Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gurkfest - elefant, spixi, mina nya fina brotia herculea, även en liten posthorn har hittat till godsaken. 😊

1F0F5D3F-B51D-4F0F-ACEC-766FCA6FE743.jpeg
 
Försökt fota räkor, men de är väldigt små och just nu väldigt försiktiga. Den bästa bilden jag fick var en tuff liten räkling som snokade runt på glaset, men även den bilden blev suddig. Däremot fick jag fotat en hel del spixi som snuskar sig tillsammans - men porr är ju inget som vi stödjer här på Buke så ni besparas de bilderna.

Just nu har de fått kokade maskrosblad i en liten boll, och en ordentligt genomkok morotsbit. Vi får se imorgon om något har gått åt. Om inte annat så kommer säkert ancistrusarna och tar sig några smakbitar.
 
Fortsatt inga räkor, men snäckor som snaskar maskrosblad. Även paletten har varit framme och tuggat lite.

E9BF232B-EE70-41E1-B54D-A00F9808B083.jpeg
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ska flytta om en månad och är inte jättetaggad på att riva mitt akvarium, flyttade plantor bara för knappt en månad sen och måste nu riva upp dem igen, ösa ur all sand och sen hoppas att inte allt blir hejsan hoppsan med vattnet....snark. Som tur är så är det i alla fall i samma kommun så liknande vattenvärden.
 
Mer gurka är serverad, den är godare än allt annat hälsar både snäckor och malar.

Har röjt en del bland alla växter också, det växer så det knakar så jag har snoppat bort en hel del igen nu.

Cikliderna hänger under andmaten och tjurar nu när jag varit nere och förstört i deras fina urskog.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 879
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 067
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 606
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp