Varför får man inte fråga om tips?

californication

Trådstartare
Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här? Läste igenom forumets regler och kan inte ens hitta vad detta beslut skulle stödjas i. Att det skulle vara reklam eller vadå? :confused:

Bukefalos är inte alls vad det en gång var, och det känns ju skittråkigt! Har reagerat på varför det i princip bara är onödiga tidsfördrivstrådar, men nu förstår jag varför. Sånt man använt buke till tidigare är ju uppenbarligen inte tillåtet. :crazy: :(

Trist iaf.
 
Att diskutera enskilda ställen leder ju ofelbart till vad som är bra och dålig, och att då dra upp att man tycker något är dåligt kan leda till förtal. Alltså undviks alla diskussioner om specifika ställen.
 
Att diskutera enskilda ställen leder ju ofelbart till vad som är bra och dålig, och att då dra upp att man tycker något är dåligt kan leda till förtal. Alltså undviks alla diskussioner om specifika ställen.

Det låter ju helt orimligt. Att säga något negativt om ett företag, en juridisk person kan ju aldrig bli förtal. Men visst, reglerna är väl som dom är. Trist bara. Känns ju som att man inte kan diskutera eller fråga någonting då.
 
Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här? Läste igenom forumets regler och kan inte ens hitta vad detta beslut skulle stödjas i. Att det skulle vara reklam eller vadå? :confused:

Bukefalos är inte alls vad det en gång var, och det känns ju skittråkigt! Har reagerat på varför det i princip bara är onödiga tidsfördrivstrådar, men nu förstår jag varför. Sånt man använt buke till tidigare är ju uppenbarligen inte tillåtet. :crazy: :(

Trist iaf.
Om jag kommer ihåg rätt nämndes inte mindre än tre barnmorskor vid namn i tråden och jag antar att det var huvudanledningen till att den togs bort.
 
Om jag kommer ihåg rätt nämndes inte mindre än tre barnmorskor vid namn i tråden och jag antar att det var huvudanledningen till att den togs bort.

Så om folk inte hade benämnt någon specifik person, utan enbart MVC så hade det varit okej? Försöker bara förstå.
 
Det är rätt lätt att förstå. Det går utmärkt att sänka en näringsidkare genom att en missnöjd (på rätt eller fel grunder) smutskastar en inrättning. Sökbart på google, sedan är det en sanning. Är det ett stort varuhus (Hööks) kommer det sannolikt inte ha någon större effekt även om flera är missnöjda.

För den lilla lokala hästbutiken innebär detta missnöje (som kanske bara är en vendetta?) att hela rörelsen går i konkurs. Det går ju inte att faktagranska vad som florerar på nätet, det är anonyma användare. Det är t o m omöjligt att som näringsidkare gå in och försvara sig, man kan ju inte googla sig själv ständigt.

Därför är det bättre att ha en regel där ingen kommer till skada, d v s det är inte tillåtet att diskutera mindre enskilda näringsidkare. Får man lämna ros är det ju helt vansinnigt att inte få ge ris, och sedan är det igång. Bättre då att ha en nollgräns, för att inte hamna i situationer där någon kommer till skada.
 

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 173
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 750
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 800
Senast: OUL
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 896
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp