Är det bara jag…

Jag gillar Peder och läser/ser gärna allt om honom (och Lisen!).

Men ts kanske menade nåt i stil med hur folk börjar bli omåttligt less på t.ex. familjen Wahlgren/Ingrosso, som syns överallt och utan hejd? Bianca, Pernilla, Benjamin och hela klanen. Berömmelse föder berömmelse, typ. Och plötsligt syns de överallt och i alla tänkbara sammanhang.

Men - jag är som sagt inte less på Peder :)
 
Som börjar tröttna på hypen Peder Fredricson? Han marknadsförs hela tiden på det ena el andra sättet.
Alltså, han är en stor idol, men det känns som att vrida ur allt som går.
Eller?
https://www.instagram.com/reel/Cn5HT_cIJtJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Peder är väl typiskt en sådan idrottsman som går hem, kombinerar stora idrottsframgångar med sympatiskt intryck, typ som andra populära (eller ”hypade” om man vill) idrottare. Jämfört med andra stora idrottare inom t.ex. skidåkning eller friidrott känns det mediala utrymmet fortfarande rätt begränsat.

Men om du är trött på honom så kan ju ett tips vara att sluta följa hans fru på instagram ;)
 
Jag gillar verkligen att ridsport uppmärksammas och jag tycker ännu bättre om att det inte bara är en stjärna i toppen utan RGB, Henrik von Eckerman och Malin Bayard är med i loppet, det blir mindre känsligt då inför eventuella misstag.

Till och med TV 4 har ngt slags ridsportsonsdag med ridsport för dummies om 10 minuter i ett program.

Jag har sett båda inslagen de gjort hittills. Mycket trevliga tycker jag! Jättebra att hästsporten får synas mer i vanliga medier!
 
Han ÄR en förebild! Och jag uppskattar honom enormt!
Det är inte honom och hans hästar/hästhållning jag ifrågasätter utan all marknadsföring. Känns för kommersiell för min smak.
 
Han ÄR en förebild! Och jag uppskattar honom enormt!
Det är inte honom och hans hästar/hästhållning jag ifrågasätter utan all marknadsföring. Känns för kommersiell för min smak.
Fattar jag rätt - att du inte har nåt emot Peder men inte gillar att man tjänar pengar på hans namn och karriär?

Hade det varit bättre om han var fattig och kämpade med svåra hästar som han köpt billigt?
Kommersiellt betyder just det - att man tjänar pengar.
 
Jag tänker att extremt få ryttarprofiler (eller personer öht) är helt totalt oproblematiska, det är alltid nåt man inte håller med på eller själv hade gjort annorlunda. Såklart försöker företag tjäna pengar där det går och personer visa upp sina bästa sidor för offentligheten.
 
Jo det är ju lite det som är marknadsföring, att den är kommersiell. Svårt att göra marknadsföring som är icke-kommersiell.

Men om vi bortser från det, är du alltså emot pr generellt?
Nej, men det känns som de vrider ur till sista droppen. Att han blir ett objekt ist för person.
 
Han kan nog ses mer som ett företag kanske än ett objekt. För han i sitt kändisskap, som så många andra, blir sin egen produkt och tjänar pengar på att marknadsföra sig själv. Antagligen finns där en del han kanske själv inte har lust att göra (i ljuset av pr, marknadsföring och olika projekt) men att man får ta det goda med det onda för att att kunna ha råd att hålla på med det man egentligen vill göra och brinner för,, dvs hästarna.
 
Jag uppskattar verkligen vad han och de andra svenska framstående ryttarna gjort för vår sport. Jag uppskattar att han hela tiden tänker vidare och försöker utvecklas på olika sätt. Jag hoppas att sättet han håller sina tävlingshästar på sprids vidare så att andra vågar ge sina hästar en hästvänlig tillvaro med kompis i bra hage.

Men jag som alltid har svårt för reklam tycker att det börjar bli för mycket på sociala medier, så jag överväger att sluta följa honom och andra konton som är relaterade till honom. Det har blivit alldeles för mycket reklam för mig.
 
Jag uppskattar verkligen vad han och de andra svenska framstående ryttarna gjort för vår sport. Jag uppskattar att han hela tiden tänker vidare och försöker utvecklas på olika sätt. Jag hoppas att sättet han håller sina tävlingshästar på sprids vidare så att andra vågar ge sina hästar en hästvänlig tillvaro med kompis i bra hage.

Men jag som alltid har svårt för reklam tycker att det börjar bli för mycket på sociala medier, så jag överväger att sluta följa honom och andra konton som är relaterade till honom. Det har blivit alldeles för mycket reklam för mig.
Exakt som jag tänker
 
Jag tänker att han är väl vuxen och kan ta egna beslut i vad han vill göra och vara med i. Men visst, jag är trött på idrottmän överlag som exponerar sig på det sättet, Zlatan är jag kräktrött på kan jag säga. Samtidigt - det är nu ridsporten har de här framgångarna, självklart behöver den rida vidare på den (sedan föredrar jag Peder till 100 procent framför andra upphausade exempel som även om de är goda ryttare är kända inom de kretsar jag rört mig i på ponny att vara riktigt otrevliga och inte ta hästens välfärd i första hand. Vi har dessa i eliten idag, inget jag vill stödja men stora massan vet ju inte det).

Idag är det ju mycket pr och media för att hänga med - syns man inte så finns man inte. Det ser man ju mycket på ponnysidan också. Jag har full förståelse för det och ingen egentlig åsikt, folk får väl göra som de vill och pr är såklart ett bra sätt att få in intäkter på.
 
Jag uppskattar verkligen vad han och de andra svenska framstående ryttarna gjort för vår sport. Jag uppskattar att han hela tiden tänker vidare och försöker utvecklas på olika sätt. Jag hoppas att sättet han håller sina tävlingshästar på sprids vidare så att andra vågar ge sina hästar en hästvänlig tillvaro med kompis i bra hage.

Men jag som alltid har svårt för reklam tycker att det börjar bli för mycket på sociala medier, så jag överväger att sluta följa honom och andra konton som är relaterade till honom. Det har blivit alldeles för mycket reklam för mig.
I det fallet har man ju ett val.

Jag följer knappt nån enda person på sociala medier. Såvida jag inte känner dem personligen. et är mitt al.
I och med det ser jag inte den där kommersiella sidan. Inte för att jag har nåt emot det, utan för att jag behöver hushålla med min tid och koncentration.

Tycker man att det är för mycket så sluta följ. Är det inte så enkelt bara?
 
I det fallet har man ju ett val.

Jag följer knappt nån enda person på sociala medier. Såvida jag inte känner dem personligen. et är mitt al.
I och med det ser jag inte den där kommersiella sidan. Inte för att jag har nåt emot det, utan för att jag behöver hushålla med min tid och koncentration.

Tycker man att det är för mycket så sluta följ. Är det inte så enkelt bara?
Visst är det så, men jag är intresserad av vad han gör rent sportsligt.
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 483
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 485
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp