Bukefalos 28 år!

Är det rimligt att betala ett högt pris för en hund som man har halvfoder?

KisseNova

Trådstartare
Jag sitter och kollar lite annonser på hundar, och hittade då en annons på en kinesisk nakenhund som ägaren vill ha ut på halvfoder, dvs behålla avelsrätten. Den hanen ville dom ha 6000 för. Är det verkligen rimligt att ta ett så högt pris när dom ändå behåller avelsrätten?

Vad är rimligast att betala som max pris när man tar en hund på helfoder alterntivt på halvfoder+
 
Sv: Är det rimligt att betala ett högt pris för en hund som man har halvfoder?

På helfoder betalar du ingenting för hunden.
Vid halvfoder betalar du halva hunden. Tycker inte 6000 låter onormalt mycket för halvfoder, skulle i sånt fall betalat 12000 om du köpt hunden helt. Jag betalade 5500 för min Leia på halvfoder, då sk uppfödaren ha en valpkull.
 
Sv: Är det rimligt att betala ett högt pris för en hund som man har halvfoder?

Helt normalt att ta halva valppriset för en hund på sk "halvfoder" :cool:
 
Sv: Är det rimligt att betala ett högt pris för en hund som man har halvfoder?

Jag har haft mina hundar på helfoder. Jag har inte behövt betala någonting för dem. Uppfödaren hade rätt till 2 kullar på vardera hund. Hon struntar i dem på den ena iom att hon snittats och hon är rädd att det skulle bli snitt igen. Hon vill inte utsätta hunden för det.

Den andra har hon tagit en kull på. Och ev ska hon ta en till. Vi har sagt att hon har året ut på sig att bestämma sig. Sen får jag hunden.

Jag tycker inte det låter orimligt att betala 6000 för halvfoder. Det låter helt ok. Jag är inte så insatt i den rasen. Men antar att de kostar runt det dubbla, om inte mer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 693
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 109
Senast: cello
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 374
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp