Är ni nöjda med er livsstil?

Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Det är klart att t ex två inkomster är trevligare än en, men många jobb går man ju absolut runt på ändå. Det är ju inte bara läkare som har råd att t ex ha hus och hjälpa ungarna med körkort.

Det viktigaste är väl ändå att man trivs med det man gör, tänker jag. & vill man nu ha ännu mer pengar får man väl gå och bli läkare själv, helt enkelt! ;)
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Det viktigaste är väl ändå att man trivs med det man gör, tänker jag. & vill man nu ha ännu mer pengar får man väl gå och bli läkare själv, helt enkelt! ;)
Haha åh men ja! Precis vad jag satt och tänkte när jag läste tråden :D
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

KL

Jag hade lätt räknat in gubbens arbete i min livsstil om jag hade haft ett förhållande. Det är ju halva sitt eget liv?
Självklart spelar hans yrke roll beroende på hur man själv jobbar och hur han jobbar, hur man får ihop vardagen och hur man kan planera framtiden.

I praktiken har jag hellre en gubbe som arbetar som läkare än som taxichaffis! Hur verkligheten kommer se ut kan man ju aldrig veta men en läkare i familjen hade jag sett som en vinstlott!

Min sambos jobb är definitivt inte halva mitt liv? Halva hans snarare.
Klart att det skulle påverka mig om han plötsligt inte hade en inkomst, men det är väl ungefär det enda... Arbetstider anpassar man sig efter.
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Men ja! Är övertygad om att love at first sight etc skulle uppstå om vi träffades :D
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Nu är det ju inte bara läkare som tjänar pengar. Min bästa kompis tjänar 50 000kr/ mån på att bara assistent på ett amerikanskt företag i stan (Sthlm) & 10% procent av årsinkomsten som julbonus varje år. Finns massor av högavlönade personer. Sen är det klart att det kan vara en bonus att ha en läkare i familjen, men lika bra som en sjuksyrra, snickare, elektriker, bilmekaniker ja u name it.

& jag vart tillsammans med min läkarStudent 2år innan han valde att söka till Läkarlinjen.
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Min sambo får höra det emellanåt när han berättar att jag läser till jurist. Sedan är han inte sen att haka på och proklamera att han tänker bli hemmaman. :meh: :D

Haha det glädjer mig att höra att även män kan få sådana kommentarer ;)
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Jag är väldigt missnöjd med mitt liv just nu, tyvärr.

- Bor i en stad jag vill ifrån.
- Skaffat nytt jobb i staden jag vill flytta till, men det jobbet är bara felfelfel, chefen är hemsk och jag hatar det jobbet. Ångest varje dag + 2 timmar i bil för att ta mig dit och hem, då jag inte vill flytta innan jag är säker på att jag har ett jobb jag kommer ha ett tag.
- Har hästarna i ett stall jag inte trivs i alls.
- Riktigt trött jämt, bristande intresse för typ allt iom att min insomni är värre än någonsin.
- Nybliven singel.

Vad jag vill ha är; Stabilt förhållande, ett jobb jag gillar, BRA trevligt stall att ha hästarna i, en fin lägenhet i hundvänligt område i nya staden, och så lite mer energi :)
 
Sv: Är ni nöjda med er livsstil?

Jag är jättenöjd med min livsstil! Har ett bra jobb jag trivs med o kan utvecklas inom, har världens finaste häst, en underbar pojkvän, vi planerar att köpa hus/gård på landet inom inte allt för lång tid, fina bilar, underbara vänner. Osv! Skulle gärna ha det där huset på landet NU, annars finns inget att klaga på!:love:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 485
Senast: Gunnar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 479
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 576
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 656
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp