Bukefalos 28 år!

Äsch! Tiken är ofräsch!

G

GaurdianAngel

Så trött jag blir. Hatar när djuren blir dåliga. Tiken markerade lite på ett bakben för några veckor sedan. Detta gick sedan över för att någon vecka senare flytta sig till h.fram. Hon var stel och halt direkt efter att hon legat en stund, men lika glad och sprallig ute. Hon fick ta det lugnt ett tag, då jag misstänkte en sträckning. Men idag så har det gått tillbaka till bakbenen. Tycker hon kortar av h.bak och går lite snett med baken för att inte behöva använda fullt steg.
Hon ser stel ut i bakdelen och markerar lite olika mkt beroende på vad hon gör. Det syns inte hela tiden.

Har haft funderingar på borrelia eller erlichos (stavas?). Kanske ska åka in och ta ett blodprov till att börja med.

Hopplöst att ha en "halt" hund när de är i sådan grym kondition. :crazy: :smirk:

ps. Hon är friröntgad, så det ska inte ställa till något.
 
Sv: Äsch! Tiken är ofräsch!

Äsch, då!!

Såg att jag var inne i fel forum när jag skrev. :o

Snälla moderator, flyttar Du på tråden. :angel: :bow:
 
Sv: Äsch! Tiken är ofräsch!

Blir mer och mer säker på att det är borrelia eller erlichos. Ska boka tid för blodprov idag.

Någon som haft någon av sjukdomarna på sin hund?

Har bara haft hästar med detta, och den ena tog det 2 år innan hon blev frisk och den andra märkte man knappt att hon var dålig, trots att hon hade både B och E.
 
Sv: Äsch! Tiken är ofräsch!

Funderade också på borrelia, då hoppar ju hältan runt..

Hoppas det går bra och att det är något mindre allvarligt!
 
Sv: Äsch! Tiken är ofräsch!

Ja, vi får se. Har tid nu kl 14.30 och de har eget lab så jag får se när man får svar. Förhoppningsvis redan på måndag eller tisdag
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 589
Senast: Linda_A
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 898
Senast: mackan
·
Träning Hej! Min tidigare ganska spralliga häst har under hösten/vintern börjat bete sig lite underligt. Han har blivit sjukt seg på ridbanan...
2
Svar
24
· Visningar
4 316
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: Rebeckafalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp