Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
A2BCFCC9-ADAC-46AC-960D-3CD5EAE52B27.jpeg


En av Elefanterna äter gurka, den har riktigt fult skal... jag har kalk (snäckskal från granngården) i vattnet men kommer den alltid se ut sådär? Kan skalet hela sig igen? Den såg ut så vid köpet.
 
Har också sunset, indian, tuxedo, korall och lite annat. Byter ut en del avkommor så det inte blir för mycket inavel, såg att en kull helt plötsligt såg ut lite som balongmollys, alltså short body. Så då blev det ett nytt projekt att rensa ut .
Förlåt en kanske okänslig fråga, men hur rensar du ut? Jag har också platy som förökar sig i en alltför snabb takt men har liksom inte hjärta att avliva dem...
 
Häftigt med en akvarietråd här på Buke. Det har jag missat totalt.
Jag har endless guppis tillsammans med räkor. Tidigare hade jag räkor men de bara dog. Nu har jag räkor som får bäbbar hela tiden. Det är så häftigt att se förlossningen när honan lägger ägg. De åker fram och tillbaka under buken på honorna.
 
Jag har också en massa räkor, de är ju väldigt beroendeframkallande för man skaffar oftast fler akvarium.....
Ett av akvarierna står på mitt sängbord så numera tittar jag på spännande räkliv innan jag somnar.

Har 7 akvarium varav 2 är blandade med både räkor och fiskar och 5 akvarium med enbart räkor.
Jag har neocaridina i färgerna red sakura, orange sakura, yellow neon, blue dream och blue diamond.
 
Jag har skickat efter några brotia herculea nu... så spännande! Försökte få tag i gula pila polita också men de var slutsålda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 020
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 888
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 594
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 086
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp