Varför vill folk ha en partner?

Det där känner jag också. Jag har varit föremål för obesvarad kärlek förut och det är lätt att känna sig riktigt usel, av någon anledning.

Jag kände mig som en hemsk skurk när jag gjorde slut med honom för han blev verkligen ledsen. Men det hade ändå varit värre i mina ögon att fortsätta (det här var rätt tidigt, vi mer eller mindre dejtade bara men han var verkligen seriös och jag tyckte ju om honom så var ju beredd att prova... men det visade sig att jag inte älskade honom).
 
Jag skulle inte kunna ha ett kärleksförhållande med någon jag inte har riktiga känslor för. Det skulle sluta med att egenheter man kan tycka är rätt gulliga men nåja liksom mer blir störiga till slut. Man är inte på samma plan typ. Tror jag.
Jag tänker snarare förhållande än kärleksförhållande. Vill ju inte att någon tar i mig ens. Vill inte vara nära någon. Jag vill bara ha sällskapet, teamkänslan och att kunna göra saker tillsammans.

Vill inte ta upp det.
 
Nä, det skulle man inte. :)
Och någonstans måste ju känslan börja, då kan man välja att inte bajaka den elelr bygga vidare.
Inte då.
Om det har varit möjligt så hade jag inte suttit här i dag.
Jag lovar.
Jag har mycket stark självkontroll.
Men man kan faktiskt dö av kärlek.
 
Nä, det skulle man inte. :)
Och någonstans måste ju känslan börja, då kan man välja att inte bejaka den eller bygga vidare.
Tror du?
Jag valde inte att bli kär i min man, men visst, jag hade kunnat välja att inte träffa honom något mer, det är ju ett val man har, men själva känslorna tror jag inte man styr över.
Det var kärlek vid första ögonkastet för bådas del där, märkligt nog, något som jag aldrig trott på.
 
Tror du?
Jag valde inte att bli kär i min man, men visst, jag hade kunnat välja att inte träffa honom något mer, det är ju ett val man har, men själva känslorna tror jag inte man styr över.
Det var kärlek vid första ögonkastet för bådas del där, märkligt nog, något som jag aldrig trott på.
Precis, när man känner känslorna komma kan man välja att ta avstånd. Med största sannolikhet går de då över. Hur kan man känna djup, obotlig, otröslig kärlek för någon man inte känner?
 
Jag tänker snarare förhållande än kärleksförhållande. Vill ju inte att någon tar i mig ens. Vill inte vara nära någon. Jag vill bara ha sällskapet, teamkänslan och att kunna göra saker tillsammans.


Vill inte ta upp det.
Annonsera efter inneboende med samma intressen som du osv. Det blir nog lättare än att leta efter förhållande och vän.Det är ju inte det du vill ha. Ett.. vad heter det, ja, när man bor ihop, odlar ihop osv.
 
Precis, när man känner känslorna komma kan man välja att ta avstånd. Med största sannolikhet går de då över. Hur kan man känna djup, obotlig, otröslig kärlek för någon man inte känner?
Klart man kan!

Men då har du styrt ditt agerande men inte dina känslor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 844
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 577
Senast: Gunnar
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 191
Senast: Amha
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 562
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp