Bukefalos 28 år!

Är det viktigt att dela intressen med dejt/partner? Utbruten

Det får du ju avgöra själv och tjejen i fråga får ju välja.
Om du inte vill ha mycket egentid eller umgås med folk så kanske det inte är super med en tjej som vill umgås med andra mycket.
Det kan ju bara ni avgöra hur ni vill ha det.

Jag som har fler intressen än hänga med vänner har dock behov av att få leva ut min extroverta sida. Och det gör jag gärna ihop med min man.
Precis som du gärna reser eller tränar med din partner(vilket jag och karln gör med).

Näe, så långt förstår jag också...
Varför jag ryggar tillbaka lite när jag får såna svar. Men jag har ju ingen lång kö som väntar heller så jag får väl se om det är nåt...
Fast bara för att jag är introvert betyder dock inte att jag har nåt problem att hänga med hennes kompisar nån gång ibland om dom är schysst. OM det är de hon vill.
 
Näe, så långt förstår jag också...
Varför jag ryggar tillbaka lite när jag får såna svar. Men jag har ju ingen lång kö som väntar heller så jag får väl se om det är nåt...
Fast bara för att jag är introvert betyder dock inte att jag har nåt problem att hänga med hennes kompisar nån gång ibland om dom är schysst. OM det är de hon vill.

Ja, och någon gång ibland kanske kan vara för lite för en som tex dagligen hänger med polare.
 
Vilken konstig diskussion. Om man inte vill konstant hänga med någon annans vänner så behöver man inte man kan väl hålla på med sina egna intressen och hänga med vännerna när man vill. Sen är inte intressen något statiskt heller utan om du nu har pilla på hembio som intresse och hon har vänner som intresse så är det liksom inte satt i sten att det är så det ska vara för all framtid, hon kan ju bli intresserad av hembio också eller så blir ni intresserade av något tillsammans när ni bara hänger med hennes vänner.

Nej , inget är hugget i sten. Jag vet dock inte vad "umgås med vänner" innebär. Men du har rätt att det är svårt att diskutera något man inte vet så mkt mer om.... (röka hasch eller hänga i soffan hela dan eller springa maraton, det är väldigt flytande)
 
Nej , inget är hugget i sten. Jag vet dock inte vad "umgås med vänner" innebär. Men du har rätt att det är svårt att diskutera något man inte vet så mkt mer om.... (röka hasch eller hänga i soffan hela dan eller springa maraton, det är väldigt flytande)
Umgås med vänner är nog precis som man redan konstaterat olika aktiviteter med vännerna som gemensam punkt t.ex. gå på spelningar, grilla i parken, danskurs, vadsomhelst. Sen är det nog också något många svarar eftersom det är ganska neutralt och oskyldigt och inte lika utlämnande eller personligt som första svar som att säga att man gör något väldigt nischat och specifikt.

Jag tror inte att det är så mycket att det saknas saker man är intresserad av som att intresse kan vara lite svårare att kategorisera det som. Det är inte alla som har tänkt på sig själva som uppspaltade egenskaper på så sätt det kan nog vara lättare att fråga vad man tycker om att göra eller vad man gör under en vecka utanför arbetet istället för att fråga om just intressen.
 
Umgås med vänner är nog precis som man redan konstaterat olika aktiviteter med vännerna som gemensam punkt t.ex. gå på spelningar, grilla i parken, danskurs, vadsomhelst. Sen är det nog också något många svarar eftersom det är ganska neutralt och oskyldigt och inte lika utlämnande eller personligt som första svar som att säga att man gör något väldigt nischat och specifikt.

Jag tror inte att det är så mycket att det saknas saker man är intresserad av som att intresse kan vara lite svårare att kategorisera det som. Det är inte alla som har tänkt på sig själva som uppspaltade egenskaper på så sätt det kan nog vara lättare att fråga vad man tycker om att göra eller vad man gör under en vecka utanför arbetet istället för att fråga om just intressen.

Ja, min fråga kanske var felformulerad. Att fråga om intressen kanske inte är det bästa för att ta reda på vad vi eventuellt skulle kunna göra om vi skulle träffas. Jag letar oftast efter något gemensamt ämne som vi kan prata om och båda är intresserad av. Om det nu är resor, träning, hembio, roadtrips , mat eller vad det nu kan vara....
 
Ja, min fråga kanske var felformulerad. Att fråga om intressen kanske inte är det bästa för att ta reda på vad vi eventuellt skulle kunna göra om vi skulle träffas. Jag letar oftast efter något gemensamt ämne som vi kan prata om och båda är intresserad av. Om det nu är resor, träning, hembio, roadtrips , mat eller vad det nu kan vara....

De flesta personer som är socialt kompetenta och nyfikna som personer så behöver inte ämnet vara gemensamt för att det ska skapa intresse och nyfikenhet och för att man ska kunna lära sig av och inspirera varandra till nya saker. Jag tycker det är helt klart är överskattat att leta så mycket efter någon sorts matchande från början, jag tycker det är bättre att bara dela en konversation och lite tid tillsammans så får man se vart man hamnar oavsett om man delar något gemensamt innan det så har man nu tiden tillsammans gemensamt så kan man bygga från det. Upplev en person och se vart det tar dig och er.
 
De flesta personer som är socialt kompetenta och nyfikna som personer så behöver inte ämnet vara gemensamt för att det ska skapa intresse och nyfikenhet och för att man ska kunna lära sig av och inspirera varandra till nya saker. Jag tycker det är helt klart är överskattat att leta så mycket efter någon sorts matchande från början, jag tycker det är bättre att bara dela en konversation och lite tid tillsammans så får man se vart man hamnar oavsett om man delar något gemensamt innan det så har man nu tiden tillsammans gemensamt så kan man bygga från det. Upplev en person och se vart det tar dig och er.

Nej, de som är socialt kompetenta är duktiga på "kallprat". Själv är jag ingen mästare på det. Men försöker så gott jag kan.
Men visst har du rätt att konversationen får visa eller en eventuell dejt :).
 
Ja, men har man inga andra intressen ? Det är lite främmande för mig...

ETA: såg efter att jag hade svarat att det fanns massor av inlägg som jag inte sett pga blev utloggad (GDPR :angel:) och som säger samma sak som jag säger. Jag låter det stå kvar men är alltså nu medveten om att jag mest upprepar andras kloka ord :)

Jag skulle lätt kunna säga ”umgås med vänner” som en sammanfattning för att slippa lista tusen saker. Om jag t.ex tittar på min senaste veckas ”umgås med vänner” innefattas bio, bokcirkelträff med picnic, fika och kvällspromenad, långpromenad och lunch ute med lite shopping, AW med författarsamtal, lunchpromenad, releasefest... det är ju lite enklare att säga ”umgås med vänner” då och få in på detalj vid behov och tillfälle. ”Umgås med vänner” för mig kan vara hundra andra saker och endast av dem är att bara sitta och prata med varandra utan någon annan aktivitet eller inramning.
 
Näe, så långt förstår jag också...
Varför jag ryggar tillbaka lite när jag får såna svar. Men jag har ju ingen lång kö som väntar heller så jag får väl se om det är nåt...
Fast bara för att jag är introvert betyder dock inte att jag har nåt problem att hänga med hennes kompisar nån gång ibland om dom är schysst. OM det är de hon vill.

Fast umgås med vänner betyder väl lika lite att du måste vara med på det som i stallet eller på hundträningen om du inte vill.

Vad vill DU med en relation egentligen? Att tjejen ska anamma alla dina intressen och göra allt med dig?
 
Fast umgås med vänner betyder väl lika lite att du måste vara med på det som i stallet eller på hundträningen om du inte vill.

Vad vill DU med en relation egentligen? Att tjejen ska anamma alla dina intressen och göra allt med dig?

Jag vill inte ha med min partner när jag träffar mina vänner. De är just mina vänner, han får väl umgås med sina egna vänner.
Om det inte är något speciellt som en större fest eller liknande.
 
Jag vill inte ha med min partner när jag träffar mina vänner. De är just mina vänner, han får väl umgås med sina egna vänner.
Om det inte är något speciellt som en större fest eller liknande.

Ja, jag och partner sitter ju inte ihop... och jag pallar inte att sitta och lyssna när han och hans kompisar blir extremnördiga :D

Vi umgås faktiskt inte så mycket om det är fest heller, vi springer runt och minglar :laugh:
 
När jag tänker efter så är det himla konstigt det där med att inte gilla att ens partner har intressen, med eller utan större tidsåtgång. Från det jag minns av att vara riktigt kär så bubblade det i hela kroppen av att se ögonen lysa på sin käreste. Att det i mitt ex fall kunde handla om Star Wars var liksom helt irrelevant, jag bara älskade att se honom lysa upp när han pratade om någonting. Är det tidsåtgången man stör sig på så är det ju faktiskt inte intresset som är problemet, utan möjligtvis att man känner sig bortglömd eller försummad i en relation. Det är ju något man kan lösa (eller inte lösa) vid sidan av allt vad intressen heter.
Det är väl generellt rätt osunt, håller med dig!

Däremot kan man ju vilja umgås mer eller mindre och kanske inte passa ihop i det, men det är ju ngt helt annat :)
 
Har funderat en del på den här tråden och frågeställningen. Jag och mitt ex delade inte intressen. Han låtsades inte ens vara intresserad av mina hästar utan i hans huvud fanns bara hans bilar. Jag har aldrig varit bilintresserad så men följde ändå med till garaget osv för att det var någon viktigt för honom. Tyvärr gjorde ju inte han samma tillbaka.

När jag träffade min make hade jag inte en tanke på gemensamma intressen. Jag var 20 år och jag föll för den där 9 år äldre mannen utan tankar på massa annat :p Han visade sig som tur var vara rätt lika mig och även fast han inte var djurmänniska på samma sätt som mig så visade han alltid intresse för det som var viktigt för mig. Han var med till hästarna och lärde känna dom, lekte med mina föräldrars hundar. Hans stora intresse är maskiner och han älskar att greja på vår gård och ta hand om det lilla jordbruket och skogen. När vi träffades tränande han mycket men det la han på is några år och nu senare år har vi båda börjat träna och gör det tillsammans. Så våra intressen går lite ihop med varann. Båda vill ha gård för att kunna ha hästar och ta eget hö osv och så gillar vi att träna och renovera tillsammans.

Jag skulle väl säga att det inte är superviktigt att ha gemensamma intressen men det underlättar helt klart för oss. Vi har våra intressen hemma på gården och vi gör mycket tillsammans och barnen kan välja vad dom vill göra. Dom gillar både att pyssla med djuren, rida, bygga, åka traktor och vara i skogen :)
Det viktiga är däremot att det finns förståelse och visst engagemang. Jag vill att maken lyssnar på mina analyser av ridpass osv och han vill att jag lyssnar när han planerar service på maskinerna eller från vilket håll det är bäst att börja gallra :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar varför många vill ha någon att vara ihop med. Vad är det med tvåsamhet som är så eftertraktat? Många har det ju trots allt...
25 26 27
Svar
526
· Visningar
28 848
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: MML
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp