Varför vill folk ha en partner?

Precis, när man känner känslorna komma kan man välja att ta avstånd. Med största sannolikhet går de då över. Hur kan man känna djup, obotlig, otröslig kärlek för någon man inte känner?
Om man redan känner personen väl när det händer så är det liksom för sent för det.
Han var min projektledare på jobbet.
Vi fungerade fantastiskt tillsammans.
Sedan så slog det till, hårt och obärmhärtigt.
 
Annonsera efter inneboende med samma intressen som du osv. Det blir nog lättare än att leta efter förhållande och vän.Det är ju inte det du vill ha. Ett.. vad heter det, ja, när man bor ihop, odlar ihop osv.
Jag har gjort det. En del har hört av sig, men det har aldrig blivit något. Och det är nog lika bra för jag inser att det blir svårt att dela kylskåp och badrum. Jag har brett ut mig. Vet inte hur vi ska få plats båda två.
 
Jag har gjort det. En del har hört av sig, men det har aldrig blivit något. Och det är nog lika bra för jag inser att det blir svårt att dela kylskåp och badrum. Jag har brett ut mig. Vet inte hur vi ska få plats båda två.
Då blir det nog svårt med ett "förhållande" också tänker jag?
 
Jag släpper den tråden nu, jag vet ju inte vad ni upplevt men jag är långt ifrån övertygad om att det går till som i Disney. Pang bom!
Det trodde inte jag heller innan det hände.
Jag blev verkligen förvånad.

Det verkar rätt sällsynt och jag har bara träffat några enstaka som har råkat ut för motsvarande.
De hade inte heller trott det innan det hände.
 
Jag hamnade i en djup utmattningsdepression.
Ja..där har vi många varit. O tagit oss vidare ifrån. Många av oss har blivit bedragna, utnyttjade, etc, tappat tron på förhållanden. osv. Ganska tuffa grejer. Sökt oss utåt, gått i terapi, läkt, skaffat verktyg för att klara av livet.

Men. Sen är det fritt o välja om man vill prova igen o bli läkt i hur det är att ha o vara i relationer. Sunda m samtycken o fria viljor.
 
Jag lyssnar alltid (och lär mig oftast något) när särbon pratar om sina maskiner eller gevär, även om det kanske inte är de intressen som står högst upp på min lista. Han har å andra sidan lyssnat på mig när jag går loss om porslin vilket egentligen är ointressant enligt honom och hjälpte mig tom fynda en gång på en loppis, han hade känt igen stämpeln på ett fat :laugh:
Min sambo har lyckats pricka in några riktigt spot-on presenter och julklappar bara för att han lyssnat på mitt svammel :D
Det är ju självklart inget måste, men en väldigt trevlig bonus :)
 
Efter 27 sidor så har det kommit mängder med bra svar varför en del människor väljer att vilja leva i tvåsamhet på olika vis och varför andra låter bli och tycker det är bra. Så den delen känns tämligen besvarad och inte längre alls oklar för någon.
 
Min sambo har lyckats pricka in några riktigt spot-on presenter och julklappar bara för att han lyssnat på mitt svammel :D
Det är ju självklart inget måste, men en väldigt trevlig bonus :)

Jag är ganska bra på det på jobbet (kollegor, inte ärenden).

Det är ganska roligt att visa att man lyssnat när ngn berättat om sitt favoritgodis och liknande. Dvs det är inte dyrt i pengar men ofta värt en del i omtanke.
 
Precis, när man känner känslorna komma kan man välja att ta avstånd. Med största sannolikhet går de då över. Hur kan man känna djup, obotlig, otröslig kärlek för någon man inte känner?

Det låter som ett oerhört tragiskt sätt att leva tycker jag!

Det är en sak om man aldrig träffar någon som man får djupare känslor för. Men det låter väldigt tragiskt att gå igenom livet och aktivt undvika det.
 
Det låter som ett oerhört tragiskt sätt att leva tycker jag!

Det är en sak om man aldrig träffar någon som man får djupare känslor för. Men det låter väldigt tragiskt att gå igenom livet och aktivt undvika det.
Nej, inte alls. :) Jag vill ju inte ha någon partner så jag blir helt enkelt inte kär.

Sedan menade jag framför allt att om en känner det där första pirret och det av någon anledning är olämpligt, till exempel om någon är gift, om känslorna är obesvarade eller om man ska flytta till andra sidan jorden om en vecka kan man välja att inte bejaka det från början. Kärlek och djupa känslor brukar trots allt behöva mer än en vecka eller två på sig för att utvecklas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 845
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 581
Senast: Gunnar
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 191
Senast: Amha
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 576
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp