Bukefalos 28 år!

Ändra andras saker

MidnightSoul

Trådstartare
Är det bara jag som verkligen inte tycker att man går in i en annan persons hem och ändrar inställningar på datorn, tv:n, msn, möblerar om och så vidare.

Jag blri grymt irriterad om någon kommer hem och inte tycker om mina inställningar på min elektronik och börjar fippla så dom blir så som dom vill ha det. Jag menar det är mina inställningar som jag vill ha det i mitt hem. Varför ska någon annan som inte använder dom på en regelbunden bas mixtra med dom för? Jag förstår nämligen inte alls och tycker det verkligen är att ta sig friheter.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag anser att det är rent ohyfsat att göra sådär. Som att gå igenom någons skåp och lådor och flytta runt på saker.
 
Sv: Ändra andras saker

Nä, så gör man inte.

Jag har/hade en vän som jämt gick och skruvade på min element. Hon visste att jag inte gillade det så hon gjorde det när jag inte såg. Okej om hon hade haft ett eget rum när hon var hos mig och ändrade det elementet, men jag bodde i en etta. Irriterande.
 
Sv: Ändra andras saker

Finns det verkligen människor som gör sånt :confused::eek:

Hade någon gjort det i mitt hem hade den personen inte varit välkommen tillbaka.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag blir vansinnig på sånt... Hatar när det kommer in folk i ens hem och ska börja ha åsikter om ditten och datten och ska vara på ens grejer och pilla. Min svärmor är sån, klart att hon bara vill hjälpa, men jag hatar det. Vi håller på att renovera och hon har åsikter om precis allt, hur vi ska tapetsera, hur vi ska måla, hur skåpsluckorna i köket ska se ut, var möblerna ska stå, i vilken ordning vi ska göra saker osv. Blir nästan förbannad ibland att hon inte kan låta oss göra som VI vill och sen blir hon sur när vi inte gillar hennes idéer. Det är vårt hem för fan! Passar det inte kan du gå hem till dig...
 
Sv: Ändra andras saker

*kl*
Sånt blir jag vansinnig på.:mad:
Tyvärr har jag det på nära håll än så länge.
 
Sv: Ändra andras saker

Mina hyresgäster drar runt på mina saker hela tiden.
Ändrar och bökar runt överallt.
Jag har inget tålamod kvar för dem.

De har 2 hästplaster av 9 på anläggningen och de härjar runt som om de ägde stället.
De 7 övriga plasterna är visserligen tomma, de går inte att hyra ut med sådana stökmakare i stallet.
Men så länge som de inte betalar för dem så tillhör platsen mig.

Men mina grejor kastas obönhörligen ut och omkring.
 
Senast ändrad:
Sv: Ändra andras saker

Oj! Jag trodde inte folk ändrade på elektronik och liknande!:eek::wtf:

Jag har nog aldrig råkat ut för det faktiskt!
 
Sv: Ändra andras saker

Jag hade blivit ytterst förvånad och rätt arg. Sedan undrar jag hur personen kan komma åt att flytta om etc.? Är man hemma är det väl bara att säga stopp när personen börjar flytta fotöljen?! Har personen nyckel och går in och gör sådana saker tar man istället av personen nyckeln och så är problemet löst (alternativ går in och flyttar om hemma hos personen, byter gardiner och kanalföljd på tv:n...:angel:)
 
Sv: Ändra andras saker

Vilket lustigt beteende! Har aldrig varit med om liknande :crazy:. Det enda som jag kan störa mig på är om någon öppnar fönstret spontant :p. Jag vill ha det vaaarmt! Men det har nog bara hänt en gång under de år jag bott hemifrån mina föräldrar... Vid närmare eftertanke kanske jag tom har konstruerat minnet.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag vill också ha varmt så här är det inte heller uppskattat när fönstren öppnas mer än vad dom redan är och liknande.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag har haft en kompis som gjort så, tror inte den personen hade förståelse för att andra inte villa ha det på det viset.

Sen hade jag en annan person som började ändra på mina inställningar på tvn med inställningen det är för mörkt på bilden. Det är min tv, vart ganska tokig. Speciellt med tanke på jag tycker det blir grynigt när man drar upp ljusstyrkan till 80.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag har varit med om det när förra sambon hade fest. Hans kompisar hade släpat upp entremöblerna och ställt dom i badkaret och hängt om dörrar och hålt på. Jätte kul när hans föräldrar skulle komma på besök dagen efter. Inget fanns där det brukade har för mig vi hittade diskmedlet i frysen efter mycket ihärdigt letande.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag måste erkänna att jag får ett starkt behov av att fixa till folks datorer när de klagar på att de är sega och inte fungerar som de vill - men det skulle aldrig falla mig in att fixa med något om inte ägaren givit sitt tillstånd först!!! Men visst kliar det i fingrarna, ha ha :D
Annat i hemmet lägger jag nog inte ens märke till, än mindre ändrar.

Jag har haft någon inneboende och en au pair som flyttat runt prylar och ändrat inställningar och det är fruktansvärt irriterande, men tillfälliga besökare? Det har nog aldrig hänt...
 
Sv: Ändra andras saker

Jag har varit med om det när förra sambon hade fest. Hans kompisar hade släpat upp entremöblerna och ställt dom i badkaret och hängt om dörrar och hålt på. Jätte kul när hans föräldrar skulle komma på besök dagen efter. Inget fanns där det brukade har för mig vi hittade diskmedlet i frysen efter mycket ihärdigt letande.

Men åhh!
Jag kan tycka att lite sånt där är kul som lite oskyldigt bus.
Men man har ju gått alldeles för långt om man möblerat om halva huset!
Det är liksom bara lite roligt om det är 2-3 saker som är lättflyttade och liksom inte gör någon skada.
 
Sv: Ändra andras saker

Jag måste erkänna att jag får ett starkt behov av att fixa till folks datorer när de klagar på att de är sega och inte fungerar som de vill - men det skulle aldrig falla mig in att fixa med något om inte ägaren givit sitt tillstånd först!!! Men visst kliar det i fingrarna, ha ha :D
Annat i hemmet lägger jag nog inte ens märke till, än mindre ändrar.

Kan inte du komma hit på fika/middag eller vad du nu vill ha och fixa min dator samtidigt? :angel:
 
Sv: Ändra andras saker

Det finns människor som alltid anser att de vet bäst hur det skall se ut i ett hem.
De drar gärna runt på saker och ting och ändrar till vad de anser vara något bättre.
Ofta så tror de dessutom att man skall bli glad över "hjälpen".
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 963
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 606
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp