Bukefalos 28 år!

Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Ja, men om du inte ville röra på dig , mysa i lugnet i en park eller dricka vin, osv . Skulle du göra det för att din vän ville det ?

Sen varför kan man inte säga att alla dom sakerna är intressen istället för att bara säga att man umgås med kompisar ? Det säger ju ingenting.
Ja, jag kan absolut haka på ngt jag ite egentligen vill göra för att sällskapet är trevligt och då gör aktiviteten kul med.
Precis som mina vänner kanske kan hjälpa till att mocka, städa eller annat booring för att vi då kan umgås kan vi också göra roliga saker ihop.

För mig är det hyfsat givet att folk ibland gör aktiviteter med sina vänner, ibland är hemma etc. Och för mig är det trevligt med folk som är extroverta. Jag tycker såna brukar vara kul. SÅ har man vänner som intresse tycker jag det är ett plus. Men jag dejtar/är ihop med män som har mer intressen än så. Vänner och familj är viktigt, men inte exakt allt
 
Nej, förstår inte när man säger att man hittar på alla dessa saker med sina vänner som man tycker är kul och sen säger att vad vi gör kvittar ?? Jag får inte det att gå ihop. För det kvittar ju inte... ni har ju hittat på saker ni tycker är kul tillsammans ??
Fast är det så svårt att köpa? Du gillar ju träning har jag förstått, ta det som exempel. Går du till gymmet så är det ju för träningens skull, oavsett om någon kompis skulle hänga på, att umgås skulle ju i så fall vara mer av en bonus till din huvudsakliga aktivitet. Sen kanske du går ut på krogen för att träffa folk snarare än att dansa.
 
Nej, förstår inte när man säger att man hittar på alla dessa saker med sina vänner som man tycker är kul och sen säger att vad vi gör kvittar ?? Jag får inte det att gå ihop. För det kvittar ju inte... ni har ju hittat på saker ni tycker är kul tillsammans ??

Ja det kan man UTAN att det man hittar på är ett intresse - dvs det som tråden handlar om.
 
Ja, jag kan absolut haka på ngt jag ite egentligen vill göra för att sällskapet är trevligt och då gör aktiviteten kul med.
Precis som mina vänner kanske kan hjälpa till att mocka, städa eller annat booring för att vi då kan umgås kan vi också göra roliga saker ihop.

För mig är det hyfsat givet att folk ibland gör aktiviteter med sina vänner, ibland är hemma etc. Och för mig är det trevligt med folk som är extroverta. Jag tycker såna brukar vara kul. SÅ har man vänner som intresse tycker jag det är ett plus. Men jag dejtar/är ihop med män som har mer intressen än så. Vänner och familj är viktigt, men inte exakt allt

Fast då gör du det för att det är din vän . Tror inte ni skulle vara vänner längre om du bara fick hjälpa din vän med att städa och mocka jämt eller ?
 
Man kan väl lista iaf några saker man gör mer än 2 ggr om året ? Eller är det svårt ?

Fast bara för att man gör någonting då och då eller ens regebundet är det väl inte ett intresse? Jag tvättar flera gånger i veckan, det är inte ett intresse.
Ett intresse är just någonting man är Intresserad av och vill lägga ned tid och engagemang i, och om någon mest är intresserad av sina relationer med andra människor? Ptja... varför stör det dig så mycket hur det yttrar sig?
 
Fast bara för att man gör någonting då och då eller ens regebundet är det väl inte ett intresse? Jag tvättar flera gånger i veckan, det är inte ett intresse.
Ett intresse är just någonting man är Intresserad av och vill lägga ned tid och engagemang i, och om någon mest är intresserad av sina relationer med andra människor? Ptja... varför stör det dig så mycket hur det yttrar sig?

Okej, är det fel att fråga om vad man har för intressen ? Ska jag formulera mig annorlunda för att få bättre svar ? Jag har som aldrig tänkt tanken att folk inte har intressen... Men det verkar inte helt ovanligt :).
För om hon svarar bara umgås med vänner. Det låter tråkigt i mina ögon. Man blir inte så intresserad av en sån person. Jag har ju ingen aning om hon bara "hänger i soffan" eller om hon hittar på en massa roliga saker.
 
Om jag skulle svara "umgås med vänner" till en man så skulle jag ta för givet att han vet att det innebär 200 olika saker.
Om man är en social person som jag vill träffa så tror jag han tänker lika.

Hur kan du ta det för givet ? Tror du alla som är vänner gör 200 olika saker tillsammans ? :confused:
 
Okej, är det fel att fråga om vad man har för intressen ? Ska jag formulera mig annorlunda för att få bättre svar ? Jag har som aldrig tänkt tanken att folk inte har intressen... Men det verkar inte helt ovanligt :).
För om hon svarar bara umgås med vänner. Det låter tråkigt i mina ögon. Man blir inte så intresserad av en sån person. Jag har ju ingen aning om hon bara "hänger i soffan" eller om hon hittar på en massa roliga saker.
Har vi inte haft den här diskussionen tidigare? Tror du att du kommer få andra svar?

Och vadå ”man blir inte så intresserad av en sådan person”, du menar att DU inte blir det. Andra kan mycket väl bli intresserade.
 
Hur kan du ta det för givet ? Tror du alla som är vänner gör 200 olika saker tillsammans ?
Alla jag vet gör mkt med sina vänner. Sen är det inget fel att hänga i soffan med sin vän heller.
Det är väl bara att fråga vad de gör med vännerna om det är så viktigt. Eller bara gå vidare till någon annan. En extrovert person med vänner som intresse är väl inte din perfekta match utifrån hur du skriver här.:)
 
Har vi inte haft den här diskussionen tidigare? Tror du att du kommer få andra svar?

Och vadå ”man blir inte så intresserad av en sådan person”, du menar att DU inte blir det. Andra kan mycket väl bli intresserade.

Tycker väldigt många skrivit här att dom ser gärna att partnern har något eget intresse. Men jag antar att det innefattar "umgås med kompisar då".
 
Alla jag vet gör mkt med sina vänner. Sen är det inget fel att hänga i soffan med sin vän heller.
Det är väl bara att fråga vad de gör med vännerna om det är så viktigt. Eller bara gå vidare till någon annan. En extrovert person med vänner som intresse är väl inte din perfekta match utifrån hur du skriver här.

Känns dumt att fråga. Alla här verkar ju tycka att det är så självklart...
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
29 061
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 762
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 293
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 746
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp