Bukefalos 28 år!

Är din tråd borta?

Sv: Är din tråd borta?

jag skrev en tråd idag om någon som visst vart jag kan hitta agriautrustning för att dom är snygga.. den var kvar i ett par timmar ;s jag har då sett en sån tidigare idag som skrevs 2005 & är kvar !!! den var inte exakt likadan men hade ungefär samma syfte... vrf får man inte fråga efter sånt ? förvånad .
 
Sv: Är din tråd borta?

Var kan jag köpa xxxx är en solklar efterlysning.

Hittar du trådar som du anser strider mot forumreglerna finns det en triangel som används för att rapportera till moderatorn. Då kommer ett meddelande till oss och vi får ta ställning till om rapporten stämmer.
 
Sv: Är din tråd borta?

Är det just här på Bukefalos som denna Smiley ;) är hånfull för annars så ska den ju vara skämtsam/flörtig även Wikipedia anger det som betydelse här? Jag personligen har alltid sett det som att den är skämtsam i alla fall.
 
Sv: Är din tråd borta?

Føler for å dra denne litt opp igjen.

Må innrømme at jeg er svært skeptisk til å bruke annonsedelen på Bukefalos til etterlysninger av ditten og datten uten at det ligger en egen underkategori for dette der.
Mistenker at det vil skje en eller to ting.... enten at de elementene som per i dag ligger ute til salgs vil drukne i "hvor finner jeg xxx og yyy" og/eller at ingen gidder å se om det har kommet noen etterlysninger der.

hvis det blir lagt ut en egen underseksjon så vil man eliminere det ene alternativet men alikevel.

synd at denne regelen kom for jeg er bare en av mange som ofte har oppsøkt Bukefalos for å få hjelp og tips angående produkter da Sverige som oftest er hakket tidligere ute og mer oppdatert på utstyrsfronten en Norge.
 
Sv: Är din tråd borta?

Länk till butiker faller under reklam (läs ursprungsinlägget i denna tråd). Länka gärna till tillverkaren (som fördjupning).
 
Sv: Är din tråd borta?

fast det var inte en länk till butiken utan endast till en bild... är inte det okej? skorna fanns inte med på shires hemsida.
 
Sv: Är din tråd borta?

nej det gjorde den inte. den gick till en bild som låg på en butiks server..
 
Sv: Är din tråd borta?

ADRESSEN var en butiksadress som var otroligt lätt att utläsa genom att titta på länken.
 
Sv: Är din tråd borta?

Reklamregeln är satt bl a för att det går att köpa banners på forumet. För att göra reklam för sin butik. Om man gratis kan göra reklam och meddela sin existens genom att finurligt länka (själv eller genom bekanta) förlorar ju bannerfunktionen sitt värde.
 
Sv: Är din tråd borta?

Får man fråga efter tips på märken? Frågade efter tips på smala ridbyxor, den tråden försvann rätt fort...:(
 
Sv: Är din tråd borta?

Formuleras tråden som en fråga som besvaras med länkar till butiker kommer den att hamna i papperskorgen.
 
Sv: Är din tråd borta?

har skummat egenom tråden lite snabbt, tänkte starta en tråd om någon vet var man kan få tag på fleecefodrade ridbyxor (jag kan verkligen inte hitta några själv, har letat och letat!), men förstår att det inte är någon idé, den kommer bli borta ändå. :)

kan man inte inte starta en undergren till utrustning där just trådar av detta slag kan diskuteras?
om jag vill veta passformen på ett visst par stövlar kan det ju tolkas som reklam för just den stöveln. eller om någon tycker att xxstöveln är då mycket bättre, kommer det absolut att bli reklam! men samtidigt är det ju en diskussion, där fok med erfarenhet delar med sig.

jag förstår fullt och helt att syftet med buke inte är att göra gratisreklam för vissa märken eller fabrikat, men vart går gränsen för en öppen diskussion och reklam?

så tillbaka till mina ridbyxor då..
det är inte oki för mig att starta en tråd där jag öppet frågar vart jag kan få tag på ett par sånna, men om jag däremot frågar hur folk löser frusna-ben-problem på vintern, kommer det ju med all sannolikhet att dyka upp ett eller annat tips på märken och inköpsställen.... är den tråden då oki? det är ju lika mycket smygreklam det i så fall?

och alla trådar om "vilken sadel kan passa denna ryggen?" sånna finns ju en miljon av! är inte det reklam då?

lite funderingar såhär mitt i natten. :D
 
Sv: Är din tråd borta?

:crazy:

http://www.ridsportshopen.com/bilder/images/913.jpg

.jpg alltså en bildfil. om du klickar på länken så ser du att du inte alls kommer till en affär utan enbart en bild. det spelar väl ingen roll hur länken ser ut? :confused:

jag fatta ganska fort vilken internetbutik som det gällde.... och det är väl det som inte är tillåtet om jag har fattat det hela rätt? men jag tycker det är lika väl strängt ibland....
 
Sv: Är din tråd borta?

Märken och tillverkning är ju helt OK att diskutera, vilket jag tycker anges rätt tydligt i trådstarten.

Enskilda INKÖPSSTÄLLEN är däremot inte tillåtet att diskutera.
 
Sv: Är din tråd borta?

då är ja helt med.. oftast finner man ju återörsäljare via tillverkarens hemsida åxå. :)
 
Sv: Är din tråd borta?

Jag tycker att det borde finnas en del i forumet där man kan efterlysa saker eller fråga om sakers funktion och var man kan få tag i ett speciellt träns eller sadel eller annan del till utrustning, det är ju en viktig funktion i ett forum tycker jag att få tips och råd även kring dessa saker. Vill man då inte läsa om ditt och datt som folk efterlyser så kan man ju strunta i att gå in där.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Upptäckte att min tråd där jag efterlyste tips på Mödravårdscentraler i Stockholm tagits bort. Varför får man fråga efter sånt här...
Svar
6
· Visningar
1 002
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 100
Senast: Sezziyanen
·
Fälttävlan Det kommer ju regelbundet frågor om skydd i terrängen, precis som det hela tiden kommer nya skydd. De flesta trådar är rätt röriga, med...
Svar
7
· Visningar
7 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp