Äta insekter?

Äta inseker

  • Ja

    Röster: 32 24,8%
  • Nej

    Röster: 57 44,2%
  • Kanske

    Röster: 40 31,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    129
Nyfiken fråga, vilken etisk/moralisk skillnad är det mellan industriuppfödd gräshoppa och industriuppfödd kyckling som gör att det ena känns mer ok än det andra när båda är industriuppfödda?

Jag har rätt mycket problem med hur djurhållningen ser ut inom kyckling/ägg på industriell skala. Inte  att det är en industri, men hur djuren (ofta) ser ut osv.
Jag vet inte exakt, det är som sagt en fråga som jag är kluven i och funderar på emellanåt. Det är min känsla, att det kanske skulle kännas mindre "ont i magen" för min del. I dagsläget är det i högsta grad hypotetiskt, jag är inte "färdig" i vart jag står. Jag slår ihjäl insekter (myggor, bromsar, getingar, säkert ett gäng olika som jag råkar trampa på utan att veta...) hyfsat regelbundet, men tror att det skulle ta emot betydligt mer att slå ihjäl ett annat djur (vilket jag sluppit göra hittills i livet).

Jag är väl i allmänhet rätt kluven i frågan (köttindustrin), dessutom, och hycklar lite enligt en del - eftersom jag har katt (som äter foder som till största delen består av kött) och arbetar med läder (där råvaran - hudarna -kommer från köttindustrin).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 976
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 283
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp