Bukefalos 28 år!

Är ni ute på sociala medier om ni är sjukskrivna från jobb?

Jag hade också funderat över vad jag lägger ut. Foto från soffan med filtar och en kopp te - Jo men visst. Något som indikerar att jag inte är hemma och kurerar mig från sjukdom - nä. Gäller givetvis korttidssjulskrivningar.som typ förkylning, halsfluss osv.

Självklart kan jag gilla saker på insta eller Facebook eller kommentera något även om jag är sjuk och reagerar inte om en kollega gör likadant heller. Däremot bör man väl hålla sig hemikring, inte vara på föreningsaktiviteter osv om man är hemma för att inte smitta andra.
 
Jag har en kollega som gör det lite omvänt. Det går att se ett mönster i hens fb-användande. Dagen innan en sjukskrivning (särskilt innan ett helgskift) kan en ibland se tecken på alkoholbruk i olika former. Det är riktigt sorgligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 043
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 892
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 805
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp