Haha ja, jag har dock de flesta på lagerhyllor, så de tar inte mer plats på golvet än 3 akvarier, och så har jag medvetet inrett dem osv för att de ska vara så lättskötta det bara går. Gör tex extremt sällan vattenbyten eller annat. Mest småfisk och då inte speciellt många av dem, och så massvis av växter. Jag vägrar växtätande fiskar eller sådana som är kända för att smutsa ner mycket11 akvarier! Min man som gnäller om att vi har 3. Dessutom skulle vi behöva flytta ett av dem inom huset, men även en sådan "enkel" flytt drar sig min man för. Förra året köpte vi backtonature-bakgrund att ha i vårt Juwelakvarium på 260 liter, men att tömma det och för att få dit bakgrunden sitter hårt inne. Nu under semestern vill jag verkligen att vi gör en insats. Vi har haft akvariet sedan 2007 och aldrig tömt det helt för det är ett jobb som inte är gjort i en handvändning, men nu vill jag verkligen få ner bakgrunden vi köpt.
Maken vill gärna ha akvarium, men är inte så bra att fixa jobbet med vattenbyten och framför allt inte att dekorera dem. Häromdagen shoppade jag några vulkanstenar då en av våra zooaffärer i Örebro hade lite rea pga ägarbyte. Igår kväll gjorde jag ett vattenbyte på malawiakvariet och passade på att möblera om lite.
Min förhoppning är att malawiasarna nu ska vara lite mer frame och inte gömma sig bakom stenarna. Än så länge verkar min plan gå i lås. Firrarna verkar nöjda och simmar runt och undersöker de nya skrevor och grottor som bildades. Dessutom hoppas jag att ev yngel har en chans att överleva nu. Vi har fått yngel - men de verkar ha blivit uppätna.
Visa bifogad fil 170033
Totalt bor här 7 golden lab och 4 socolofi.
/Lizzie
Just nu har jag därför: ett 200L, ett 125L, tre 30L, tre 54L och tre 20L.
Funderar dock på att sälja mitt 125L, åtminstone till hösten. Men samtidigt har jag fiskar där som jag verkligen tycker om, som nog inte får plats i 200L och som inte kan gå i mindre akvarier...