Bukefalos 28 år!

Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

Då kanske nån kan förklara hur man gör för att efterlysa på annonssidorna då? Hur får man svar där osv??

Tycket ochså att det borde finnas ett efterlysnings forum. :mad:
 
Sv: Är din tråd borta?

funderade också på det precis, jag vill ju veta svaret på din fråga nu när du väckt min nyfikenhet!
 
Sv: Är din tråd borta?

Hmm...jag är ny här och tydligen har jag gjort ngt fel med mitt skapande av tråd angående ridbyxor med bred linning, jag hittar inte tråden..är den borttagen och vad gjorde jag isf för fel? Jag vill ju gärna undvika att upprepa misstaget...
 
Sv: Är din tråd borta?

Jag hade puttat upp tråden, tänkte att ingen läser trådar från 2006.
 
Sv: Är din tråd borta?

En smula för mycket efterlysning möjligen?

En bra tanke är att formulera sitt inlägg som ett verkligt diskussionsunderlag, snarare än en efterlysning. Inte alltid så lätt och ibland i "stundens hetta" kan det man menar som en diskussion forumleras som en efterlysning.
 
Sv: Är din tråd borta?

En smula för mycket efterlysning möjligen?

En bra tanke är att formulera sitt inlägg som ett verkligt diskussionsunderlag, snarare än en efterlysning. Inte alltid så lätt och ibland i "stundens hetta" kan det man menar som en diskussion forumleras som en efterlysning.

Var detta ett svar på min fråga? Isåfall tackar jag.
Jag hade inte uppfattat att man inte fick "efterlysa", så nästa gång jag skapar en tråd lär jag vara noga med formuleringen. Det var inte menat att efterlysa utan som en ren fråga, jag ville helt enkelt ha tips & råd..

Men nu vet jag tills nästa gång :)

Det hade varit fint om man hade som trådskapare fick ett meddelande om att sin tråd är bortplockad och med en enkel motivering, det skulle underlätta en del tycker jag :grin:
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är MÅNGA trådar som raderas under en dag. Väldigt många.

Skulle vi moderatorer (som arbetar ideellt) PM´a för varje inlägg vi tar bort skulle de flesta av oss få gå ner i arbetstid på våra avlönade jobb för att kunna lägga tiden på Buke-arbetet istället.

Längst upp till höger i varje inlägg ser du vem inlägget är svar till, om inte inlägget börjar med *kl* (knapplån).

(jag utgår från att smirk-gubben är missriktad, den används annars för att uttrycka hånfullhet och är rätt otrevlig)
 
Sv: Är din tråd borta?

Jösses, jag tycks bara göra en massa fel i det här forumet jag...

Jag ber så hemskt mkt om ursäkt, jag har inte på ngt vis menat att vara hånfull eller otrevlig.

Nu tror jag att jag låter bli att skriva fler inlägg och nöjer mig med att läsa.

Tack för svar!
 
Sv: Är din tråd borta?

Gubbarna är försedda med ett namn som anger vad de symboliserar för känsla (om du håller muspekaren över gubben kommer namnet fram, annars finns det med när man väljer dem också).

Det finns ingen anledning att sluta skriva på forumet, god netikett är inte svårare än hyfsat bordsskick.
 
Sv: Är din tråd borta?

*kl*
Okej, då förstår jag varför min tråd där jag efterlyser bra material till repgrimmor och rep är borta.

Men mitt problem kvarstår - jag behöver fortfarande tips på bra rep och var man får tag i dem.

Läser någon efterlysningsannonser på annonssidorna? Känns långsökt....

Nä, får nog PM:a någon som jag vet gör repgrimmor...
 
Sv: Är din tråd borta?

hej. min tråd om bett i strl 9.5 är borta varför?
jag frågade ju bara om hjälp vad jag skulle göra... och förslag om olika bett till min ponny?
 
Sv: Är din tråd borta?

Ja, shoppingtråden ligger i papperskorgen.

Trots UPPREPADE påpekanden, nya chanser till bättring och alla goda intentioner fortsatte vissa - direkt efter min stora rensning - att köra privata konversationer i tråden, något som bättre hört hemma på MSN eller via PM.
 
Sv: Är din tråd borta?

Men snälla :crazy: Snart kommer det ju inte finnas några roliga trådar kvar, alla som man vill läsa tas ju bort. :mad: Känns som om Buke börjar bli lite för hårt styrt? Det är ju bara ett forum, eller?
 
Sv: Är din tråd borta?

ALLA godkänner reglerna när de tecknar sitt medlemskap.

De flesta tycker att trådarna är tråkiga när det blir helt interna diskussioner om något som hör hemma IRL, inte i en diskussionstråd. Därför anmäler användarna inläggen, och vi moderatorer tittar in och bedömmer om kritiken stämmer.

Följer tråden reglerna får den ligga kvar. Så enkelt är det. Privata konversationer är inget som hör hemma i trådarna.

Är det bara ett forum borde det väl vara enkelt att hålla sig till de regler som finns?
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
1 002
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 103
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp