle vilja köpa en med marsipan till sambon. Någon med enklare choklad(men snäppet roligare än de billiga på mataffären, enklare som lättätna mjölkchoklad bitar) till hans son och kanske pärlans kola till mig själv.
Inte haft på massor med år men tror vi behöver nu!

babyn får nog ingen…. Han kommer vara 6 månader så blir svårt att hitta något han gillar?
 
Jag skulle vilja köpa en med marsipan till sambon. Någon med enklare choklad(men snäppet roligare än de billiga på mataffären, enklare som lättätna mjölkchoklad bitar) till hans son och kanske pärlans kola till mig själv.
Inte haft på massor med år men tror vi behöver nu!

babyn får nog ingen…. Han kommer vara 6 månader så blir svårt att hitta något han gillar?

Nu var sonen några månader äldre än din, men jag gjorde en med typ russin, majskrokar och liknande till honom. då kunde han också hämta något i sin kalender när syskonen gjorde det :)
 
Nu var sonen några månader äldre än din, men jag gjorde en med typ russin, majskrokar och liknande till honom. då kunde han också hämta något i sin kalender när syskonen gjorde det :)
Det skulle ju kännas bättre om han oxå fick en…. Jag får nog pyssla lite!

ännu äter han ju bara mjölk så det känns rätt abstrakt med russin och grejer 😁
 
Funderar på 4 olika kalendrar men har svårt att hitta när de släpps för köp.

Hittade dock Kahls kaffekalender för 2021 hos ngn återförsäljare men inte ett spår av den på deras egen hemsida. Skumt!
 
Jag tycker det är jättesvårt att hitta kalendrar, många är från förra året vilket inte framgår förrän man går in på produkten 🤨 eller så står det inte alls om det är 2020 eller 2021 års kalender.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 135
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 945
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp