Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Fattar inte ? Om du Mot tvättråden får problem vad är problemet ????

Jag har använt HW sen 10 år aldrig haft problem .

Men det är ju som med alla kläder, man sätter låg maxtemperatur som rekommendation så behöver man inte deala med reklamationer.

Vad gäller kläder så tvättar jag i princip allt i minst 60 grader (förutom typ festkläder m paljetter och skit) och det som inte pallar för det har inte i min garderob att göra.

Vad gäller andasmaterial så är ju det lite speciellt så där följer jag rekommendationerna men liners skulle jag absolut tvätta i 60 grader utan att blinka.

Jag tvättar nästan aldrig utetäckena men min häst går i bra hagar och rullar sig inte jättemkt. Absolut max en gång per säsong.

Har flera rambotäcken och är nöjd med dem men har hittills på de 3 år jag haft dem inte tvättat nåt av utetäckena så jag kan inte uttala mig. I vår ska jag lämna iväg 2 av täckena på tvätt, men det är mest för att de blir tråkiga inuti, utsidan bryr jag mig inte mkt om, det rinner av när det regnar.
 
Senast ändrad:
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Har aldrig tumlat mina täcken! Det är andas matreal i täckena.
Men tvättat enligt instruktion med horsewears tvättmedel.
Är täcket mycket smutsigt har lagt täcket i blöt med lite Horsewear tvättmedel före tvätt.
Har båda gammla ca 15-17 år och nya täcken.
Har inte haft något problem med horsewear täckena någon gång.

Mvh
Pudlan
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

fast det är allmänt känt sen evigheternas begynnelse att täcken inte mår bra av att tvättas särskilt ofta, även i lägre grader om man vill behålla dess funktionalitet i fråga om andasfunktion och regnfunktion osv.

även om det handlar om liners nu så varför ska de tvättas i 40 grader ö.h.t när det står hur de ska tvättas? Jag förstår inte varför man ska envisas med det, än mindre varför man tumlar dem? Ännu mindre förstår jag hur man tycker det är ett problem när man inte följt tvättråden. Om TS följt tvättråden och haft problem, då hade argumentet varit legitimt, men nu tar det ju ut sig själv.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Jag har Rhino täcken som jag är grymt nöjd med. I tron att Rambo skulle vara ännu bättre köpte jag två Rambo regntäcken i somras. Det ena är hur bra som helst! Det andra var jag också nöjd med tills det kom snö! När det lade sig snö på hästryggen blev det vått rakt igenom! Det är helt och knappast använt! Jag är givetvis grymt besviken.
Jag köpte det på en stor tävlingsplats och kan inte hitta rätt kvitto. Frågade i en annan butik hur man kommer i kontakt med Horseware i Sverige och fick en mailadress, men den fungerar inte ... Kan inte hitta ngn info på nätet. Ngn som vet? Skicka mig gärna ett PM i så fall!
Personen som gav mig mailadressen så att hon aldrig hade lyckats med en reklamtion dock ... samt att om man skickade in täcket och HW inte tycket att det var ngt fel på det så fick man betala frakten på 500 kr! Stämmer det???
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Har ett Shires 100g regntäcke, bara något år gammalt, som är tyngre än mitt tjocka Rambo Wug.

De Shires jag tänker på är Metalliclila? De väger ett ton typ.

Shiretäckena finns i flera olika tygtjocklekar. 600d täckena är inte tunga men ju kraftigare yttertyg du har desto tyngre täcke. Stormcheeta är det kraftigaste och tyngsta.
Annars håller jag med om mycket som skrivits. Shire framför HW alla gånger, och även problemet med att HW täckena inte ser rena ut efter tvätt trots att sköljvattnet är rent.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Om du vill tumla så skulle iaf Mark Todd-täckena tumlas, förut.

Har ett sådant till henne med, & det kan tvättas & tumlas i 40 grader, utan att krympa :).Så om ny liners ska köpas in så blir det MT före HW.
Att det läcker in i HW:s liners är för att Rambo XL inte är kompatibelt med HW:s liners. Dom har inga för den modellen, så jag får räkna med att det läcker in. Måste ha halsdel på då jag använder det ihop med liners för att XL är så djup i uringningen vid bogen, annars blir linern helt dygnsurt.

Det var lite det jag ville få en diskussion om, hur HW liners kan vara av så dålig kvalité jämfört mot ex.MT täcket, Kantband i nylon ska inte kunna krympa oavsett kvalité. Har andra stalltäcken som jag tvättar & tumlar i 40 grader utan problem.
Så min slutsats är att kantbandet på HW liners måste vara av bomull & därför krymper.
Varför väljer man då bomull om man kan använda nylonband som tål så mkt mer ?
Är det ingen som har haft bekymmer med spännena på mag gjodarna ?

Sedan tycker jag det är tråkigt när man framför synpunkter & får till svar om att man är ensam om problemen, istället för att bemöta kunden på ett proffessionellt sätt, & bara säga att man vidarebefodrar åsikterna för ev. framtida förbättringar om fler återkommer om problemen.
Som många skriver i tråden & jag hört på annat håll är att kvalitén försämrats över tid. Dom tycks leva på gamla meriter................. ni som skriver att ni haft Era täcken i 10-15 år har dom täckena som gav HW det "goda" ryktet, som dom lever på idag....................

Har själv arbetat i djurbutik i många år, & där satte vi kunden i första rummet, aldrig att vi försvarade produkterna. För det är kundens synpunkter som är viktig & ofta en produkts överlevnad.

Jag tvättar inte grismajjas täcken för skoj skull, bryr mig inte om utsidan. Men det är ofrächt att ha ett skittigt täcke på insidan full av stöv. Skulle aldrig kunna tänka mig att låta någon av mina hästar gå med ett täcke i 10 år utan att tvätta insidan.
Hennes regntäcke tvättas en gång i månaden under dom lerigaste/regnigaste årstiderna, på sommaren tvättas det inte alls. Det hon har nu har jag tvättat kanske 15 ggr på 2 år i 30 grader, dock har jag impregnerat det 3ggr/år. För jag vill inte ha täcket så tungt av vatten,då det inte hinner torka under natten till nästa dag. Men det läcker inte, vill förtydliga det.

Shires kvalitéts täcken blir inte så blöta att dom inte hinner torka över natten, så dom har jag knappt behöva tvätta över huvud taget mer än 1-2 ggr/år.

Summa sumarium är att jag tycker att man inte får det man betalar för i förhållande till andra bra märken ute. Det handlar inte om att följa tvättråden, utan vad kvalitén klarar.
Kan nämna att det nya Rambo täcket som jag har till den andra hästen, har handtvättats en gång i 30 grader för att det läckte efter 2 månader, har dock inte hänt igen. Vet ej vad som hände då, men linern under var alldeles blöt över ryggen, & jag fick impregnera det på nytt.
Efter en hel dags regnande så är det dyng surt av vatten, & tar ett helt dygn att torka, ska det vara så ? Han rullar sig ALDRIG ! Täcket är bara 3 mån gammalt, köte det i September 2012.
Har inte lust att skicka det på reklamation för att det blir tungt av väta, men bara läckt en gång. Behöver ju täcket dagligen i vårat blöta land.
Har bytes täcken, men då har jag inget att byta med. Då får jag vänta till sommaren att skicka in det.

Proceduren att reklamera tar ju väldigt lång tid med har jag förstått.Då det ska skickas till HW i England & kostar skortan om dom inte hittar något fel.
Så för mig är garantin värdelös.
Sedan att säga att spännena inte omfattas av garantin pg.av yttre påverkan :confused:
Så om du har en häst som rullar sig dagligen så bör man inte ha detta täcke :confused:
Kan påpeka att jag hade 2 XL täcken (köpta 2010)där spännena är lika svåra att få på & av, som används till samma häst. Dom blev det efter 1 år, behöver bända ut dom med tång regelbundet, för småjustering.
Har nu sålt det ena täcket då jag inte tycker att det höll den kvalitén som utlovats, & köpt ett nytt andra täcke från England, men 1680D & Ballistisk nylon.
Borde kanske fråga det nästa gång jag köper ett täcke, om det tål daglig rullning ute i hagen ?
Min debatt handlar inte om att följa tvättråden, utan kvalitén på täcket & dess detaljer i förhållandet till priset.
En kvalitéts produkt bör hålla för 40 grader maskintvätt, utan att garantin ska förfalla.Vill även förtydliga att jag tumlar mina liners ibland, aldrig regntäckena.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

fast det är allmänt känt sen evigheternas begynnelse att täcken inte mår bra av att tvättas särskilt ofta, även i lägre grader om man vill behålla dess funktionalitet i fråga om andasfunktion och regnfunktion osv.

även om det handlar om liners nu så varför ska de tvättas i 40 grader ö.h.t när det står hur de ska tvättas? Jag förstår inte varför man ska envisas med det, än mindre varför man tumlar dem? Ännu mindre förstår jag hur man tycker det är ett problem när man inte följt tvättråden. Om TS följt tvättråden och haft problem, då hade argumentet varit legitimt, men nu tar det ju ut sig själv.

Jag antar att man vill att dom ska bli rena. 40 grader är ju bara som en rejäl febertopp, det handlar ju inte om att koka dem. Det är för fasen bara typ ull o silke som inte tål att tvättas i mer än 30 grader hur kan man göra hästtäcken som inte tål mer än så? Vanliga sängtäcken går att tvätta i 60 grader, vad är det som gör dessa linertäcken så otroligt delikata att de inte pallar samma sak.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

*kl*

Jag tvättar mina i 30 grader. Eller i högtrycken på gräsmattan på sommaren ;) blir faktiskt riktigt rent, men är försiktig med utsidan för att inte förstöra vattentätheten.

MEN, det jag inte är nöjd med är INNERFODRET! Är det bara jag som har innerfoder som spricker?

Ofta i sömmar vid spännen, men även lite var stans.
Känns som ett väldigt ömtåligt tyg.

Sen kan jag tycka att vatten borde "rinna av" när det regnar, täckerna blir riktigt blöta, även att det inte går igenom, så blir yttertyget ganska blött.

I det hela är jag nöjd, men de är inte felfria.

Men när det gäller Liners och deras kvalité, det finns ju tom vanliga sovtäcken som kan tvättas i 90 grader. Om de ska ha kvalitetstäcken, så borde de kanske kosta på dem lite oxå! För de tar ju ganska bra betalt för dem ändå ;)
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

HannaZ & Martina-m tycks vara några av dom få här i tråden som förstått vad jag ville få debatt OM.
Tack för att ni förstår :)
Varför snåla på billiga kantband i bomull istället för nylon som tål hög tvätt temperatur, då övriga täcket tål 40 grader tvätt & tumling.
Lite grövre spännen för det priset skulle inte heller skada.
Handikappad som jag är så kan jag inte högtrycks spruta mina täcken, så tvättmaskin är enda alternativet, med centrifugering. Då jag inte kan hantera tunga täcken. Har strl 155 & 165 täcken så det blir ngr kg/täcke att hänga upp.
Jag upplever att vatten pärlar sig på täcket första månadern, sedan tar det in vatten & blir tungt. Mkt jobbigt när man har wiplash & ländryggskada, att hantera under våra låååånga regnperioder.Men man kanske ska undvika dessa täcken som handikappad med ?!
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

*kl*

Jag tvättar mina i 30 grader. Eller i högtrycken på gräsmattan på sommaren ;) blir faktiskt riktigt rent, men är försiktig med utsidan för att inte förstöra vattentätheten.

MEN, det jag inte är nöjd med är INNERFODRET! Är det bara jag som har innerfoder som spricker?

Ofta i sömmar vid spännen, men även lite var stans.
Känns som ett väldigt ömtåligt tyg.

Sen kan jag tycka att vatten borde "rinna av" när det regnar, täckerna blir riktigt blöta, även att det inte går igenom, så blir yttertyget ganska blött.

I det hela är jag nöjd, men de är inte felfria.

Men när det gäller Liners och deras kvalité, det finns ju tom vanliga sovtäcken som kan tvättas i 90 grader. Om de ska ha kvalitetstäcken, så borde de kanske kosta på dem lite oxå! För de tar ju ganska bra betalt för dem ändå ;)

Det XL täcket som jag sålde nu hade gått sönder på 2 ställen vid spännena, mkt små hål på 2-3 mm i fodret vid sömnadern. Ännu en kvalitéts grej att reta sig på. Det hade jag glömt av.................
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Jag antar att man vill att dom ska bli rena. 40 grader är ju bara som en rejäl febertopp, det handlar ju inte om att koka dem. Det är för fasen bara typ ull o silke som inte tål att tvättas i mer än 30 grader hur kan man göra hästtäcken som inte tål mer än så? Vanliga sängtäcken går att tvätta i 60 grader, vad är det som gör dessa linertäcken så otroligt delikata att de inte pallar samma sak.

Inte sjutton vet jag, men fattar ändå inte riktigt vinklingen på tråden eftersom man inte följt tvättråden . Vad jag vet ska inte heller väldigt många ridbyxor tex , tvättas i mer än 30 grader för att hålla .
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Inte sjutton vet jag, men fattar ändå inte riktigt vinklingen på tråden eftersom man inte följt tvättråden . Vad jag vet ska inte heller väldigt många ridbyxor tex , tvättas i mer än 30 grader för att hålla .

Jag fattade d som att Ts var missnöjd m kvaliten på täckena. Ang ridbyxor så e d väl jäkligt märkligt att man gör arbetskläder som inte håller för mer än 30 grader. I de flesta branscher så hade såna kläder sorterat bort sig själv men inom den modefixerade ridsporten kan man tydligen sälja vilken skit som helst bara den ser snygg ut.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

KL

Jag är inte imponerad av HW och undrar hur de kan vara så dyra? De går ju sönder lika fort som börjes egna täcken? Och då är inte min häst den vilda i hagen precis :grin:

Sitter dåligt och är trånga och kasar på samma gång? Mitt 300gram wug väger lika mycket som andra vintertäcken...

Nej, Shires slår HW med hästlängder i både passform, kvalitet och pris!

Det enda med HW täckena är att dom är snygga att se på! Men min häst är ju helt klart snyggare efter ett dygn med Shires-täcke vs HW-täcke...
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Om man jämför med en del andra täckesmärken kan jag tycka att priset verkligen inte behöver betyda kvalitet. :angel:

HW´s täcken tycker jag brukar ha bra kvalitet vad gäller passform (förutsatt att det passar den häst man tänkt använda det på) och vattentäthet (förutsatt att det skötts bra), har själv aldrig varit med om att spännen krånglat eller kantband krympt och andra såna detaljproblem. Å andra sidan skulle jag nog inte gå efter det vid ett täckesköp heller, om funktionen är bra i övrigt till det man tänkt använda det.

Jag skulle inte heller köpa en sadel för 30k för att det måste vara bäst när det är dyrast, utan först försöka luska ut vad som faktiskt är bäst för mig och min häst. Vad man prioriterar, vad man är ute efter, vilka funktioner och kvalitéer som är viktiga. Ibland kanske något betydligt billigare faktiskt passar mig bättre, eller blir mer prisvärt.

Så det är ju mycket möjligt att det är ett helt annat täcke som passar dig bättre än HW´s täcken. Det behöver ju inte betyda att den inte är värd pengarna för många andra! :)
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Snarare lär väl ridbyxorna ha att göra med att de tvättas väldigt ofta och är skinnskodda skulle jag tippa .
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Håller med . Förstår inte varför man Ens tror att alla ska tycka lika om en viss modell . Personligen tycker jag shires är as dåliga. ;)

Sen vet jag inte men många verkar förknippa HW med extremt dyra täcken . Deras Rambo serie är dyr ja - men amigo kostar inte mer än hööks täcken . Kollar man wetherbeeta kan man snacka om mycket pengar för väldigt lite kvalitet . Bara som exempel .
 
Senast ändrad:
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Snarare lär väl ridbyxorna ha att göra med att de tvättas väldigt ofta och är skinnskodda skulle jag tippa .

Ridbyxor är inte "ofta skinnskodda" längre. Finns trådar där folk letar desperat efter skinnskodda byxor.

Sen så tvättar du ju själv dina ridbyxor i 40 grader med lite sköljmedel...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=541149

Man kan också läsa i samma tråd att det funkar precis lika bra att tvätta skinnskodda ridbyxor i 40 som i 30 grader men den skillnaden att de blir rena i 40 grader...
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Om man jämför med en del andra täckesmärken kan jag tycka att priset verkligen inte behöver betyda kvalitet. :angel:

HW´s täcken tycker jag brukar ha bra kvalitet vad gäller passform (förutsatt att det passar den häst man tänkt använda det på) och vattentäthet (förutsatt att det skötts bra), har själv aldrig varit med om att spännen krånglat eller kantband krympt och andra såna detaljproblem. Å andra sidan skulle jag nog inte gå efter det vid ett täckesköp heller, om funktionen är bra i övrigt till det man tänkt använda det.

Jag skulle inte heller köpa en sadel för 30k för att det måste vara bäst när det är dyrast, utan först försöka luska ut vad som faktiskt är bäst för mig och min häst. Vad man prioriterar, vad man är ute efter, vilka funktioner och kvalitéer som är viktiga. Ibland kanske något betydligt billigare faktiskt passar mig bättre, eller blir mer prisvärt.



Så det är ju mycket möjligt att det är ett helt annat täcke som passar dig bättre än HW´s täcken. Det behöver ju inte betyda att den inte är värd pengarna för många andra! :)


Jag är nöjd med mina Rambotäcken, de håller tätt och sitter bra på min häst. Utetäckena har jag som sagt aldrig tvättat eftersom jag försöker undvika det pga andasmaterialet.

Jag har haft ett amigo stalltäcke som användes 1 säsong (nattetid) och det sprack i sömmarna vid ena maggjorden + framme i bogen. Syntes inte på utsidan men jag upptäckte det när det skulle säljas och fick laga det.

Även haft ett amigo 1200 till min förra häst och det gick också sönder i fodret vid spännena.

Sen så tycker jag faktiskt att man kan förvänta sig att ett täcke för 2-3000 kr ska vara kvalitet rakt igenom, från spännen till kantband. Passformen kanske inte är rätt för just ens egen häst men det ska vara bra material i det.

Ska man inte kunna ställa krav på producenterna och framföra sina åsikter så kommer det ju inte att bli någon förändring. Bara för producenterna att göra sämre produkter och sälja dem dyrare...
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

kl

Jag stör mig som fan på att spännena inte är rostfria!!! Men det är lika knepiga att öppna nu som när de var nya på min häst.

Yttertyget på pållens california (standardvintertäcket i 2.5 vintrar) är trist som f*n nu. Täcket blir blött (inte igenom utan bara tungt). Syns stor skillnad mot halsen som knappt är använd. Den pärlar sig vattnet på. Funderar på att lämna in det täcket på tvätt o impregnering eller ev göra det själv beroende på hur mycket vår stora maskin kan ta.

Det jag (och hästen gissar jag) älskar är passformen! Köpte ett Shirestäcke pga andra krav men det skavde direkt trots att det såg ut att ligga bättre än samtliga HW-täcken.

Ang tvätt så tvättar jag skitiga grejer/underkläder/rejält grisiga arbeteskläder i 50. Handdukar ibland 50 o ibland 40. Resten i 30. Haha. Om grejerna ser rena ut så räcker det för mig. Lite annat tänk än på jobbet :p Diskmaskinen går oxå alltid på längsta temp, 50 i vårt fall.
 
Sv: Är det bara jag som har problem med Horseware ?

Totola: När jag köpte Rambo XL så var det för att jag hade problem att hitta täcke som satt bra runt bogen, då båda mina hästar, då det begav sig var grova & stora. Detta täcke skulle vara perfekt för denna typ av häst & att dom gick ner tillräckligt på sidorna. Shires funkade inte för den största hästen, därför fick jag överge märket.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det sas även att denna modell då var av ypperlig kvalité (sas av mkt känd butik som säljer hundratals HW täcken varje säsong), det enda täcket som Horseware sydde för hand.....................vad dom nu menar med det.
Jag fick uppfattningen att detta täcke skulle vara lite "bättre" än dom andra Rambo täckena. Då jag inte hade erfarenhet av olika täcken så kollade jag här på forumet om vad som sas om Rambo osv........................tyckte att jag kollade upp det väl INNAN KÖP. Var ute efter "hög" kvalité, tvättråden får du tyvärr inte reda på förrän du får hem täckena. Står inte direkt på sidan då man beställer det. Dessa täckena kostar ca 2500:-/st. ordinariepris. Så självklart förväntar jag mig kvalité ner till minsta fästanordning. Dock köpte jag mina på rean för 1700:-/st, därför köpte jag två. Eftersom kvalitén skulle vara så hög som det sas & att modellen skulle utgå i Rambo serien. Var inte intresserad av Amerigo som dom skulle göra XL i istället, då jag vill ha högre kvalité på yttertyget.

Förhoppningsvis kanske dom som säljer täckena kan ta till sig en del av detta & vidarebefodra till HW, för framtida produktutveckling, om dom läser här.

Något som jag inte tagit upp el. reklamerat heller är alla fästanordningar.........nu när jag ändå är i farten. Svårt att förklara, men vi gör ett försök. På dessa handsydda täcken så är alla knäppen sydda med nylonband (mag/bröst gjordar), dom är avklippta i ändarna, men inte brända, därefter sydda direkt mot tyget. På vissa stället är det bränts så dåligt att det börjar fransa upp sig, & det är sytt så nära kanten så man kan knappt tända med tändaren för att stoppa fransningen.Detta är nog speciellt för XL täckena. Här kan ni se en bild på detta.


För det nya Rambo Orginal jag har till fullbodet, där är kanterna invikta & insydda. På årets modell så kan man ta av dom inför tvätt med. Köpte Rambo till honom för passformen med. Så man kan inte alltid bestämma vad hästen ska ha. Får han fel täcke enl. han så slaktar han dom på nolltime.Hade slaktat 2 innan jag köpte Rambo. Så hög ribbstopp är ett måste.
När man börjar med ett nytt täcke så kan det ta några år innan brister uppstår el. iaf tillräckligt många för att man ska börja bli irriterad på det i den grad att man byter fabrikat. Denna tråd blir ju även viktig för framtida köpare av HWs Rambo täcken & liners.

Jag har INTE plats att hänga upp 4 täcken varje gång det regnar i pannrummet, enda utrymme dom torkar på. Så ibland måste jag tumla mina liners/stalltäcken.
Blir billigare för mig att köpa stalltäcke/liners som tål högre temp & tumling, än att bygga ett torkrum till mina täcken. Sadelkammaren rymmer inga täcken & stallet är det för kallt & rått. Inne har jag inte heller plats att hänga upp dom, vill inte heller hänga upp täcken som dryper av vatten på våra obehandlade trägolv. Blir enorma vattenfläckar av det. Sedan att hänga in super leriga täcken inomhus, vem gör det ? När dom torkar så blir det sand överallt, & vi som har både hund & katt skulle dra runt det i hela huset........................nej tyvärr är det inget alternativ heller.
Någon nämnde HWs Amerigo.......................jag förstår att dom är av lägre kvalité. Disskutionen handlar hur kvalitén bör vara på dyrare täcken, & hur man snålar på detaljernas kvalité.
Om jag köper ett känt märkesplagg (till mig själv) så ska det hålla hög kvalité på tyget, bra passform & färgäkthet tvätt efter tvätt osv..................
Jag har kvalitéts jackor & ridstövlar & tycker kvalitén är viktig. Man får vad man betalar för......oftast iaf. HAr köpt mkt. billig skit i mina dagar,både till mig själv & hästarna.
Har ett par Pikeur helskodda ridbyxor som jag tvättar i både 40-50 grader & tumlar på full effekt. Inga som helst problem......................super kvalité. Inte står det att man får tumla dom..........................
Tillverkare sätter gärna lite för låg tvätttemperatur för att gardera sig för reklamation på våran bekostnad, så garantier hit & dit är ofta inte mkt värda. Några få utmärker sig & gör rätt för sig, utan tusen undantag som HW har för sina reklamationer.Men dom får man tyvärr leta efter.

Bara för att det står 30 grader, så är det inte OK. Tumling kan jag förstå att det ska undvikas, vilket jag oxå undviker så långt det går.
Men mina Rambo täcken blir INTE rena i 30 grader, vilket innebär att porerna täpps igen i yttertyget, det slutar att andas & impregreringen fäster inte lika bra, då det är microtunt lager av lera på täcket på rygg & sidorna!! Tycker inte det är OK för ett täcke i denna prisklass......................

Med tanke på mängden HW täcken som säljs i Sverige så är det väl "himla" konstigt att inte Återförsäljaren i Sverige kan ta hand om reklammations delen, istället för att skicka täckena dyrt till England på kundens bekostnad & lång väntetid..........................om inget fel hittas. Vem vågar reklamera då ??
Det är knappast god kundservice.........sådant brukar straffa sig över tiden. Man ska underlätta för kunden.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en häst som biter sönder bogspännena på alla täcken.... skitkul :meh: Har länge funderat på att köpa HW till honom men nackdelen...
2
Svar
27
· Visningar
3 057
Senast: MissFideli
·
Utrustning För snart 2 år sedan köpte jag ett Rambo Optimo. Jag behövde ett täcke som funkade med min hästs bogrörelser och såg täcket som en...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Idag när jag kom hem såg jag att min häst var utan täcke, hmmm....... tänkte jag och gick ner i hagen. Då visade det sig att täcket låg...
Svar
15
· Visningar
1 820
Senast: mooi
·
Utrustning Fbl Amigotäcke, X (okänt) år på nacken, tvättat flera gånger började läcka, som ett veritabelt såll. Inte direkt efter tvätt, men i...
Svar
17
· Visningar
9 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp