Bukefalos 28 år!

Är jag självisk?

Sv: Är jag självisk?

Jag har en häst, som jag fick när jag anonnserade om sällskapshäst. Det är en 5-årig travare, som ägaren inte har tid med, och han vill inte springa på travet, och det är också en av anledningarna till att hon inte vill ha honom kvar.

Detta är en supertrevlig häst, som jag redan fäst mig mycket vid, har haft honom i tre veckor. Han är allt jag söker vid häst, framåt, gillar mys&gos, trevlig och lätt att ha att göra med. Men som vanligt finns det ett men

Denna hästen är bortlovad till en tjej, som är ihop med ägarens kusin, hon är väldigt fäst vid hästen, och har ridit honom på lov och dylikt. Hon har blivit lovad att få hästen, men hon har inte tid eller råd, hon går i skolan nästan 30 mil härifrån. Tidigast hon kan ta hästen är när hon går ur skolan, vilket är om ett och ett halvt år. Detta visste jag om, ägaren informerade mig om detta, men sa: jag kan aldrig tänka mig att hon tar honom, han blir nog vkar hos dig resten av livet.. Jag fick numret till den här tjejen, och ringde och berättade att hästen mår bra osv. vi pratar lite och hon säger att hon tänker hämta honom så fort hon går ur skolan.

Jag vill inte lämna tillbaka honom, och ägaren är jättenöjd och tycker han har det superbra här, men jag känner, att när den där dagen kommer när tjejen ska hämta honom, kommer det bli jättejobbigt. om jag känner såhär för honom nu kan jag tänka mig hur det kommer kännas då.

Han är riden men inte "inriden" så jag kommer få forma honom som ajg själv vill ha honom, vilket jag känner kommer bli ännu svårare att lämna ifrån mig honom.

Vad skulle ni gjort, är jag självisk som känner såhär?:confused:


Ja, det är ett dilemma. Du borde ju givetvis tänkt på detta innan. Är det på foder för ev. senare köp så får man göra det klart för ägaren och inte ta emot hästar utan dessa villkor. Jag skulle aldrig tagit emot en häst som inte är färdigtränad för det jag vill ha den till utan dessa villkor. Däremot en färdigtränad häst, kan jag tänka mig för kortare fodertid.

Det finns så mycket hästar därute, speciellt oinridna travhästar. Så hade jag varit som dig, hade jag bytt häst. Varför inte en inriden dessutom. Utbudet är stort.

Hälsning Maja
 
Sv: Är jag självisk?

ja precis, det finns ju hur mycket hästar som helst, och jag kollar bara efter travare så det är ju inte svårt och hitta. jag ska åka i eftermiddag och provrida en häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: Hedinn
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 321
Senast: BornAgain
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 674
Senast: Lobelia
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp