Bukefalos 28 år!

Änglar finns!

@Pontevecchio Tyvärr lång väntetid för att få hjälp (min kommun är typ ökänd här nere), dessutom är jag över deras norm så jag får inte hjälp. Jag har frågat tidigare om mediciner också, men fått blankt nej. Tyvärr! Och det gäller ändå mediciner som jag verkligen inte klarar mig utan. Jag brukar kunna låna av min lillebror, men han hade extrema utgifter denna månaden så det gick inte. Men det löste ju sig ändå.

Hämtade presentkortet precis i brevlådan och nu rinner tårarna igen..... Skriver handlinglista för fullt! Gissa om jag ska laga god mat ikväll! :love:

Tusen tack till alla som svarat i tråden!
 
Ett välfyllt fruktfat, åååh vad jag har saknat det! :love:

10698683_10152739951595972_2007103141892151562_n.jpg
 
De gjorde ett test med tiggare, mest fick de ihop i Rinkeby. Säger en del.

Underbar läsning men jag blev nyfiken på "skyddsnätet", kan inte soc hjälpa dig i sådana här fall?

Jag hade en tjej som bodde hos mig för ett par år sen. Hon var sjukskriven och blev utförsäkrad. Hon hade inga besparingar iom att hon behövde vissa mediciner som inte täcktes av högkostnadsskydd och låg sjukersättning(eller liknande namn). Pengarna gick alltså åt varje månad.
Det var någon månad eller mer handläggningstid hos soc.
Någon annan gång hade FK slarvat till med med papprena och hon blev utan pengar i över 3 månader trots påtryckningar och "det ska komma alldeles snart till ditt konto".
Även då gick det inte att få hjälp av soc direkt. Sen fick hon visserligen efter någon månad eller två. Så fick hon betala tillbaks sen då hon fick retroaktivt av FK.

Även jag blev utan pengar 10 månader som sjukskriven iom FK-strul. Jag hade visserligen möjlighet att låna tills jag sen fick retroaktivt. Men jag tänkte på de stackars ensamstående föräldrar som behövde mat, mediciner etc.. Usch!
Jag blev också utförsäkrad och blev då utan hjälp från soc iom att jag 3 månader innan fått en överföring på ett gäng tusenlappar som gick till en höbetalning som någon annan då alltså betalade åt sin häst.
Men de hade varit på mitt konto några h 3 månader innan jag blev utförsäkrad.
Jag hade dock en snäll pappa som försörjde mig då. Men det tror jag långt ifrån alla har. Även då gick tankarna till de som kanske inte skulle klarat något sånt.
För mig var det så klart inte kul, lite förnedrande att behöva bli försörjd av pappa etc.
Men det är iaf något jag klarar. Jag fick mat, kunde bo kvar, fick mina mediciner och min vård.

Så att privata hjälporganisationer finns för de som behöver tycker jag är underbart!
För det behövs oftare än man tror för tex långtidssjuka.
 
@Pontevecchio Tyvärr lång väntetid för att få hjälp (min kommun är typ ökänd här nere), dessutom är jag över deras norm så jag får inte hjälp. Jag har frågat tidigare om mediciner också, men fått blankt nej. Tyvärr! Och det gäller ändå mediciner som jag verkligen inte klarar mig utan. Jag brukar kunna låna av min lillebror, men han hade extrema utgifter denna månaden så det gick inte. Men det löste ju sig ändå.

Hämtade presentkortet precis i brevlådan och nu rinner tårarna igen..... Skriver handlinglista för fullt! Gissa om jag ska laga god mat ikväll! :love:

Tusen tack till alla som svarat i tråden!

Vad glad jag blir av den här tråden! Jag började rent av grina. Men av bra orsaker.
Härligt att få se att det finns medmänsklighet och omtanke!

Får man tipsa om de hjälporganisationer a la den du fått hjälp av eller går det mot forumreglerna?
Jag skulle gärna vilja hjälpa när jag har möjlighet. Och en sån sak skulle jag tycka kändes bra.
Får man inte skriva i tråden kanske någon vill skicka PM?
 
@tuaphua Eller hur är det härligt med såna människor!!!!! Niklas fick ett långt sms där jag tackade honom enormt mycket för allt, han kan nog inte föreställa sig hur mycket det här betydde för mig. Vad jag fick för svar? Krisar det fler gånger skulle jag höra av mig till honom så skickar han fler presentkort :eek:. Aldrig någonsin att jag skulle utnyttja det, det skulle aldrig falla mig in. Men alltså, seriöst, vad är det för människa?! Jag är mållös!!!!!!!!!!

Jag vet inte om det är emot forumreglerna, men jag kan skicka pm till dig :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 653
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 437
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 254
Senast: inverterad
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 776
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp