Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

Bukefalos diskussionssidor är inga efterlysningssidor. Svar du kommer att få på din fråga kommer med största säkerhet att klassas som reklam, många fall kommer också att hamna under diskussion om företag/person.
 
Sv: Är din tråd borta?

Ursäkta men det är helt sjukt att man inte får fråga efter saker. ja menar vart skall ni ta internet någon stans hallå?
 
Sv: Är din tråd borta?

Jag förstår inte din sista mening.

Visst får du fråga, det är efterlysningar som inte medges enligt reglerna. Det är oerhört tråkigt att titta in på ett diskussionsforum där varannan fråga är besvarad genom att någon skriver "Det finns på xxxx-affären". Det är ingen diskussion.
 
Sv: Är din tråd borta?

Nu förstår jag inte varför min tråd som jag gjorde idag är borta?? Frågade efter förslag till matchande träns till min sadel, vad var fel??
 
Sv: Är din tråd borta?

Men jag frågade ju bara efter matchande grejer, det är det ju många som gör? Jag frågade inte ens efter inköpsställe..
 
Sv: Är din tråd borta?

Första meningen i tråden lyder: "Är det någon som vet var man hittar ett träns som matchar till min sadel?".

Det blir nog dessvärre bedömt som en efterlysning - var kan jag hitta xxxxx.
 
Sv: Är din tråd borta?

Jasså, ja jag tänkte inte ens på att jag uttryckte mig fel.. ville ju bara ha tips på vilka träns/stigläder som kan tänkas passa.

Så om jag skulle starta en ny tråd och specifikt bara fråga efter vilka märken som kan tänkas passa, skulle den få vara kvar? (Inte för att jag har tänkt starta nån då jag hann få en del bra tips)
 
Sv: Är din tråd borta?

En efterlysning kännetecknas bl a att inlägget inte inbjuder till någon diskussion. Svaret ges, "det finns hos xxxx", och därmed är svaret givet.

En diskussion däremot ger ju t ex för- och nackdelar med olika produkte, alternativa lösningar etc.
 
Sv: Är din tråd borta?

Mina trådar försvinner ju hela tiden, och ändå har jag läst forumreglerna. :mad:

Det kan ju vara för att någon lagt in en ynka produktbild, men är det mitt fel då eller? :smirk:

NEJ, USCH OCH FY FÖR KOLLEKTIV BESTRAFFNING:mad:


(som Buke tydligen börjat med?) :cool:
 
Sv: Är din tråd borta?

Den enda tråden som jag kan se är slängd av dina (skrivna i modern tid) är en tråd om en specifik affärs rea. Vilket ju omgående redan i rubriken faller då enskilda butiker inte ska diskuteras.

Vet inte vad du syftar på vad gäller bilder, jag hittar ingen av dina trådar slängda p g a copyrightbilder.
 
Sv: Är din tråd borta?

Ja, men jag skrev ju inte ut affärens namn? Man måste väl ändå få fråga vad folk har köpt för saker?

Jag skrev inte att mina trådar blivit slängda p g a copyrightbilder (så jag syftar inte på något specifikt fall) men jag skrev att det KAN vara för att ngn lagt in copyrightbilder.

Har sett flera fall där trådar blivit stängda p g a copyrightbilder t e x, men det är ju ändå inte TS fel om ngn användare lägger in sånna bilder? Eller? Räcker väl med att ta bort vissa INLÄGG då?

Förstår att det inte skulle vara roligt med 100 efterlysningstrådar o s v på Buke men just nu känns det som var och varannan tråd försvinner, och det är ju inte direkt så att det flödar av nya trådar.
 
Sv: Är din tråd borta?

Det var helt klart att tråden gällde Charlies rea.

Är tråden en uppmaning (mer eller mindre) att lägga in copyrightbilder är detta vad som händer. Tråden tas då bort när den upptäcks, då är det oftast redan en hel del bilder i den. I de fall det är försvarbart att lägga tiden (det tar en hel del tid att radera inlägg) raderas inlägg med förbjudna bilder, medan tråden lever kvar. Om det är helt klart att tråden lockar och uppmuntrar till stöld av bilder åker den i papperskorgen.

Reglerna finns för att skapa ett trivsamt diskussionsforum. Reglerna ändras inte utifrån antalet trådar/vecka, utan baseras på hur Gunnar vill att sidan ska fungera, d v s som en diskussionssida. Inte som en efterlysningssida var man kan hitta ditt eller datt billigast. Inte heller en sida där företag gratis kan göra reklam för sin rea, sina produktdriver eller helt enkelt bara göra sig kända.
 
Senast ändrad:
Sv: Är din tråd borta?

Och där föll min idé om en egen rubrik: Efterlysningar.
Då kunde man få tips utan att störa alla andra som inte är intresserade av var ditt och datt finns.
 
Sv: Är din tråd borta?

Men skulle man inte kunna ha ett efterlysningsforum, men där det inte får handla om 'var hittar man billigast', däremot 'var hittar jag en nosgrimma med sådana här spännen?' t ex? Skulle inte det fungera?
 
Sv: Är din tråd borta?

Jag fattar inte heller varför det inte kan finnas en underkategori för efterlysningar av utrustning, priser, spännen, passform osv.? Många är ju uppenbart intresserade av sådant. Strider det emot några lagar?
 
Sv: Är din tråd borta?

HUr menar du då? Att om jag skriver en tråd om 'var hittar jag ett sånt här träns' och beskriver hur det ska vara, så kommer en massa butiksinnehavare svara att 'jag har det, kolla här!'?

Tror inte de kommer ha varken tid eller ork att sitta och läsa igenom alla trådar, men visst det kommer säkert förekomma att en person som har butik svarar, men någon massinvasion tror jag inte det blir?

Är ju bara att förbjuda trådar som 'Ni som söker billiga träns, kolla här!' - DET skulle ju bli reklam.
 
Sv: Är din tråd borta?

Det är ju väldigt många säljare som svarar i trådar som berör den utrustning de säljer. Jag vet väldigt många som driver verksamhet som också sitter här på Buke.

Det är ett oerhört bra forum om man vill få ut en ny vara synlig för marknaden, det är ställt bortom allt tvivel.
 
Sv: Är din tråd borta?

Bortom allt tvivel kommer detta att bli ett gratis reklamforum för ridsportbutiker.

Som Alex skriver, så tror inte jag heller att det kommer bli någon invasion, men "so what" om det blir lite gratisreklam? Är det någon som förlorar på det? Någon som far illa? Jag hävdar fortfarande att MÅNGA vill ha ett forum där man kan "efterlysa" speciella detaljer, jämföra passformer osv.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
991
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 031
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp