Bukefalos 28 år!

Ändra andras saker

Sv: Ändra andras saker

För mig är det inte helt ovanligt att dom brukar få sitta en stund om jag fixar med matlagning eller diskar efter maten. Nog för att jag inte vill göra så mycket med kompisar här men har vi ätit ihop får dom stå ut med att jag ställer mig å diskar om dom blir kvar resten av kvällen.

Annars tycker jag det inte är så vanligt, händer nångång ibland att dom frågar om dom kan få kolla mailen av den och den anledningen.
Därför jag vart så förvånad när han bara satte sig där och spelade online beting. Trodde ärligt talat folk kom hem till mig för att umgås med mig ^^
 
Sv: Ändra andras saker

Jaha. Jag lånar aldrig ut min dator, ingen har någonsin frågat efter den heller. Alla har ju smartphones liksom.

Skulle nån vara hemma hos mig och sätta sig och spela på nätet skulle jag nog be dem att gå tror jag.
 
Sv: Ändra andras saker

Eh, va?
I det läget hade jag nog slutat dejta dig.

Kom på en sak till som är relevant enligt mig. Han tog med sig smirnoffen härifrån alltså tog med sig till sig och sin kompis, drack med andra ord inte hemma hos mig och satt och pratade med mig och umgicks med mig under tiden.

Tror nog dom flesta skulle höja på ögonbrynen om folk rotade i deras kylskåp tog något och tog med det därifrån. Iaf av mina kompisar.
 
Sv: Ändra andras saker

När det gäller min bror då så har det kunnat vara så att datorn stått på och han ska visa/kolla något... ja och på den vägen brukar det då gå vidare. Nu för tiden så har jag lärt mig att stänga av datorn när jag vet att han är på väg :p
Vad gäller andra så är det ju om någon frågar om de får kolla något, men de brukar ju då heller inte röra några inställningar.

Angående att rota i ens saker så kom jag att tänka på en sak som hände när vi ganska nyligen flyttat till huset. Sambons ena syster, som bor i andra änden av landet, var då "hem-hemma" och kom och för att se hur vi bodde. Hon kom in, kollade runt lite, och så gick hon till kylskåpet, öppnade det och sa "det syns att *sambons namn* bor här"... jag kollade sedan i kylskåpet, och kunde inte hitta något som var det minsta ovanligt :confused:
 
Sv: Ändra andras saker

kl

Jag inser verkligen att jag tydligen är lyckligt lottad (eller bara jävligt kräsen) med min umgängeskrets, för jag har aldrig någonsin varit med om något av det som beskrivs i den här tråden eller ens hört talas om det från vänner. Jisses.
 
Sv: Ändra andras saker

Därför jag vart så förvånad när han bara satte sig där och spelade online beting. Trodde ärligt talat folk kom hem till mig för att umgås med mig ^^
Hade en envis jäkel som, trots tillsägelse, inte kunde lämna min dator i fred p.g.a. trängande behov att chatta med något ragg.

Jag drämde honom i golvet och sedan lät han datorn vara.
 
Sv: Ändra andras saker

Finns det människor som gör så?? :crazy:

Jag har inga såna vänner.... Extremt oartigt och ouppfostrat.
 
Sv: Ändra andras saker

Denna kille är lite för stor för att jag skulle lyckas med det i dagens läge iaf. Skulle få gå någon form av kurs där man lär sig sådant först isåfall.
 
Sv: Ändra andras saker

Dessvärre ja, sedan gick han tydligen till sin kompis och klagade på att jag blev sur för att han började fippla med mina inställningar och satte sig med sin online beting. Vill man hålla på med sådant kan man stanna hemma så kan man umgås en annan dag istället.
 
Sv: Ändra andras saker

Denna kille är lite för stor för att jag skulle lyckas med det i dagens läge iaf. Skulle få gå någon form av kurs där man lär sig sådant först isåfall.
Denne snubbe var 20 cm längre än mig och vägde 35 kilo mer. Man blir stark när man vill skydda sina prylar. ;)
 
Sv: Ändra andras saker

Delvis KL

Vad gör ens era besök på era datorer?

Jag tror jag håller med..kommer besöket för att besöka min dator skulle jag bli väldigt oroad..
Mina besök består som oftast av vänner och vi umgås med varandra, inte prylar när vi ses.

KL

Jag har inga vänner som ändrar om hemma hos mig eller tar mat utan att fråga. Möjligen att jag har en som har lite svårt att plocka undan från sig om vi ätit/fikat och tex inte ställer bort disken men det brukar jag tycka är lite gulligt i stället att hon känner sig så bekväm hemma hos mig att hon glömmer av sig..men ingen tar bara för sig, såna människor hade jag förmodligen kastat ur huset och aldrig mer umgåtts med :crazy:

Nä, har vi behov av något frågar vi varandra..och då delar man ju gärna med sig.
Jag som person är väldigt givmild och hjälpsam mot mina nära och kära.. skulle någon bara ta av mig utan att fråga skulle jag faktiskt bli djupt sårad och väldigt kränkt måste jag säga..Den dagen det sker är jag nog inte så vidare trevlig mot den personen som gör så eftersom att jag i regel alltid ställer upp/hjälper till.
 
Senast ändrad:
Sv: Ändra andras saker

Mina föräldrar på besök kan absolut tänkas ändra på inställningar och grejer. Så har ju pappa hjälpt mig att installera det trådlösa nätverket åt mig med så... Det är väll det där med navelsträngen :p:nailbiting:.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 963
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 606
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp