Trötta växter
Jag startade upp mitt akvarium i Oktober, satte igång allting och lät det stå i nära två månader utan att addera fiskar.. men köpte desto mer växter (av nybörjarkaraktär ska väl tilläggas) samt i med lite bakteriekultur... Tänkte mig att frodigt och grönt akvarium när firrarna och ev. räkor skulle inhandlas..
Har lagt till växtnäring i form av piller/tabletter vid rötterna och det händer.... ingenting.. Inte de minsta tillstymmelse av alger heller.. jag har lagt till flytande växtnäring (försiktig dos) och det händer ändå .. ingenting...
Jag har köpt en sådant där dyrt "lådset" för att testa vattenkvalitet med alla möjliga tester och alla tester visar OK värden.. inget att skruva på där vad jag förstår..
Jag började misstänka att ljuset är för svagt.... köpte ett "Växt ljusset av känt märke" för många

.. det hjälpte inte heller..

..
De enda innevånarna jag har just nu är fem små Clithon sniglar och jag är rädd att de svälter då det inte finns några alger vad jag kan se.. har inte behövt göra rent rutorna från alger - en enda gång.. har "stöd fodrat" sniglarna med några special tabletter.. som de ratar

Något positivt är väl att de ännu inte dött i alla fall.
Jag har aldrig haft detta problem i mina unga år när jag hade hela ungdomsrummet fullt med akvarium
Någon som har några tips, tricks och idéer?